Fapados Murano nem létezik, az istenverte navigáció is az alapfelszereltség része. Minden egyes indításkor muszáj leokézni a képernyőn megjelenő felelősségelhárító szöveget, különben se navigáció, se tolatókamera, csak világító betűk. 14 és fél millióért ne adjon külön feladatokat egy autó, tartsák távol máshogy a navigáció áldozatait.
Motorválaszték nincs, van helyette a 3,5 literes V6-os. Váratlan fordulat, a motor is a Z-ből jön. Illetve siet, mert a Murano csak háromszáz kilóval nehezebb Z-nél, az ólomkatonánál. A nagy malac 8, 9 másodperc alatt gyorsul százra, de a magas kasztniban az utasok ezt kétszáznak érzik. Állandó pampogás kísért a Muranóban. Hiába megy, mint egy mozdony, ugrabugrálásra a váltó miatt nincs lehetőség. Kiadós gázadásra csak egy mély levegő után indít, és hangtalanul váltogat felfelé.
Először lecsavartam a zenét. Semmi. Leengedtem az ablakot. Semmi. Áttoltam a váltót kézi üzemmódba, hátha arra mond valamit, de nem. Néma pörgetve, szemét módon visszaváltva és simogatva is. Ez elszomorított, egy jó hangszín életet lehelne a langymeleg tömegbe. Megértem én a nagy szigetelési igyekezetet, egy zsírosan röfögő szörnyeteg a többség szerint alkalmatlan bealvó gyerekek hazaszállítására.
A malacokhoz vezető vízszintes földúton szétcsúsztunk párszor, a négykerék-hajtás jól jött, azzal összeszedettebben viselkedett. Ennél többet nem kell tudnia, ez egy ötszemélyes iskolabusz, nem terepjáró.
Spontán rénszarvasteszt kiskutyával és Muranóval
A Murano úgy vonzotta az
öngyilkosjelölt kutyákat, ahogy a
Roadster a
figyelmetlen autósokat.
Először egy szakadt kiskutya lépett az autó elé, a szemébe
kapott fényszóróktól lebénulva várta a halált, de a Murano borulás
nélkül végrehajtotta a félre,- majd a parkoló autók miatt rögtön
visszarántott kormányt. Arra nem emlékszem, hogy billegett volna.
A második próbálkozó egy kókadt német juhász volt. Lazán
kiügetett az autó elé egy keskeny úton, ahol a kormány rángatására
nem volt lehetőség, így ő egy kis fékcsikorgatást kapott
útravalónak.
A motor hangszigetelésével kiherélt Murano jól felszerelt, mutatós családi kombi, a legszebb a vetélytársak között. Remélhetőleg tudja tartani a Nissan ezt az irányt az egységes és izgalmas márkaarculat felé. A Quashqai és a Tiida kevesebb jót ígérnek. A hasonlóan steril hibrid Lexus 400h nem néz ki ilyen jól, de elegánsabb, és kétmillióval olcsóbb. A zavartalan tökély igaz szolgája a Lexus, még azonos árban is inkább kéne.
A sterilnek nem nevezhető BMW X3 3.0si automata váltóval alig olcsóbb, de menettulajdonságai meggyőzőbbek, a nagy tökéletességhez még élmény is jár. Kézi váltóval már 13 836 000-ért elvihető. Eléggé elszabták szerencsétlent, de egy BMW-nél ez koncepció, nem hiba.
A Touareg 3.6 FSI és az A6 Allroad Quattro 3.2 FSI hárommillióval később kezdődnek, az adásvétellel automatikusan jár egy állampolgári bejelentés alapján indított vagyonosodási vizsgálat. Cserébe az Audi sokkal sportosabb és a formája kívül-belül tökéletes. A tapló Touareg a legnagyobb az összehasonlításban, és képes terepen járni.
A vágykeltésre kevésbé alkalmas Opel Antara 3.2 V6 a Murano felszereltségi szintjére hozva 12 millió, annyiba kerül, mint a Lexus. Meglepne, ha eladnának egyet is, inkább a 2,4-es Antara Essentia megy majd 7,5-ért.