Ezek után kíváncsian vártam a vezetést. Elsõ menetben magán a
versenypályán lehetett menni két kört. Többször felhívták
figyelmünket a módosított vonalvezetésre, és
a meglepetésre, amit az erõs autó okozhat, valamint a
technikát mentõ személyzet készenlétére. Embert mentõ személyzetet
nem láttam sehol. Az elindulás után kellemes bizsergéssel tapadtam
az ülésbe. Mindenféle kóbor híreszteléssel szemben tényleg jól húz
az autó, bár a nagy, széles úton ez egyáltalán nem érezhetõ.
Egyszercsak jött egy kanyar, ami elõtt ugye lassít a tesztautót
felborítani nem akaró sofõr, aztán megint gyorsít. Vált, gyorsít,
fékez, vált, és így tovább.
A stabilitás érzékelhetõ, ezen a téren semmi kivetnivaló az
RC-ben. A gólyalábas elsõ és a hosszanti lengõkaros hátsó - ez az
SW-ben dolgozó két keresztrudat is megkapta pluszban, jópofa, hogy
a teherfuvaros adta a tuningeszközt a sportolónak - futómûvön sem
érezhetõ a tervezõk izzadságszaga, tökéletesen teszik a dolgukat.
Ahogy "a fordulatszám függvényében változó rásegítésû kormány" is
rendesen tette a dolgát. Itt még.
A versenypálya után a boxok mögötti parkolóban kialakított
szlalompályán kaptunk lehetõséget a 206 RC határainak
feszegetésére. Itt is két kör - egy ismerkedõ és aztán még egy -
jutott mindenkire. Egy kék és egy ezüstszínû autó képezte a
választékot.
A mûszereket fehér lappal takarták el, mert a feladat
szerint a pálya végén levõ egyenes szakaszt "érzésre" 40 km/h-val
kellett teljesíteni, amit traffipaxszal mértek.
Az elsõ körben kiderült, hogy
a kormányszervó nincs a helyzet magaslatán, már a második
kanyarban felkeményedett, és meglepõdve vettem észre, hogy nagyobb
ívben fordul az autó, mint azt szerettem volna. Keményen be kell
rántani, hogy oda forduljon, ahová én szeretném. Mielõtt valaki
lebénázna, több kolléga is panaszkodott erre a hibára. Addig
küzdöttünk a kék autó kormányával, míg feladtuk. Sorbaálltunk az
ezüstszínûnél, hátha az jobb.
De az is Peugeot volt, így abban is keményedett a kormány. Utólag
arra gondolok, talán a fordulatszámmal lehetett a baj - hiszen arra
érzékeny a rásegítés. De vajon a magas fordulat volt a baj vagy az
alacsony? Mert amíg a gázpedálon álltam és pörgött a motor, nem
volt gond, de aztán a kanyarban visszaesett a fordulat - pedig
ugyanúgy álltam a pedálon -, és soha többet nem is pörgött föl.
Csak úgy volt hajlandó, ha leszálltam a pedálról, és újra
benyomtam, miközben persze szinte megállt az autó. A kormány
azonban továbbra is kemény maradt. Rejtély.
Szóval a szürke autó ment talán három kört, mikor az egyik
egyenesben tiltásig felpörgött a motor. A bent ülõ sofõr
hidegvérrel levette a gyújtást, és megigazította a szõnyegbe akadt
gázpedált. De sajnos a következõ körben ugyanígy járt. Kiderült,
hogy a gázpedál elgörbült, ezért akad folyton a szõnyegbe. Biztos
az volt a baj, hogy a lábával taposta. Néhányan ekkor visszaültek a
kék autóba, én pedig szomorúan elindultam haza.
|