A vezetőülés valódi, ünneplésre méltó újdonsága az állítható magasságú pedálsor(!), az elektronikát az ülésállító gombok mellől vezérelhetjük. Sokat ad az autó használhatóságához, mert kisebb vezetőknek az ekkora autó sokszor már egyszerűen túl nagy; ha annyira megemeli az ülést, hogy kilásson, nem éri el a pedált. Kis emberrel teszteltetni egyelőre nem tudtam, de feltehetően jó.
A hátsó ülésen a jelentős tengelytávnak köszönhetően sok a hely, hosszabb utazásokon pedig hálás lesz a közönség a 23 fokos szögben állítható támláért. Egy mozdulattal akár egy pillanat alatt is állíthatunk a hátsó támlán száz fokot. És ez a Murano másik apró, de fontos és ellopásra ajánlott újítása: a csomagtartó felől egy-egy fogantyúval vízszintbe hozható hátsó ülés. Mer' ugye, vót mán ön ollyan helyzetben, hogy egy ménkü nagy tárggyal bénázott a parkolóban, a csomagtartót még pont egy kézzel ki tudta nyitni, de az ülést is el kellett volna fektetni, a ménkü nagy tárgyat meg nem lehetett lerakni, be ne mocskolja? Na ugye! Ilyenkor jön váratlanul jól, hogy Ön egy Murano elégedett tulajdonossa!
A hátsó ajtó egyébként is könnyen nyitható, köszönhetően pille kompozit műanyag testének. Koccanáskor persze ezt már senki nem fogja kikalapálni, de ilyenkor úgyis a hátulról érkező a vétkes, az ő kötelezőjéről lehet fizetni.
A terepjáró képességet olyannyira nem forszírozták a bemutatón, hogy gyakorlatilag egy méternyi flasztermentes szakaszt se iktattak be. A Murano esetében nyilván inkább kényszer az összkerékhajtás, mint spontán népmozgalom eredménye: ha egy mégoly szép, de mégiscsak erősen felvágós megjelenésű, két tonnás elefánt nem bírja magát felvonszolni a síparadicsomhoz vezető havas lejtőn, azt egyetlen márkaimidzs se bírná ki.
A Murano így megkapta a négykerék-hajtás lehetőségét az új Nissan-padlólemehez, melynek neve élvhajhász olvasóink kedvéért: FF-L. Értelme is van: F, mint Front engine, F, mint Front-drive és L, mint Large, tehát orrmotoros, elsőkerekes dagadékok alfele. Az alkalmi 4WD rendszert teszteltük már az X-Trail-ben, csak az ősanyában, a legendás Nissan Skyline GT-R-ben nem. Iga, abban fordítva működött, ott a hátsó kerék kipörgése esetén zárta a kardántengelyt az elektronikus kuplung, hogy előre is jusson nyomaték.
Az X-Trail összkereke is jó volt, a Muranóé is kitűnő, de ehhez legalább most jó futóművet is csináltak. Az X-Trailt épp azért vittem a csalitosba, mert közúton utáltam, és feltételeztem, hogy legalább terepen jó lesz. A Murano flaszteren kitűnő, taknyos-nyálas kanyarokban is lehet tolni neki, nagyon szépen kapaszkodik az útba. A Nissan szerint nagyrészt mert olyan crossoveresen alacsony, valójában csak alig egy centivel hordja lejjebb a tetősínt, mint a Volvo XC 90, meg nehéz is, inkább a futóművet találhatták ki nagy műgonddal.
Legnagyobb bajom a Muranóval, hogy nincs benne semmi érdekes.
Kicsit hasonlóan éreztem a 350 Z-nél is; tökéletes munka, de azt érzem
rajta, hogy a mérnökök beérték a tökéletessel. És nem akarnak a
termékért akár meghalni is a rajzasztalnál, mármint műszakilag.
Gyakorlatilag semmit nem tudok felhozni ellene, a vezetési élménybe
belekötni nem lehet, egyszerűen hiányzik belőle valami, ami
különlegessé tenné, akár úgy is, hogy nem igaz, ha például hazudtak
volna nekem valami különleges titkos megoldást a motorvezérlésben, a
hajtásláncban vagy a futóműben, nyilván érezném is, és nem lenne vele
semmi bajom. Így viszont, hogy nem hazudtak, valami hiányzik.
A konkurensek közül a
Volvo XC 90 sose kéne, de ott kölönleges összhangban van
a külső és belső dizájn, az XC 90 igazi műtárgy.
A VW Touareg szolidabban fest, viszont amellett, hogy szintén tökéletes autó, liftezni is tud. Tehát hiába örült a Nissan illetékese, hogy a Murano mennyire alacsony, a Touareg az alsó állásában fél centivel alacsonyabb. És ez benne az érdekes. A BMW X5 se tartozik a kedvenceim közé, de egy BMW alanyi jogon mindig érdekes, és persze az X5-ös is tökéletes autó.
Az érdekességi versenyben még a Kia Sorento is jobban áll, mert abban pont az az érdekes, hogy tökéletes autó, jé, a Kia ilyet is tud. Ráadásul Sorento dízellel is kapható. Jó, nem esnek le az állak, amerre elhalad, de szép, és kb. 3 millióval olcsóbb.
Gyönyörű dromedár, semmi több. Nekem soha nem kéne, de Amerikában nem egészen két év alatt százezren gondolták az ellenkezőjét. < >