Lazulás Drezdában
Forradalmi vállalkozás - a Volkswagen jó ideje gyárt már drága autókat, de ez két kategóriával feljebb van az eddigi csúcsmodellnél. Hogy a Phaeton az Audi A8-tól veszi majd el a vetélytársakat, vagy a két konszernen kívüli luxusnémettől, még a Volkswagennél sem tudják.
![]() |
A Phaeton marketingszempontból azért forradalmi, mert az
utóbbi időben a Toyotánál (Lexus) és a Nissannál (Infiniti) is
bevált, hogy a gyökértelen, új luxustípust más márkanéven
forgalmazzák. A VW-konszernnek viszont van már luxustípusa, úgy
hívják, Audi A8, így a VW-emblémás stratégiáról akár az is
kiderülhet, hogy hülyeség. De a Volkswagen legalább nem szégyelli a
nevét, és hisz benne, hogy a minden eddiginél nagyobb VW-embléma
nem töri majd meg az új modell fényét, hanem - amennyiben ez
lehetséges egy amúgy is fénylő ojjektumnál -, beragyogja azt.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Érdekes lesz, ha kiderül, melyik faktor a fontosabb: a németség,
amit egy luxusautónál gyakori elvárás, vagy a volkswagenség, ami -
tekintve hogy a
Passat csak
helyettes államtitkártól lefelé számít presztízsautónak - ronthatja
az eladásokat.
Ha a vásárlók is konszernben gondolkodnak, a Phaeton
egyfajta avantgard A8-asként is megjelenhet lelki szemeik előtt. De
ki tudja, gondolkodik-e konszernben a luxusautó-vásárló.
Hogy a Phaetonnal aztán könnyen hullottak a műszaki fejlesztési- és dizájnmilliók, már első pillantásra is nyilvánvaló. A légrugós futómű valamennyi változatban széria, fő előnye, hogy a rugózás és a csillapítás eredendően kényelmes, de az elektronikus vezérlésű szelepek segítségével az első kormányráncigálásra felkeményedik. Hogy a rendszer jobb-e, mint a Mercedes légrugózása, nehéz eldönteni - mindkettő nagyon jó.
![]() |
|
![]() |
![]() |
A futómű fejlesztéséhez tartozik a toronycsapágy különleges
kialakítása: a felső rögzítési pont úgy csatlakozik a
karosszériához, hogy távol tartsa a lengéscsillapítóktól az
oldalirányú erőket. Mindezt sajnos csak a sajtóanyagból tudom, a
toronycsapágy felett annyi minden van még, hogy a garancia
elvesztése árán hatolhattam volna a lényegig. De a Phaeton futóműve
olyan jó, hogy ennél a toronycsapágy-sztorinál meredekebb dolgokat
is simán elhinnék neki. Kellemes, jól használható, magyar
terepviszonyok közt megnyugtató futómű-extra az állítható magasság.
Az alapszinttől felfelé két és fél centit állíthatunk, lefelé
viszont másfelet ereszt az automatika, ha túlléptük a 160-as
sebességet, csökkentendő a légellenállást - legalább egyvalaki
legyen takarékos a családban.
![]() |
|
![]() |
![]() |
A Phaeton kisebbik, mondhatni szociális motorja a 3,2
literes V6-os 241 lóereje tökéletesen elég az autóhoz: ehhez a
súlyhoz egy automata váltóval nehezítve egy 9,2 másodperces
0-100-gyorsulás szép eredmény. És érzetre sem rossz. Az se von le a
motor érdemeiből, hogy ez az ötfokozatú Tiptronic az autóipar talán
legjobb automata váltója. Az automata váltó az egyébként is
színvonalas autó egyik fénypontja, igazi audisan gyors és sima
szerkezet, amit ugyan a Tiptronic változatban a váltókaron kézzel,
vagy a kormányról is kapcsolgathatunk, de ez a tökéletesen vezérelt
Sport üzemmód megléte miatt felesleges. Akkor kapcsol és addig
húzat, ameddig kell.
A VW korábbi 2.8-as V6-osának továbbfejlesztése nemcsak egy jó nagyfröccsnyi hengerűrtartalom-növelést jelentett: most először építették be hosszában. Nem is volt eddig a cégnél ilyen hosszú motorház.
![]() |
|
![]() |
![]() |
A fogyasztás már csúnyább kaland a számok birodalmában - a
Touareg bélpoklát ugyan nem közelíti meg, de a 17-18-19 literes
városi adat alapján azok is rájönnek, hogy luxusautóban ülnek,
akiknek ez eddig nem tűnt fel. A nagyobbik benzines, a W12-es 420
lóereje és 550 Nm-es nyomatéka már 6.1 másodperces gyorsulással
kárpótol az olajválságért. A legérdekesebb talán a hármas számú
motor, a világ legerősebb személyautó-dízele lesz, az ötliteres,
V10-es TDI, igazi kamion-nyomatékkal (750 Nm).
Formára a Lupo kifejezetten tetszik, a Polo egész jó, a New Beetle nem vész, de a retró műfajában azóta sokkal jobb dolgozatok is születtek. A Golf szódával elmegy, a Passat, külünösen a legutóbbi már olyan, hogy a sajtófotóival akár vallatni is lehetne egy szenzibilisebb szépérzékű kémet. Ha nem köp a bitang, csak megmutatom neki a hátsó lámpát, az egymás fölé rakott két karikával.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Szóval ha a trendet nézzük,
minél nagyobb egy VW, annál kevésbé néz ki jól. Hol van már
a jó kis Corrado, de főleg a
Golf I GTI? A
papírforma alapján tehát egy ötméternél hosszabb
személy-Volkswagennek a rondasági versenyben két kört kéne vernie
az ördög öreganyjára. Ezzel szemben a Phaeton szép, talán a modern
idők legszebb Volkswagenje lett.
Talán nem csak a gyártás, de már a formatervezés is a drezdai üvegfalú gyárban folyhatott, ahonnan egyszerűen kitiltották a passatos fickót. A VW és az Audi sem bátor formabontó kísérleteiről lett híres - legutóbb az Audi próbálkozását ( A2) találta koraérettnek a piac. Így aztán a Volkswagennél szerfelett óvatos rajzolgatás folyik, minden vonalat negyvenszer átgondolnak, és ha valaki húz egy merész ívet, annak vezérigazgatói utasításra haladéktalanul letörik a kezét. <

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Rekordévet zárt a Ferrari, egy új Fiat Panda árát kapják bónuszként a dolgozók
A Ferrari vezetősége szerencsére nem felejtette el, hogy a sikerért a munkásaik is keményen dolgoztak.
- Technika
Egy jó autóra is lehet félmilliót költeniMűhelyPRN: Ford Mondeo 2,0 TDCi – 2014.
A mai használtautópiac mértékadó középszere, a 2-3 milliós kategória egyik legpraktikusabb választása, ha kell a hely és a nyomaték. Költeni erre is kell.
- Hírek
Dodge-vezér: nyitottak vagyunk egy olcsó, Mazda MX-5-szerű sportautóra
Valami megfizethető és szórakoztató hétvégi autót szeretne látni a Dodge palettáján.
- Hírek
Veterán, nyári gumis Corvette-et támasztottak árokba Solymáron
Nem volt jó ötlet nyári gumikon elindulni a csodás, C3-as Corvette-el nyári ilyen csúszós időben.
- Tesztek
Kék villogó kellett volna ehhez a melóhozTeszt: BMW X3 M50 xDrive - 2025.
Az X3-ba előbb-utóbb beleszeret az ember, és ha az a 381 lóerős M50 csúcsváltozat, akkor ez viharos gyorsasággal bekövetkezik.
- Hírek
912 lóerős V8-assal érkezhet a Lexus LFA utódja, akár már idén ősszel
A modell állítólag még idén a kereskedésekbe kerülhet.
- Autódoktor
Rejtélyesen ráz az Astra GSi
Kerekek kiegyensúlyozva, cserélve, télivel-nyárival is ugyanaz a helyzet. Mi lehet a gond?
- Hírek
Még a Porsche is küzd: 1900 munkahely szűnik meg idén
2024 már megszüntettek 1500 munkahelyet, de úgy néz ki, hogy ez nem volt elég.
- Hírek
Hoppá, befutott a Williams új Forma–1-es autója is!
A McLaren után a Williams is leleplezte idei Forma–1-es autóját.
- Közélet
Újravizsgáztunk KRESZ-ből, az eredmény minket is meglepett
Régen megszerzett tudásunkat felfrissíteni hasznos, főleg, ha egy modern, színes-szagos tananyag segít benne.
- Hírek
Átfogó veteránprogramot indít a Renault
Szervizhálózat, régi szerelési útmutatók és videók segítenek a régi Renault-k életben tartásában.
- Hírek
F1: merész fejlesztésekkel növelné az előnyét 2025-ben a McLaren
A különbségek annyira kicsik, hogy ha nem fejlesztünk a lehető leggyorsabban, pillanatok alatt elvesztjük minden előnyünket. – nyilatkozta Stella.
- Tesztek
Virtuális spanyol virtusTeszt: Cupra Tavascan Endurance 77 kWh - 2025.
Olcsóbb, mint a többiek és jobban néz ki. Hol itt a csapda?
- Hírek
Valaki bezörgött a Mazdával a rekettyésbe. Szerinted mi lehetett a baj?
Defektet kapott, esetleg részeg volt, vagy valami teljesen más volt a probléma? Tippelj!
- Hírek
A GR égisze alatt készülhet a Toyota legendás visszatérője
Egyre többet tudunk meg a sportautó új, nyolcadik generációjáról.
- Hírek
Rendőri utasításra közlekedett az autópályán egy rommá tört Ferrari
Csúnyán elintézték a Ferrari F8 Spidert, a rendőrök mégis arra utasították a sofőrt, hogy hajtson fel a pályára. Az eset Los Angelesben történt.
- Belsőség
Barkasszal Görögországba? Gányolásra készülj!Válogatás a Népítélet hasznosabb feléből
Heti merítés világjáró Barkasszal, Izlandon tevékenykedő Mercivel és francia IFA-val.
- Égéstér
Itt a Murvaélet!
Indul a Totalcar új sorozata, a Murvaélet! A használt autót keresők bőrébe bújva járjuk a kereskedéseket, hogy megtaláljuk a lehető legjobb választást egy-egy kategóriában.
- Hírek
Horogkereszteket rajzoltak egy Tesla Superchargerhez Massachusetts államban
Egyre több ilyen jellegű akcióról tudni az Egyesült Államokban.
- Hírek
ÚRISTEN, VERY BIG: minden idők legnagyobb közúti szerelvénye halad át ma Magyarországon
A Magyar Közút minden szükséges előkészületet megtett, hogy a szerelvény zavartalanul haladhasson.
- Belsőség
Befutó, záróbuli és mégsem adjuk el a Tigrist!TC Bamako 2025/14
Belefáradtunk az alkudozásba a helyi kereskedőkkel, és a szállás sem elsőre lett meg, viszont van egy jó ötletünk!
- Hírek
Frissítve: megszüntették a gázömlést, ami miatt korábban lezárták a 11-es főutat
Megnyitották a forgalom előtt a 11-es főutat.
- Hírek
Jöhet a Porsche 911 Dakar második generációja
Állítólag a 3 literes hathengeres boxert is lecserélik.
- Hírek
A Corvette ZR1 még a 911 GT3 RS-t is elverte pályán
Az 1079 lóerős szörny több amerikai versenypályán is hihetetlen rekordokat döntött.
