Ilyet persze még a Mercedesnél sem állítanak, azt viszont igen, hogy a fékdifferenciál-rendszer az első tengelyen is képes megfelelően sakkozni a nyomatékkal, míg a Pajerón ugye nincs elöl diffizár. A 4MATIC természetesen közúti, havas-taknyos-nyálas útviszonyokra való, de ilyet most Baden-Württenbergben nem produkált a Mercedes. Így azt sem sikerült kipróbálni, amita szakma a 4MATIC rovására ír: hosszabb, komolyabb terepezés esetén a kipörgő kerekek állandó fékezgetése miatt hamar kopnak a féktárcsák- és betétek.
Szép, rokonszenves, ugyanakkor a maga titokzatosságában mérhetetlenül izgalmas, hogy a Mercedes szakemberei az effajta előadásokon kötelező, fikázásos jellegű összehasonlítások alkalmával nem nevezik nevükön a konkurenseket. A Baden-Baden-i fejtágítón a BMW rövidítés is összesen talán kétszer ha elhangzott, egyébként a különféle táblázatokon Hersteller A, B, C, D és F a legfontosabb vetélytársak neve.
|
Az F Hersteller valószínűleg vagy valamelyik angol cég lehet, vagy általában az angol luxusmárkák. Esetleg a Humvee, mert a grafikonok alapján rémisztőek a súly- és fogyasztási adataik. Na, és ez a táblázat be is teszi a kaput az F Herstellernek: még egy átkozott 6 Zylinderesük sincs 300 ló felett. Nyolchengeresük az van, de az meg 20.7-et fogyaszt, míg a Mercedes azonos méretű motorja 11.9-et.
A 12 hengeresek összehasonlítása kicsit izgalmasabb, a Hersteller C egész közel van, mert, csak egy literrel fogyaszt többet. Viszont 80 lóval kevesebbet tud. Ki lehet ez a boldogtalan? Az Audi?
Ha már szóba került a BMW, és a technikai újítások, a legfrissebb 7-esbe 60 új szabadalom került. Az új csúcsMercedesbe épp feleannyi. Hogy ez most jó avagy rossz, legalább olyan összetett filozófiai probléma, mint hogy úgy általában mi a jó és mi a rossz. Az effajta okfejtések normális esetben azzal végződnek, hogy minden relatív.
A BMW (Hersteller B?) vásárlóinak lelke a felmérések szerint végzetesen vonzódik a technikai különlegességekhez. Az sem zavarja őket, ha a műszerfal egy lokátorállomásra hasonlít, vagy ha az automata kormányváltót D-állásba akarták rakni, de az ablaktörlő indult el, amit valahogy ki kéne már kapcsolni, de hogyan is?
Az új S osztályon nem látszik a csúcstechnika; maradt a jól bevált, hangulatos otthoni dolgozószoba-jelleg. Kicsit persze sok a kapcsoló, de a helyzet az, hogy bár a meseirodalom ilyen radikális váltásokat nem ismer, akár egy Trabantból átülve is elboldogul a vezető. Tökéletes ergonómia, tökéletes kényelem, tökéletes biztonság.
Visszatérve a nagyelőadásra, bizonyos szempontból zavaró, másrészt viszont felemelő, hogy a francia szakújságírók mit nem merészelnek a minőségi autógyártás fellegvárában, ahol egyrészt ugye érdemben feltalálták az automobilt, másrészt azóta is a legjobb autókat csinálják. Vannak gyorsabbak, izgalmasabbak, szebbek, a Mercedes meg a legjobb. No de, bon jour, miért nincs benne DVD-lejátszó? Amikor a konkurensekben, nyilván a B és C Herstellerben van, az F Herstellerben meg talán három is, attól fogyaszthat annyit.
Cypselus von Frankenberg, a Mercedes személyautó-ügyi kommunikációs igazgatójának arcizma sem rezdül; khm, hamarosan, monsieur, hamarosan, már fejlesztjük.
-Aztán, hogy egyik szavamat a másikba ne öltsem, au revoir, mi az, hogy a többi Hersteller telis tele van hatsebességes automata váltókkal, a Mercedes meg itt csúfoskodik a maga ötgangosával?
-Nos, a Mercedes motorjai közismerten nyomatékosak, ezért nem igénylik a hat fokozatot. De már fejlesztjük.
-És fékomadta, Lizarazu, mi van a rablásgátlással? Ha például valaki inkább amerikai luxusautót vesz, mert a Mercedesben lépten-nyomon elrabolják?
-Khm, dolgozunk olyan rendszereken, amik biztonságosabbá teszik az autózást az érintett területeken.
Már ki is néztem magamnak egy jó erős függönyt, amire felkapaszkodok, ha szabadon eresztik a dobermanokat, mert az újságíró-kontingens nyilvánvalóan leszerepelt. Tessék, itt egy autó, aminél a vezető pozíció megerősítése a feladat, amihez 340 szabadalom fűződik, erre tessék, csinálják itt a palávert. Kész csoda, hogy nem sújtott közénk a mennykő.
Szép dolog a techno, kedvenc újdonságomhoz azonban nem kellett hosszas fejlesztés, csak egy kis gondolkodás: a klímaberendezés és a fűtés csak azoknál az üléseknél működik, amelyeknél be van csatolva a biztonsági öv.
|
|
< >