Három év alatt hárommillió eladott autó - a 206-os Peugeot a márka egyik legnagyobb sikere. 1998 májusában kezdődött a franciaországi gyártás, júliusban az angol, 1999. májusában a chilei, júliusban az argentin, 2000-ben pedig már brazil és iráni gyártósorok gondoskodtak a harmadik világ tehetősebbjeinek ellátásáról.
Változatok | |
|
Esztétikum terén a kombi nem egyszerűen visszalépés, de egyenesen súlyos merénylet. Hogy hol rontották el, ki-ki döntse el maga, még az is lehet, hogy valakinek pont ez tetszik. Talán a hátsó lámpa az, ami igazán rondára sikerült, és a feleslegesen hangsúlyozott hátsó lökhárító, melynek nyomában döbbenettel vegyes borzadály jár a dizájnra fogékonyak körében.
Elöl minden rendben: a 206-os azért is ilyen szép, mert nincs lökhárítója, illetve el van dugva, a parkolóhely koccolásos feltérképezését csak egy széles gumicsík segíti. Oldalról sincs vész, az SW nyúlánkságát a tetősíneken kívül az oldalsó díszlécek is hangsúlyozzák. Egyébként teljesen feleslegesen - a 206 SW épp elég hosszúkás, mert bár a tengelytáv változatlan maradt, a hátsó tengely mögötti részt 19 centivel meghosszabbították.
Így lett a csomagtartó 28 százalékkal nagyobb: 313 literes. És ez még csak az SW áldásainak csekélyebb része. A csomagtartó alján hosszanti bordák vannak, amik a találomra beömlesztett kartondobozokat szolíd autózás esetén egész jól megtartják. Kapunk az autóhoz csomagtérhálót is, amivel kapcsolatban arra is gondoltak, hogy ha lelkes területi képviselő módjára lehajtjuk a hátsó ülést (könnyen megy), és az SW-t furgonnak használjuk, nem csak leghátul köthetjük röghöz a rakományt.
Alfa Romeo-tulajdonosok számára ismerős lehet az SW hátsó oldalajtóinak kilincse: ezt bizony a 156-osból lopták. Dizájnt lopni az Alfától bocsánatos bűn, illetve tulajdonképpen kultúrmisszióként kellene üdvözölni az ilyesmit: a kilincsek észrevehetetlenül simulnak a keretbe az ablak melletti felső részen. Az "SW" tehát jelenthetne sportwagon-t is, de a Peugeot-nál ilyen messzire azért nem merészkednek.
Kisautókban ritkaság, inkább SUV-okban, például a Honda CR-V-ben találkozhatunk a külön nyitható hátsó szélvédővel. A Peugeot-nál a hátsó ajtó elektronikus gombbal nyílik, mellette találjuk az ablak kisebbik gombját. A legjobb, hogy a tintapatronos dobozokkal megrakott alkalmazott a slusszkulcs gombjának nyomva tartásával messziről is nyithatja a hátsó üveget, melyen az ablaktörlő szárát fogantyúnak képezték ki.
A 206-os futóművét sokan dicsérték már, de hiába, nekem nem igazán tetszett. Franciásan kényelmes volt, de a franciásan kényelmes kategóriában is láttam már sokkal jobb úttartást. Az új 206-osokban azonban teljesen átdolgozták a futóművet, nemcsak az SW-ben, de a többi modellben is. Ez elsősorban nem elvi konstrukciós változtatásokat jelent, hanem erősítést, azt viszont rogyásig. Minden elképzelhető rögzítést, éket és kapcsolódó elemet megerősítettek, vastagabb az első és hátsó stabilizátor, több az anyag a kerékdobokban. Határozottabban működnek a lengéscsillapítók, és 7 milliméterrel növelték az ütközőbak hosszát.
Mindebben az a legszebb, hogy a 206-os futóművét nemigen kritizálta a szaksajtó, tehát a teljes modernizációs programot magánszorgalomból csinálták, amit remélhetőleg a piac honorál majd csillagos ötössel. Ez a futómű, ez már igen, ez így vitathatatlanul sportkombi, jöhetnek hirtelen kormánymozdulatok, egyenletes szlalom vagy hosszú íven vett gyors kanyar, ez tapad rendesen, és a kormányon is jól érezni, mire készül az autó. Vezetni jó.
A fékek változatlanok, elöl hűtött tárcsa, hátul dob, a mindennapos használatban nyilván megfelel, bár nekem kicsit túl harapósnak tűnt a fékhatás, meg kellett szokni. Az elektronikus fékerő-elosztó mindegyik változatban szériafelszereltség.
< >