Végül az említett apró részleteknél azért nem álltak meg, lettek még újítások. Most már nemcsak a csúcsmodelleken, hanem mindegyiken krómszegélyes az összes díszléc. A 2.2-es változatokhoz is megrendelhető az a 18 hüvelykes Soleil felnigarnitúra, ami eddig csak a V6-osokon jelezte a királyi jólétet. A kombinak is ledes jellegű hátsó lámpái lettek. A legkevesebbet a kupé változott - hogyne, hiszen az egy évvel eleve fiatalabb a teljes modellszériánál, ráadásul annak a hátuljából merítettek az allgemeine új 407-es fardesignhoz.
Meg a hátsó után most már elöl is sípol a
tolatóparkolóradar, új a színes, 3D-s navigáció és a
középkonozol (krómkarimás gombok, hinnye), más kárpitok, más színek,
megvan a fekete lakkos belső dekorbetét opciója - aki keres, talál.
Műszaki vonalon? Hm. Még gyártásban marad a 2.0 HDi (136 LE, Euro 4), de jött egy új változat, ugyanaz a blokk négy lóerő plusszal, Euro 5-tel. Valamint a teljes dízelkínálatra kiterjedt a FAP-címke, magyarán részecskeszűrős lett mind. Meg a kétliteres benzinmotor E85-tel (etanol) működő kivitele is új, ám az nálunk egyelőre nem szerepel a listán. Kellett nekünk teliszórni az országot kukoricával meg repcével.
Na vajon mibe ültünk L. Gergely sajtómunkás kollégával a tesztautóosztás után a belforti reptéren? Mibe? Hát természetesen a kupéba, amelyik a legkevesebbet változott. Sokat nem tudtunk meg a próbaúton, mert ugyan az új dízelmotort csippentettük ki a lehetőségek közül, de azt a négy lóerőnyi, azaz nem egészen három százaléknyi változást ember nincs, aki megérzi. Ez a növekedés a számmisztikusoknak és a fékpad-kezelőknek szól csupán.
A motor jó, amilyen mindig is volt. Csendes, hamar húz, jól pörög, annyira benzines, amennyire csak lehet. Olyan erősen bevésődtek az emlékezetembe a régi, gyatra Peugeot-váltók, hogy minden alkalommal meglepődök, amikor 308-ast, 407-est vezetek - ezekben egész más. Sokkal pontosabb, masszívabb is. Közel sem tökéletes - ahhoz még sokat kéne rajta munkálni - de szóba se jön, hogy hirtelen kapcsolgatásnál eltalálja-e az ember a fokozatokat, vagy sem. El hát.
Én személy szerint nem szeretem túlságosan a 407-es limuzin finom fenékriszálását váltott íveken, akkor már inkább a kombi (SW), azt stabilabbnak érzem. De ez a kupé egészen kiváló volt. Nagyon semleges, nagyon határozott, lehet vele örömautózni. És a fék is finoman adagolható, az ülések kellemesek, még tartanak is. Először vezettem 407 kupét, de meggyőzött, kéne.
Csak a kormánya nem. Nem tudom, hogy a rövidebb tengelytáv miatt-e, vagy csak azért, mert sportkocsihoz illő, kemény kormányzást akartak, de nagyon nehéz lett. Nem informatívabb, nem pontosabb, egyszerűen csak nehéz.
Egyetért? Vitatkozna? Véleményt mondana?
Tegye meg a publikáció blogposztján !
Aztán hatoltunk egy limuzinnal is, ami szintén nem rossz, bár abban az Euro 4-es motor néggyel kevesebb lóereje, a nehezebb bódé és a hatgangos automata együtt elég sokat tett azért, hogy sokkal lomhábbak legyünk. De annak a kormánya jó, ha belegondolok, az a finom imbolygás sem olyan zavaró, ezzel is megelégednék.
A tökéletes 407 az új 2.0 HDi-s, kézi váltós, kupé futóműhangolású, limuzinos kormányú. És kombi, naná hogy. Az a legszebb.