Sártól rettegő mangalica

2007.09.25. 08:04

Adatlap Nissan Murano Xtronic Cvt - 2007

  • 3498 cm3-es,V 6 hengeres benzines
  • 234 LE @ 6000 rpm
  • 318 Nm @ 3600 rpm
  • 6 seb. szekvenciális (robotizált) automata
  • Gyorsulás 0-100 km/h-ra:
    8.9 másodperc
  • Végsebesség:
    200 km/h
  • Kombinált fogyasztás:
    12.3 l/100km
  • Városi fogyasztás:
    17.2 l/100km
  • Országúti fogyasztás:
    9.5 l/100km
  • 14 850 000 Ft

Fapados Murano nem létezik, az istenverte navigáció is az alapfelszereltség része. Minden egyes indításkor muszáj leokézni a képernyőn megjelenő felelősségelhárító szöveget, különben se navigáció, se tolatókamera, csak világító betűk. 14 és fél millióért ne adjon külön feladatokat egy autó, tartsák távol máshogy a navigáció áldozatait.

Motorválaszték nincs, van helyette a 3,5 literes V6-os. Váratlan fordulat, a motor is a Z-ből jön. Illetve siet, mert a Murano csak háromszáz kilóval nehezebb Z-nél, az ólomkatonánál. A nagy malac 8, 9 másodperc alatt gyorsul százra, de a magas kasztniban az utasok ezt kétszáznak érzik. Állandó pampogás kísért a Muranóban. Hiába megy, mint egy mozdony, ugrabugrálásra a váltó miatt nincs lehetőség. Kiadós gázadásra csak egy mély levegő után indít, és hangtalanul váltogat felfelé.

Először lecsavartam a zenét. Semmi. Leengedtem az ablakot. Semmi. Áttoltam a váltót kézi üzemmódba, hátha arra mond valamit, de nem. Néma pörgetve, szemét módon visszaváltva és simogatva is. Ez elszomorított, egy jó hangszín életet lehelne a langymeleg tömegbe. Megértem én a nagy szigetelési igyekezetet, egy zsírosan röfögő szörnyeteg a többség szerint alkalmatlan bealvó gyerekek hazaszállítására.

A malacokhoz vezető vízszintes földúton szétcsúsztunk párszor, a négykerék-hajtás jól jött, azzal összeszedettebben viselkedett. Ennél többet nem kell tudnia, ez egy ötszemélyes iskolabusz, nem terepjáró.

Spontán rénszarvasteszt kiskutyával és Muranóval

A Murano úgy vonzotta az öngyilkosjelölt kutyákat, ahogy a Roadster a figyelmetlen autósokat. Először egy szakadt kiskutya lépett az autó elé, a szemébe kapott fényszóróktól lebénulva várta a halált, de a Murano borulás nélkül végrehajtotta a félre,- majd a parkoló autók miatt rögtön visszarántott kormányt. Arra nem emlékszem, hogy billegett volna.
A második próbálkozó egy kókadt német juhász volt. Lazán kiügetett az autó elé egy keskeny úton, ahol a kormány rángatására nem volt lehetőség, így ő egy kis fékcsikorgatást kapott útravalónak.

A motor hangszigetelésével kiherélt Murano jól felszerelt, mutatós családi kombi, a legszebb a vetélytársak között. Remélhetőleg tudja tartani a Nissan ezt az irányt az egységes és izgalmas márkaarculat felé. A Quashqai és a Tiida kevesebb jót ígérnek. A hasonlóan steril hibrid Lexus 400h nem néz ki ilyen jól, de elegánsabb, és kétmillióval olcsóbb. A zavartalan tökély igaz szolgája a Lexus, még azonos árban is inkább kéne.

A sterilnek nem nevezhető BMW X3 3.0si automata váltóval alig olcsóbb, de menettulajdonságai meggyőzőbbek, a nagy tökéletességhez még élmény is jár. Kézi váltóval már 13 836 000-ért elvihető. Eléggé elszabták szerencsétlent, de egy BMW-nél ez koncepció, nem hiba.

A konkurencia


Kattintson a képre. A tanulságos táblázatot érdemes letölteni (11k xls)

Nissan Murano 3,5 V6

A Touareg 3.6 FSI és az A6 Allroad Quattro 3.2 FSI hárommillióval később kezdődnek, az adásvétellel automatikusan jár egy állampolgári bejelentés alapján indított vagyonosodási vizsgálat. Cserébe az Audi sokkal sportosabb és a formája kívül-belül tökéletes. A tapló Touareg a legnagyobb az összehasonlításban, és képes terepen járni.

A vágykeltésre kevésbé alkalmas Opel Antara 3.2 V6 a Murano felszereltségi szintjére hozva 12 millió, annyiba kerül, mint a Lexus. Meglepne, ha eladnának egyet is, inkább a 2,4-es Antara Essentia megy majd 7,5-ért.

Totalcar értékelés - Nissan Murano Xtronic Cvt - 2007

A Murano egy szem motorja feleslegesen erõs a közlekedéshez, túl halk a szórakozáshoz. Van olcsóbban némább és sportosabb is, de ez néz ki a legjobban.