Az ígért futóműhangolás igen jól sikerült. Tesztautónk
remekül tartotta magát az úton. Szerpentinen, vészfékezésnél és
csapatós körforgalomban is megállta a helyét, hozta, sőt talán túl
is teljesítette a vetélytársak színvonalát. Amennyiben az
osztráknál valamivel gyengébb minőségű magyar utakon is helytáll,
volt értelme a mérnökök fáradozásának, hogy európai embereknek
európai futóművet tervezzenek.
Az autó teljes hossza az előző Nubirához viszonyíva 33 mm-rel, míg
a tengelytáv 30 mm-rel nőtt. Ezek az értékek
a hátsó üléssor helykínálatára vannak jó hatással, de a
csomagtér bővítése is lehetővé vált, 370 literről 405-re. Tovább
növeli a térérzetet a 25 mm-es szélesség és 20 mm-es
magasság-növekedés. A Pininfarina európai emberekkel számolt, nem
is rosszul.
Nálunk a Nubirát háromféle felszereltséggel hozzák
forgalomba. Az 1,6-os motorhoz tartozik az SE és az SX, az
1,8-ashoz pedig a CDX, ami kiegészíthető a már fentebb említett
automata váltóval. Már az SE szinthez jár többek között ABS,
magasságában állítható szervokormány és vezetőülés, 2 légzsák, 5
darab hárompontos biztonsági öv és fejtámla, központi zár,
utastérből nyitható csomagtartó, elektromos tükrök és első ablakok,
valamint rádiós-magnó 4 hangszóróval. Az SX felszereltség kiegészül
manuális légkondícionálóval, tengelyirányban is állítható
kormánnyal, hátsó ablakok elektromos rendszerbe való bevonásával,
vezető oldali deréktámasszal, a hangzásvilág RDS-sel és még két
hangszóróval történő tisztításával, valamint a középkonzol
műanyagburkolatának fémes színűvé tételével.
Ezt a CDX már csak oldallégzsákokkal, ötlemezes CD-váltóval
(ami valahogy a tesztpéldányból kimaradt), első ködlámpával,
esőérzékelős ablaktörlővel, sebességfüggő kormányszervóval,
automata klímával (az összes CDX-es tesztautóban volt) és kettő, a
katalógus által nem említett extrával tudja fokozni. Ezek közül az
egyik a manapság egy valamire való csúcsfelszereltségből el sem
hagyható elektromosan behajtható visszapillantótükör, a másik pedig
a fémes színű burkolatok kombinálása némi diófa-utánzatú műanyagnak
látszó műanyaggal. Ahol a dinamizmus és az elegancia találkozik.
Az összes modell utasteréhez alapáron jár nagyobb mennyiségű
kemény szürke és fényes fekete műanyag, valamint gumi is. Sajnos
az anyagválasztás még nem teljesen európai szintű, de már
látszik a törekvés. Ennek egyik legszembetűnőbb jele a műszerfal,
mely igen szépre és elegánsra sikerült a kilométeróra körül
körbefutó ezüst csíkkal és kerettel. Az utascella különböző ötletes
rakodóhelyekben is bővelkedik. Például a kemény tömésű első ülések
oldalán is található egy mobiltelefon méretű háló.
|
A tesztút utáni sajtótájékoztatón az is kiderült, mibe fog kerülni mindez egy lelkes Daewoo vagy Pininfarina rajongónak. Megtudtuk továbbá, hogy 2004-ben várható az 5 ajtós és a kombi Nubira. Valamint, hogy a Kalos család kibővül egy fiatalos és sportos, 3 ajtós taggal, 2005-re pedig várható az 1,3-as és 1,9-es dízelek megjelenése, melyek valószínűleg a Fiat-tól fognak származni.
Végezetül megismerkedhettünk két igen elszánt angollal, akik
egy 5 ajtós Kalos-szal teszik meg a Luton (Anglia), Szöul
(Dél-Korea) 16.000 km-es távot és június 26-án Budapesten is
átutaztak. Céljuk amellett, hogy maguknak és nem utolsó sorban a
Daewoo-nak is bizonyítsanak, a GM Daewoo általi adománygyűjtés a
világszerte működő SOS Gyermekfalvak részére.
A bemutatott új autó és a GM Daewoo törekvései igen bíztatóak a
márka jövőjét illetően. Csak reménykedhetünk, hogy az elmúlt 9
hónapban tapasztalható jelentős fejlődés, - mely 3 új modell
bemutatását eredményezte - nem torpan meg és a régi világ
örökségeként rájuk és ránk maradt hiányosságokon is rövidesen
felülemelkednek. Ha ez sikerül, minden esélyük megvan az új
világukba való teljes beilleszkedésre.
|