Okos volt az építész. Ez a nagy dolog, hogy egy ilyen, dimenzióiban a Kispolákra emlékeztető városi lélekvesztőben kényelmesen üljek szerkesztőségi pókemberünk, Égő Ákos webszerkesztő mögött, aki ugyanakkor egész kényelmesen ül elöl. Na jó, ez persze csak viszonylagos kényelem, tehát egy Audi A8 kétséget kizáróan nagyobb és kényelmesebb autó, de a Picanto helykínálata mindnyájunkat megdöbbentett. Tökéletes kompromisszum városban, kis híján egy Smart helyére is beállhatunk, mindezt négy elégedett utassal. A csomagtartó mondjuk kimaradt a tervekből.
A 157 literes csomagtartó elég kicsinek hangzik, ráadásul a szám nyilvánvaló hazugság, vagy legalábbis tévedés. A Kia régebben is követett el píár-túlkapásokat, ott volt például a Rio esete a szörfdeszkával , ez most legalább annyira átlátszó. Én legalábbis elvittem nagybevásárolni, és kevesebb fért bele, mint a régi MX-5-ösömbe, ami elég nagy művészet, lévén a Mazda roadster csomagtartója 120 liter.
A Picantóéba fért egy karton gyümölcslé (12 liter), egy karton tej (12 liter) és egy karton ásványvíz (9 liter), és más semmi. Nem mertem nejloncekkert berakni, nem is nagyon fért, meg féltem, hogy összepasszírozódik. No de az eddigi mennyiség összesen 33 liter. Sok persze a leeső rész, vagy hogy is híjják, amit szabványos csomagtartómérésnél számolnak, oké, vegyük a dupláját: 66 liter. Na jó, legyünk különlegesen bőkezűek, és triplázzunk: 99. Szóval ez nem 157 liter, arra mérget veszek, hacsak nem sűrített levegőből.
A 2/3 arányban dönthető hátsó üléstámla síkolásával elérhető 882 litert már sokkal inkább elhiszem, sikerült például 8 000 darab motoros hírlevelet (3 db A4-es oldal darabja) belerakni és elfuvarozni, úgy, hogy a 250 kg rakomány le se ültette a Picantót.
Az automata váltó érdekes és butácska szerkezet; aki nem vezetett még jó automata váltós autót, annak nem tűnik fel, mindenki más viszont tajtékzik. Ha egy neutronbombával fertőtlenített elméleti nagyvárosban jönnénk-mennénk, semmi baj, a saját tempójában alkalmas a közlekedésre. Forgalom esetén viszont sajnos máshogy is kell gyorsítani-lassítani, mint ahogy a Picanto gondolná, és az elég frusztráló. Beférni egy lukba a másik sávban, amit még Trabanttal is könnyedén megtennénk, a Picanto automatájával nem fog menni.
Nem kapcsol vissza lassan, de akkorát ránt, hogy az csuda, épp azért érdekes, hogy miután a rántás alapján az ember mégiscsak számít valamire, semmi nem történik. Mármint az akceleráció frontján - üvöltés az van, gyorsulás viszont sehol. Országúton lesz teljes a csőd, ahol 80-90 felett előzni szinte reménytelen. A Picanto erősebbik 1.1-ese egyébként szépen tartja a 140-es utazót is, csak hát előzni ne kelljen. Kézi váltó a megoldás, nincs mese.
A futómű nem rossz, a rugók elég kemények, a Picanto a rángatására elég élénken reagál, de azért ezt még nem nevezném sportos futóműnek - egy Fiestával sokkal vadabbakat lehet kanyarodni. Különlegesen jónak tehát nem nevezhető, de legalább nem életveszélyes, kanyarban fékezéskor nem mutatott érdeklődést a felborulás iránt.
A fék elég idegesítő, kiváltképp városban. Adagolhatóság nincs, ez olyan, mint számítógép-billentyűzettel szimulátorozni: ha megnyomom a "B"-t, harap, de mint a kuvasz, ha ellenben nem nyomom meg, természetesen egyáltalán nem fog. Egyszóval bináris, 0-1, igen-nem állapot. Enyhébb esetben azt mondjuk, rossz a fék adagolhatósága, ez maga az adagolhatatlan. Kicsit fékezni igen nehéz. Enyhítő körülmény, hogy bár az adagolhatósága rossz, maga a fék jó, tehát nagy tempóról satuzva szépen megáll a Picanto, ahogy már a bemutató idején írtuk.
Vízhőfok-mérő a Picantóban nincs, csak egy kis kék ikon figyelmeztet, hogy hideg még a motor, de olyan hamar kialszik, hogy képteleség, hogy ilyen gyorsan üzemmeleg lenne a motor. Picanto-tulajdonosok tehát ne dőljenek be a jelzésnek, és évszaktól függően várjanak öt-tíz percet, mielőtt komolyabban kezdenék pörgetni a kis 1.1-est. És a Picantónál legalább nincs olyan árazási anomália, mint a Sorento esetében, amit Olaszországban vagy kétmillióval olcsóbban lehet kapni. A Picanto olasz induló ára 7950 euró, így tehát jöhetnek vásárolni az olasz Kia-rajongók.
Értékelés: 3.5 - drága és az automata váltó büntet |