Én és Én, meg a torzók

2007.09.14. 01:20

Adatlap Nissan Micra C+c 160sr - 2006

  • 1598 cm3-es,soros 4 hengeres benzines
  • 110 LE @ 6000 rpm
  • 153 Nm @ 4400 rpm
  • 5 seb. kézi
  • Gyorsulás 0-100 km/h-ra:
    10.6 másodperc
  • Végsebesség:
    191 km/h
  • Kombinált fogyasztás:
    6.7 l/100km
  • Városi fogyasztás:
    8.7 l/100km
  • Országúti fogyasztás:
    5.6 l/100km
  • 4 707 000 Ft

A lehajtott tetőről jut eszembe a következő meglepő dolog. Ha a csomagtartó felső részét nem foglalja el az összehajtogatott tető - ami mellesleg alapfelszereltségként üveg, és C-View-nak hívják -, akkor brutális, 457 liter űrtartalmú. Akinek a Micra C+C csomagtartója kicsi, azzal nem beszélgetek. Ha behajtogatta magának a tetőt, akkor is marad alatta még 255 liter, amihez ráadásul hozzáférni sem nehéz. Na, jó, nem nagyon. És emellett az első utas ülőlapja alatt is található egy 10 literes dobozka.

Motor terén jól jártam, mert a két lehetséges vérszegényből az erősebbet kaptam. Nem a 88 lóerős 1,4-est, hanem a 110-es 1,6-ost, ami aztán meg is lepett. Induláskor könnyedén megforgatja a 16 colos kerekeket, a dinamikájára sem lehet panasz. Kabrióhoz illő motor, ami megfelelően férfias tulajdonságokat kölcsönöz a kívül világoszöld, belül világoskék autónak. Broáf. Ami mégis kicsit szörnyű benne, az a váltó. Folytonos akadozásával már a kapcsolása is tikkelést okoz, de hogy ötödik fokozatban 100 km/h-s sebességnél szegény motor háromezret forogjon, az elfogadhatatlan.

Ha jobban belegondolok, ez úgyis csak csukott tetőnél tűnik fel. Akkor figyelünk minden ilyen apróságra. Nyitott tetőnél a fülfájdító széllel gyűlik meg a bajunk, meg a remegő szélvédőkerettel. Ehhez van rögzítve a belső visszapillantó, és a remegéstől nem látni a mögöttünk zajló eseményeket. Szóval nyitott tetőnél a merevségből elég sokat veszít a Micra C+C. Zártnál semmi gond, tipikus gokart - sarokban a kerekek, ugye. Remek kormányozhatóság, fordulékonyság - állítólag a maga 9,2 méteres fordulókörével kategóriaelső is -, de nyitott tetővel huss, mindez tovaszáll.

Nissan Micra C+C 160 SR - 2007

Nem azt mondom, hogy olyan, mint egy nyolcvanas évekbéli Alfa Spider. Egyáltalán nem nyeklik, nincsenek kalózhajót idéző recsegés-ropogások, csak a szélvédőkeret remegése, és a para, hogy vajon mi veszített még a stabilitásából. Jobb, ha nem forszírozzuk, és nyugiban közlekedünk vele. Egyrészt akkor nem történik baj, másrészt ezzel simán együtt lehet élni, akár hosszú távon is.

Totalcar értékelés - Nissan Micra C+c 160sr - 2006

Feminin megjelenése nem hátrány, hanem tulajdonság. A többi tulajdonságával együtt a kategória egyik legjobb vétele, fõleg ha megnézzük az árakat.