Magaslati levegő
A fantáziadús elnevezés az összeszerelés helyéül választott spanyol település, Vitoria kezdőbetűjéből eredeztethető. A hosszas töprengés végeredményét először a 66. Genfi Autószalon közönsége csodálhatta meg, amikor a multi-funkcionális járművet megpillantotta a Mercedes standján. Álló helyzetből hátraszaltót bizonyára nem mutatott be egyik konkurens gyártó vezérkara sem, hiszen külsőre nagyon ismerős volt az újdonság.
![]() |
A kilencvenes évek végén a Voyager divatot teremtett. A
Mercedes V-osztálya majd' egy évtizeddel később, 1996-ban került a
kereskedőkhöz. Ekkor már gyakorlatilag minden jelentősebb gyártó
megfogalmazta a maga MPV értelmezését, sőt a Chrysler már a maga
buszlimuzin-szériájának harmadik generációját harangozta be
reklámkampányában.
![]() |
|
![]() |
![]() |
A késedelem oka Mercedes-vezetés bizonytalankodása lehetett - a
donorként használt Vitóval enyhén szólva is megdöbbentő
hasonlóságot mutat a V-modell. Így sokan eleve azzal a szándékkal
vásároltak Vitót, hogy-
az ÁFA visszaigénylést követően - V-osztályhoz hasonló
kényelmi szolgáltatásokat felvonultató buszlimuzinná alakítsák. Egy
pazar felszereltségű V-modell árából épp három alapkivitelű Vito
beszerzése lehetséges (nem beszélve az ilyen esetben elérhető
flottakedvezmény nyújtotta előnyökről).
Nyugat-Európa útjain járva is igen ritkán találkoztam ezzel a modellel. Pedig a csillag nyújtotta presztízs, a tekintélyt parancsoló méretek és az ülések komfortja tagadhatatlanul az MPV-szegmens egyik vezéregyéniségévé teszik, bár a kis haszonjármű kategóriában küzdő márkatárssal való közeli rokonságot nem feledtetik.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Tesztünk főszereplőjét, a V 220 Cdi Ambiente kivitelű modelljét, a
modellcsalád legnyomatékosabb (122 lóerős 230 Nm) és
leggazdaságosabban üzemeltethető tagja. A gyár által közreadott
adatok, valamint az üzembentartó tapasztalatai deciliterre azonos
értékről tájékoztatnak: a több, mint 2 tonnás monstrum az említett
olajkályhával szerelve, vegyes használat mellett beéri 8,8 liter
gázolajjal.
Utaskabin helyett helyénvalóbb lenne lakosztályról, de legalábbis szobáról beszélni, hiszen a 4660 milliméter hosszúságú, 1880 milliméter szélességű és 1844 milliméter magasságú kocsiszekrény, már az első szemrevételezés alkalmával mobil türelmi zóna létesítésére ösztönözné Földi Ágnest. Egy pörgősebb punkzenekarnak pedig megfelelő utazótársa lehetne fárasztó turnék alkalmával, hiszen - a harmadik üléssor eltávolítását követően - a hátsó traktus megfelelően tágas teret nyújthatna egy koncert előtti, pogóval történő ráhangolódáshoz.
![]() |
|
![]() |
![]() |
A V-osztályt hat- és hétüléses kivitelben is kínálja a
gyártó. Nekem a hatszemélyes verzióval sikerült közelebbről
megismerkednem, és eddigi, számos kategóriatárssal tett
hosszabb-rövidebb utam alapján azt mondom, a decens luxus és a
hanyag elegancia kedvelői tudnák szeretni.
Mérete, borsos ára és nem túl illusztris ikertestvére ellenére szerethető autó. Erről már akkor meggyőződhetünk, ha miután a mindkét oldalon megtalálható tolóajtók egyikét elhúzva, a hosszú utakra tervezett, mercedeszesen kellemes keménységűre tömött, hamuszürke bőrrel kárpitozott fotelek valamelyikében helyet foglalunk és a hat ülés mindegyikén megtalálható fej- és kartámlák segítségével beállítjuk a megfelelő üléspozíciót.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Kevésbé szeretünk bele, ha a prospektusban szereplő több tucatnyi
belső elrendezés valamely összetettebb enteriörjét szeretnénk
kialakítani, ugyanis a fotelek mozgatása nehéz perceket okoz. Ha a
szerelés fáradalmain túl vagyunk, a végeredmény minden
kellemetlenségért kárpótol.
A márkára jellemző masszivitás minden egyes alkotóelemen
érzékelhető, a le- és kihajtható asztalkától, a karfákon át a
vállfákig. Nem elírás - az Ambient kivitelben a beépített és vállra
akasztható hűtőtáskán és a rendkívüli precizitással elhelyezett
Mercedes- esernyőn túl vállfákat is találunk, mégpedig a harmadik
üléssor két foteljének háttámláin.
A szürke függönyöket behúzva akár egy exkluzív divatáruüzlet árukészletét is megóvhatjuk az intenzív ultraibolya sugárzás káros hatásaitól, nemhogy a két vállfa egyikén elhelyezett sötét tónusú zakónkat. Az utastér asztalkái pedig épp oly könnyedén viselik egy maratoni tárgyalás megpróbáltatásait, mint azt, ha az utasok valamelyike Quake-ezik a laptopján, vagy akár húst klopfol.
Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Felveszi a kesztyűt a rendőrség: az összes elérhető traffipaxot bevetik
A ROADPOL egész Európát érintő sebesség ellenőrzési kampányhoz kapcsolódva 24 órás Speedmarathon is lesz.
- Hírek
A Xiaomi SUV-ja is megkaphatja a forradalmi üvegtetőt
Egy teszt során 12 fokot vert a Tesla Model 3-ra.
- Hírek
Május 21-én újra találkozik a hazai autóipar krémje Budapesten, a MOL Campuson!
A konferencia idén a globális trendek hazai hatásaira fókuszál, különös tekintettel azokra a változásokra, amelyek már itt kopogtatnak az ajtón.
- Hírek
A Tesla megjavította a Cybertruckot – rosszabb lett
Csálén álló elem, karcok és égésnyom is maradt a visszahívásban javított Cybertruckon.
- Hírek
Az Audi is leállította átmenetileg az USA-ba irányuló exportot
Várnak, helyzetet értékelnek.
- Hírek
2027-ig tizenöt tisztán elektromos modell lehet a Toyota palettáján
Ráfekszenek a villanyautózásra, de az eredeti tervhez képes óvatosabban.
- Hírek
Blokád alá kerül az Erzsébet híd kedd délutántól (és parkolni is szívás lesz)
Ha jót akarsz, kedd délutántól szerda hajnalig ne akarj átmenni Budáról Pestre vagy fordítva!
- Nepperűző
Húsz év után cserélnénk családi Volkswagent, de mire?
Ezúttal is hosszú távra tervezünk, 4-4,5 millió forint a keret.
- Hírek
Összetört egy Corvette, egy papucs a gyanúsított
Felugratott egy padkára, aztán egy ház oldalába fúrodott egy nő egy Corvette-tel.
- Tesztek
Bérelt helye van a konditerem előttTeszt: Mercedes-AMG E 53 HYBRID 4MATIC+ Edition 1
Úgy ki van gyúrva, mint a srác, aki nem csak díszből veszi meg az éves kondibérletet.
- Hírek
Fogadjunk, hogy te is egy ilyen autós játszótérre vágysz!
Ha szeretnél látni élőben egy Mercedes 540K-t, egy 60-as évekbeli versenyautót, vagy akár csak egy Pagoda SL-t, akkor ne hagyd ki ezt az élményt.
- Hírek
Ilyen lehet a Honda új elektromos autójának végleges formája
A japán Red Bull Showrunon mentek vele egy kört.
- Hírek
Cseszegeted a Teslát? Vigyázz, vesz a kamera!
A Teslák beépített kamerái azonnal bizonyítékot gyűjtenek.
- Hírek
Leégett egy villanyautó Kajászón, vitte magával a házat is
Kigyulladt egy parkoló Hyundai Ioniq, a tűz pedig átterjedt a közeli lakóházra is.
- Hírek
Újra előveszi a cápaorrot a BMW? Kémfotókon a következő X5
A negatív dőlésű orrkialakítás a 90-es években eltűnt, de a legújabb modellekhez újra elővennék.
- Hírek
India enyhíthet import vámjain, de ezt az ipara nem akarja
Az európai autógyártók nagyot nyernének ezzel, a Tata és a Mahindra viszont csak vesztene.
- Események
Van egy király európai autód, amit megmutatnál másoknak? Gyere autóztatni a Parkoló Parádéra!
- Hírek
Őrült zsenik megalkották a világ legnagyobb Ladáját
A Garage 54 ismét szürreális projekttel jelentkezett.
- Hírek
F1 kibeszélő: Tsunoda nem tett csodát, beszari a McLaren?
A Japán Nagydíj végül többnyire unalmas vonatozásba fulladt, de ennek ellenére is bőven akad izgalmas beszédtéma a Forma-1 háza táján!
- Hírek
Nem adnak üzemanyagot a 15 évesnél idősebb járműveknek a világ legszennyezettebb városában
Európához hasonlóan ott is kitűzték a 2035-ös céldátumot.
- Hírek
Brutál strapabírónak ígérik a legkeményebb Ford Rangert
Az eddigi legfickósabb Ranger 4,5 tonnát vontathat, nagy a gázlómélysége és több ponton masszívabb, mint a sima tesói.
