Mert vannak azért gyenge pontjai. A leggyengébb láncszem a váltó, pontosabban a kézi váltó. Annyira borzalmas, hogy hirtelenjében nem is tudom mihez hasonlítani, hiába kutakodok emlékezetemben 120-as Skodák és szétgyilkolt Renault-k között. Már érzetre is rossz, Föld körüli úton járó bizonytalan mechanika, elég könnyű vele melléváltani, és az erős motorral se mindig bír, egy pörgős kettes után gyakran tiltakozik a hármas fokozat ellen.
Egy barátom kinyomozta, persze titkosszolgálati eszközökkel, úgyhogy az információért sajnos nem állhatok jót, lényeg, hogy ez szerinte az egykori Renault 19-es váltójának "továbbfejlesztése". Az idézőjel annak szól, hogy ilyen esetben a fejlesztés csak annyit jelenthet, hogy alkalmassá tették a Peugeot-ba történő beépítésre. A használati nehézségek és undorítóságok mellett érdekes volt megfigyelni, hogy úthibákon néha furcsa rezonanciákat éreztem a kuplungpedál felől, olyasfélét, mint amikor egy gorilla basszusgitározni próbál egy drótkötélpályán.
Nem is szidom tovább, úgy rossz ahogy van, viszont ez még senkit se tántorítson el az autótól: a Peugeot automata váltója nagyon jó, azzal kell 406-os kupét venni. Illik a V6-os motorhoz, ugyanolyan barátságos simasággal vált, mint ahogy az jár, és ez egyébként sem a szerpentinen visszagangolgatós sportkocsi. Persze Porsche-Tiptronic lévén akár azt is lehet. Ebbe illik az automata, városban is kellemes, de ez egyébként is inkább kényelmes utazóautó. Még egy érv az automata váltós kivitel mellett, hogy ehhez jár az elektrohidraulikusan változó első lengéscsillapítás.
A rendszer ugyanaz, amit a 607-esben már teszteltünk; a lényeg, hogy hirtelen kormánymozdulat és az ebből fakadó változó terhelés hatására a lengéscsillapítók gyorsan bekeményednek, és a kényelmes utazóautó pillanatok alatt ültetett, kemény GTI-vé változik. Fontos és nagyon biztonságos extra szolgáltatás. A 406 coupéban a rendszer kettővel kevesebb beállítási lehetőséget ismer, mint a 607-esben, de ez legyen a legnagyobb baj.
A csomagtartó hatalmas, és ha csak ketten ülnek az autóban, a vízszintesre dönthető hátsó ülés miatt iszonyatos poggyászvolument hurcohatunk. Egy sima síeléshez viszont sem tetőcsomagtartó, sem támladöntögetés nem kell, mert a hátsó támlában van sílécalagút. És a kalaptartóban egy kedves figyelmesség: zárható rakodórekesz, hogy minek, azt nem tudom, de mindig szeretem, ha egy gyártó magától ad olyan pluszt, amit nem várnak el tőle - olaszos igényesség.
Vezetni pedig nagyon jó. Városban értelemszerűen jobb lenne az automata, a büntető kézit leszámítva hihetetlenül nyugtató hatású a 406 coupé. Kényelmes, csendes, bőrszagú zugoly, nem mondom, hogy négy embernek is kényelmes, de nem is kélnyelmetlen. Használtan legalább olyan jó vétel lehet, mint újonnan, mert ez a forma egyszerűen elnyűhetetlen. < >