Letöltöttem egy rakás első szériás képet a 407-esről, aztán elővettem az új gyári fotókat, és közel egy órát meregettem a szememet, karikáztam volna a különbségeket. Itt semmi. Ott se. Na ja, a maszkon lett egy kis króm, az jól mutat. Aztán ittam egy kávét.
Fészlift és fészlift között óriási a különbség. Nem mindegy, hogy a paciens mell-, has-, száj-, és orrplasztikán esik-e át, miközben Norbi ledolgoz róla tizenöt kilót, mellesleg még a fogait is megcsináltatja, vagy csak elmegy egy kis nyárközepi, szinten tartó epilálásra. Láttunk már autónál olyan modellfrissítést, hogy a teljes hátsó futóművet áttervezték, még az elvét is ( Chevy Spark). De ha messzebb visszamegyünk időben, elővehetjük a Triumph 1500/2000-es szériát is, amely hátsókerék-hajtásosként kezdte, aztán egy ideig elsőkerekes lett, majd a modellciklus végén megint lett belőle hátul kaparós sportváltozat, a 2000 TC. Ezek a komoly változások. Meg egy új motorcsalád is az.
Félidőben azonban minden típust frissíteni kell, ha tetszik, ha nem. Ugyanis a többiek biztosan fészliftelnek ekkor, aki úgy hagyja az autóját, ahogy van, optikailag, felszereltségileg lemarad. A 407-et 2004-ben mutatták be, egy ilyen típus várható modellciklusa nagyjából hat év, ezért két év múlva szinte biztos, hogy megismerjük majd a 408-ast. Ha úgy vesszük, a Peugeot még túl is hordta a 407-est ezzel a három és fél évvel.
Az autógyárak akkor vetemednek igazán mélyreható átalakításokra, ha baj van a modellel, baj van a céggel, baj van az eladásokkal. Ha abból indulunk ki, mennyi változást látunk az új 407-esen, bátran kijelenthetjük, hogy gyermek és édesanya a legnagyobb egészségnek örvend.
Betűnként olvastam végig a sajtóanyagot, háromnegyed órán át hasonlítgattam a kétszáz százalékra nagyított régi- és új-407 képeket, hogy észrevegyem a különbségeket. Vak vagyok, öreg, ignoráns és hozzá nem értő. Szégyelltem magam. Odahívtam Nyegleót, az adatbuherátorunkat. Fiatal, precízen a szeméhez belőtt szemüvege van, agya is penge.
- Látod, a maszkon ott vannak a krómcsíkok, erre rájöttem már.
- Ja, az látszik.
- Mit veszel még észre?
- Semmit. A tükör is ugyanaz.
- Nézd, a hátsó ütközőn az újnál megszakad a koptatócsík, meg a
lámpák is újak, olyanok, mintha ledesek lennének, persze nem azok csak
a bura olyan. És kicsit máshogy görbül itt a csomagtérfedél alja.
Kijebb jön. És alul ott az ál-diffúzor, a macskaszemek meg a rendszám
mellé mentek le a lámpából. Ezeket onnan tudom, hogy itt olvastam
(mutatom a sajtóanyagot).
- Ja, tényleg. (Nézi meredten, aztán beleolvas a sajtóanyagba.)
És hol vannak azok az oldalsó fekete elemek, amiknek a formavilága
harmonikusan illeszkedik az átlósan húzódó fekete oszlopok vonalába?
Itt írják.
- Nem tudom, én is kerestem már. Talán ott... (tétova, reszketeg
mutatóujj zsírozza a Xerox-monitort a B oszlopok táján.)
Tehát már ketten voltunk vakok és ignoránsak. Aztán a Bendével is próbálkoztam, ő se látott többet. Közel egy szerkesztőségnyi vak, ignoráns, érzéketlen ember. De van azért minderre magyarázat. Mert tényleg nem sok a változás, a Peugeot nem is állítja az ellenkezőjét.
Olvasóink írták
"XXI. századi francia Grand Tourismo a javából"
"A franciák maradjanak a borkészítésnél..."
Írjon ön is ítéletet !
Az anyacégnek ugyanis jól megy. Úgy néz ki, rekordév lesz az idei, az eladások nyolc százalékkal nőttek a tavaly ugyanekkori féléves eredményekhez képest. A 407-es is szépen szerepel, Németországban "Év cégautója 2007" díj az övé, a Dekra szerint az első 50 ezer kilométeren a 407 2.0 HDi FAP a legkevesebbet meghibásodó importautó. Sőt, még a saját kis Népítéletünk is teli van elégedett használókkal. Az átlag ugyan alacsonyabb, mint a 406-osé volt, de mélyebb elemzésre kiderül, hogy az 1.6-os dízelek és az 1.8-as benzinesek húzzák le az eredményt. De a statisztikai hibaszázaléktól eltekintve az összes, kétliteresnél nagyobb motor tulaja elégedett, némelyik egyenesen imádja a kocsiját. A formatervért meg aztán az összes gazda odavan.
Jól érezte a Peugeot, hogy ehhez az autóhoz csak kesztyűs kézzel szabad hozzányúlnia.