2003.05.21. 06:24

A fantáziadús elnevezés az összeszerelés helyéül választott spanyol település, Vitoria kezdőbetűjéből eredeztethető. A hosszas töprengés végeredményét először a 66. Genfi Autószalon közönsége csodálhatta meg, amikor a multi-funkcionális járművet megpillantotta a Mercedes standján. Álló helyzetből hátraszaltót bizonyára nem mutatott be egyik konkurens gyártó vezérkara sem, hiszen külsőre nagyon ismerős volt az újdonság.

 
 

A kilencvenes évek végén a Voyager divatot teremtett. A Mercedes V-osztálya majd' egy évtizeddel később, 1996-ban került a kereskedőkhöz. Ekkor már gyakorlatilag minden jelentősebb gyártó megfogalmazta a maga MPV értelmezését, sőt a Chrysler már a maga buszlimuzin-szériájának harmadik generációját harangozta be reklámkampányában.

 
   
   

A késedelem oka Mercedes-vezetés bizonytalankodása lehetett - a donorként használt Vitóval enyhén szólva is megdöbbentő hasonlóságot mutat a V-modell. Így sokan eleve azzal a szándékkal vásároltak Vitót, hogy- az ÁFA visszaigénylést követően - V-osztályhoz hasonló kényelmi szolgáltatásokat felvonultató buszlimuzinná alakítsák. Egy pazar felszereltségű V-modell árából épp három alapkivitelű Vito beszerzése lehetséges (nem beszélve az ilyen esetben elérhető flottakedvezmény nyújtotta előnyökről).

Nyugat-Európa útjain járva is igen ritkán találkoztam ezzel a modellel. Pedig a csillag nyújtotta presztízs, a tekintélyt parancsoló méretek és az ülések komfortja tagadhatatlanul az MPV-szegmens egyik vezéregyéniségévé teszik, bár a kis haszonjármű kategóriában küzdő márkatárssal való közeli rokonságot nem feledtetik.

 
   
 

Tesztünk főszereplőjét, a V 220 Cdi Ambiente kivitelű modelljét, a modellcsalád legnyomatékosabb (122 lóerős 230 Nm) és leggazdaságosabban üzemeltethető tagja. A gyár által közreadott adatok, valamint az üzembentartó tapasztalatai deciliterre azonos értékről tájékoztatnak: a több, mint 2 tonnás monstrum az említett olajkályhával szerelve, vegyes használat mellett beéri 8,8 liter gázolajjal.

Utaskabin helyett helyénvalóbb lenne lakosztályról, de legalábbis szobáról beszélni, hiszen a 4660 milliméter hosszúságú, 1880 milliméter szélességű és 1844 milliméter magasságú kocsiszekrény, már az első szemrevételezés alkalmával mobil türelmi zóna létesítésére ösztönözné Földi Ágnest. Egy pörgősebb punkzenekarnak pedig megfelelő utazótársa lehetne fárasztó turnék alkalmával, hiszen - a harmadik üléssor eltávolítását követően - a hátsó traktus megfelelően tágas teret nyújthatna egy koncert előtti, pogóval történő ráhangolódáshoz.

 
   
   

A V-osztályt hat- és hétüléses kivitelben is kínálja a gyártó. Nekem a hatszemélyes verzióval sikerült közelebbről megismerkednem, és eddigi, számos kategóriatárssal tett hosszabb-rövidebb utam alapján azt mondom, a decens luxus és a hanyag elegancia kedvelői tudnák szeretni.

Mérete, borsos ára és nem túl illusztris ikertestvére ellenére szerethető autó. Erről már akkor meggyőződhetünk, ha miután a mindkét oldalon megtalálható tolóajtók egyikét elhúzva, a hosszú utakra tervezett, mercedeszesen kellemes keménységűre tömött, hamuszürke bőrrel kárpitozott fotelek valamelyikében helyet foglalunk és a hat ülés mindegyikén megtalálható fej- és kartámlák segítségével beállítjuk a megfelelő üléspozíciót.

 
   
 

Kevésbé szeretünk bele, ha a prospektusban szereplő több tucatnyi belső elrendezés valamely összetettebb enteriörjét szeretnénk kialakítani, ugyanis a fotelek mozgatása nehéz perceket okoz. Ha a szerelés fáradalmain túl vagyunk, a végeredmény minden kellemetlenségért kárpótol. A márkára jellemző masszivitás minden egyes alkotóelemen érzékelhető, a le- és kihajtható asztalkától, a karfákon át a vállfákig. Nem elírás - az Ambient kivitelben a beépített és vállra akasztható hűtőtáskán és a rendkívüli precizitással elhelyezett Mercedes- esernyőn túl vállfákat is találunk, mégpedig a harmadik üléssor két foteljének háttámláin.

A szürke függönyöket behúzva akár egy exkluzív divatáruüzlet árukészletét is megóvhatjuk az intenzív ultraibolya sugárzás káros hatásaitól, nemhogy a két vállfa egyikén elhelyezett sötét tónusú zakónkat. Az utastér asztalkái pedig épp oly könnyedén viselik egy maratoni tárgyalás megpróbáltatásait, mint azt, ha az utasok valamelyike Quake-ezik a laptopján, vagy akár húst klopfol.

Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.

Az oldalról ajánljuk

Felveszi a kesztyűt a rendőrség: az összes elérhető traffipaxot bevetik
  • Hírek

Felveszi a kesztyűt a rendőrség: az összes elérhető traffipaxot bevetik

A ROADPOL egész Európát érintő sebesség ellenőrzési kampányhoz kapcsolódva 24 órás Speedmarathon is lesz.

április 8., 11:13
A Xiaomi SUV-ja is megkaphatja a forradalmi üvegtetőt
  • Hírek

A Xiaomi SUV-ja is megkaphatja a forradalmi üvegtetőt

Egy teszt során 12 fokot vert a Tesla Model 3-ra.

április 8., 06:03
Május 21-én újra találkozik a hazai autóipar krémje Budapesten, a MOL Campuson!
  • Hírek

Május 21-én újra találkozik a hazai autóipar krémje Budapesten, a MOL Campuson!

A konferencia idén a globális trendek hazai hatásaira fókuszál, különös tekintettel azokra a változásokra, amelyek már itt kopogtatnak az ajtón.

április 8., 08:29
A Tesla megjavította a Cybertruckot – rosszabb lett
  • Hírek

A Tesla megjavította a Cybertruckot – rosszabb lett

Csálén álló elem, karcok és égésnyom is maradt a visszahívásban javított Cybertruckon.

április 8., 07:10
Az Audi is leállította átmenetileg az USA-ba irányuló exportot
  • Hírek

Az Audi is leállította átmenetileg az USA-ba irányuló exportot

Várnak, helyzetet értékelnek.

április 8., 09:23
2027-ig tizenöt tisztán elektromos modell lehet a Toyota palettáján
  • Hírek

2027-ig tizenöt tisztán elektromos modell lehet a Toyota palettáján

Ráfekszenek a villanyautózásra, de az eredeti tervhez képes óvatosabban.

április 8., 12:38
Blokád alá kerül az Erzsébet híd kedd délutántól (és parkolni is szívás lesz)
  • Hírek

Blokád alá kerül az Erzsébet híd kedd délutántól (és parkolni is szívás lesz)

Ha jót akarsz, kedd délutántól szerda hajnalig ne akarj átmenni Budáról Pestre vagy fordítva!

április 8., 09:42
Húsz év után cserélnénk családi Volkswagent, de mire?
  • Nepperűző

Húsz év után cserélnénk családi Volkswagent, de mire?

Ezúttal is hosszú távra tervezünk, 4-4,5 millió forint a keret.

23 perce
Összetört egy Corvette, egy papucs a gyanúsított
  • Hírek

Összetört egy Corvette, egy papucs a gyanúsított

Felugratott egy padkára, aztán egy ház oldalába fúrodott egy nő egy Corvette-tel.

április 8., 13:31
Bérelt helye van a konditerem előtt
  • Tesztek

Bérelt helye van a konditerem előttTeszt: Mercedes-AMG E 53 HYBRID 4MATIC+ Edition 1

Úgy ki van gyúrva, mint a srác, aki nem csak díszből veszi meg az éves kondibérletet.

április 8., 06:02
Fogadjunk, hogy te is egy ilyen autós játszótérre vágysz!
  • Hírek

Fogadjunk, hogy te is egy ilyen autós játszótérre vágysz!

Ha szeretnél látni élőben egy Mercedes 540K-t, egy 60-as évekbeli versenyautót, vagy akár csak egy Pagoda SL-t, akkor ne hagyd ki ezt az élményt.

április 8., 14:31
Ilyen lehet a Honda új elektromos autójának végleges formája
  • Hírek

Ilyen lehet a Honda új elektromos autójának végleges formája

A japán Red Bull Showrunon mentek vele egy kört.

április 7., 06:12
Cseszegeted a Teslát? Vigyázz, vesz a kamera!
  • Hírek

Cseszegeted a Teslát? Vigyázz, vesz a kamera!

A Teslák beépített kamerái azonnal bizonyítékot gyűjtenek.

április 7., 11:07
Leégett egy villanyautó Kajászón, vitte magával a házat is
  • Hírek

Leégett egy villanyautó Kajászón, vitte magával a házat is

Kigyulladt egy parkoló Hyundai Ioniq, a tűz pedig átterjedt a közeli lakóházra is.

április 7., 17:46
Újra előveszi a cápaorrot a BMW? Kémfotókon a következő X5
  • Hírek

Újra előveszi a cápaorrot a BMW? Kémfotókon a következő X5

A negatív dőlésű orrkialakítás a 90-es években eltűnt, de a legújabb modellekhez újra elővennék.

április 7., 09:54
India enyhíthet import vámjain, de ezt az ipara nem akarja
  • Hírek

India enyhíthet import vámjain, de ezt az ipara nem akarja

Az európai autógyártók nagyot nyernének ezzel, a Tata és a Mahindra viszont csak vesztene.

április 8., 15:37
Őrült zsenik megalkották a világ legnagyobb Ladáját
  • Hírek

Őrült zsenik megalkották a világ legnagyobb Ladáját

A Garage 54 ismét szürreális projekttel jelentkezett.

április 7., 14:15
F1 kibeszélő: Tsunoda nem tett csodát, beszari a McLaren?
  • Hírek

F1 kibeszélő: Tsunoda nem tett csodát, beszari a McLaren?

A Japán Nagydíj végül többnyire unalmas vonatozásba fulladt, de ennek ellenére is bőven akad izgalmas beszédtéma a Forma-1 háza táján!

április 7., 17:07
Nem adnak üzemanyagot a 15 évesnél idősebb járműveknek a világ legszennyezettebb városában
  • Hírek

Nem adnak üzemanyagot a 15 évesnél idősebb járműveknek a világ legszennyezettebb városában

Európához hasonlóan ott is kitűzték a 2035-ös céldátumot.

április 7., 13:09
Brutál strapabírónak ígérik a legkeményebb Ford Rangert
  • Hírek

Brutál strapabírónak ígérik a legkeményebb Ford Rangert

Az eddigi legfickósabb Ranger 4,5 tonnát vontathat, nagy a gázlómélysége és több ponton masszívabb, mint a sima tesói.

április 7., 15:44
Kia EV6 e228 RWD GT-Line – 2025.
  • Tesztek

Kia EV6 e228 RWD GT-Line – 2025.

április 8., 14:54
Pappas Auto 2025 Hunyadi út
  • Magazin

Pappas Auto 2025 Hunyadi út

április 8., 13:52
Garage 54 Lada XXL
  • Hírek

Garage 54 Lada XXL

április 7., 12:12
Kigyulladt villanyautó Kajászón
  • Hírek

Kigyulladt villanyautó Kajászón

április 7., 15:00
F1 kibeszélő 2025 Japán Nagydíj
  • Hírek

F1 kibeszélő 2025 Japán Nagydíj

április 7., 15:28
Ford Ranger Super Duty - 2026.
  • Hírek

Ford Ranger Super Duty - 2026.

április 7., 14:01
Bemutató: Audi A6 Avant
  • Tesztek

Bemutató: Audi A6 Avant

április 7., 12:44