A tetőnyitás művészete a teljesen automatikus nyitómechanizmusban teljesedett ki. Nincs többé kallantyúk nyújtózkodó beakasztása, hidraulika működtet minden mozdulatot, összesen 25 másodperc alatt. Annyi engedményt is kapunk, hogy nem kell feltétlenül leparkolnunk, 10 km/h-s sebességig dolgozik a kis rabszolga, de ha gyorsabban megyünk, a hatalmas LCD-n üzen, hogy nem lesz ez így jó. A szerkezet a Peugeot saját fejlesztése.
Aki nem kabriózott még, nem is gondolná, lehúzott tetőnél is milyen fontos a jó légkondi és fűtés. Persze a 207CC munkaköre révén nem mindig kabrió, élete nagy részében hagyományos keménytetős kupéként viselkedik, amikor semmi sem különbözteti meg az unalmas személyautóktól. De a vérbeli kabriós azonnal lenyitja a tetőt, ha kellemesen csikland a napocska, még ha épp február közepén járunk is. Ekkor lényeges a jó fűtés. Aztán van, amikor nagyon is meleg lesz, jó érzésű ember - aki nem akar napszúrást kapni, vagy hosszú ruhát húzni a 30 fokban leégés ellen - becsukja a tetőt, ekkor ugyanúgy kell a légkondi, mint bármilyen más autóban. A 207CC-hez gyártanak a 207-ből már ismert manuális klímát is, de nekünk a kétzónás automata jutott, amit a CC-hez igazítottak: felismeri, mikor használják az autót kabrióként.
Legyen azonban bármilyen profi a fűtés, egy kabrióban a sapka-sál-napszemüveg kötelező, amiről csak az amatőr kabriós feledkezik meg. Hasonlóan ne tessék sajnálni a pénzt az extraként megvásárolható szélfogó hálóra, amivel kényelemesen lehet nyitott tetővel is autópálya-tempót menni, nélküle maradjunk a mezei főútvonalakon. Könnyű műanyag elem, így egy nő is könnyen fel- illetve leszerelheti, és nem sok helyet foglal a csomagtartóban sem.
Két motorral próbáltuk a 207CC-t. A 110 lóerős 1,6 HDI-vel hosszabb úton, míg egy rövid forduló erejéig a szintén 1,6-os, 150 LE-s benzines turbót. Benzinrajongó vagyok. Bár a részecskeszűrős technológiák már elavulttá tették a régi előítéleteket, én a benzin szagát szeretem, és mégiscsak jobb zöld pisztolyból tankolni, mint egy feketéből. Ennek ellenére a 207CC-ből inkább a dízelt választanám. A kis fordulattól nyomatékos, 1560 cm 3-es dízelmotorunkhoz ötsebességes kézi váltó tartozott. 1700-as percenkénti fordulattól nagyon lendületesen gyorsított (max. nyomaték 240 Nm), és talán csak egyetlenegy hátrányát éreztem a dízelnek, ami a vezetőülésből még intenzívebben hallható volt: a dízeles ketyegés. A motortér komolyabb hangszigetelésével ezen lehetne egy kicsit tompítani.
A 206-os agyonszidott váltóján sokat csiszoltak, a próbaúton semmi kellemetlen jelenséget nem produkált, vége a recsegésnek, pontatlanságnak. Ha nagyon kritizálnom kéne, csak a sportosnál valamivel hosszabb váltóutat tudnám a rovására írni. Visszatérve a motorválasztékra, a turbó mellé még ajánlanak kétféle benzinest. A csúcs a 150 LE-s, turbós benzinmotor, a dízelhez hasonlóan 240 Nm nyomatékkal. A remek teljesítmény mellett a többletkiadást egyesek szemében tovább jogosítja, hogy a Peugeot és a Citroën fejlesztőcsapatának besegített a BMW delegációja is, mellesleg ez a motor a 207 GT-ben volt először. A nem turbós, 1,6-os motor szintén PSA/BMW fejlesztés, de a kevesebb pénzért itt kevesebb, 122 LE jár. Alap az ötfokozatú manuális váltó, de a nem turbós benzines kapható lesz a négyfokozatú Tiptronic váltóval is. Ehhez nem volt szerencsém a bemutató alatt.
Az első felfüggesztés pszeudo MacPherson, a hátsó csatolt lengőkaros. A szép fotók kedvéért a tesztautókat az extraként vásárolható 17 colos kerekekkel és jó peres gumikkal szerelték fel. A tesztútvonalat meglehetősen sima aszfalt borította, így látványosan nem rontott a futómű tulajdonságain ez az extra. Kanyarokban pontosan manőverezhető, mégse kényelmetlenül pattogós. A négy tárcsafék nem kérdés, kedves figyelmesség, hogy hirtelen lassuláskor automatikusan bekapcsol a vészvillogó. Gyónnom kell, túl nagy figyelmet nem szenteltem a lassító berendezésnek. Gond biztos nincs is vele, mivel semmi kellemetlen jelenséget nem produkált a tesztúton, bár egyetlen spanyol bika sem ugrott elém. (A szerző az 5. hónapban van, és ikreket vár, úgyhogy komolyabb féktesztet nem is vártunk - a szerk.)
A biztonságra sokat költött a Peugeot, az öt légzsákból - kettő elöl, kettő oldalt, egy pedig a kormányoszlop alatt található - hármat kifejezetten a 207 CC-hez fejlesztettek. Nem hiányozhatnak a 206CC-ről már ismert pirotechnikai bukócsövek sem, ezúttal krómozott kivitelben. Már az alapfelszereltséghez tartozik egy marék hárombetűs, így természetesen ABS, EBA (vészfék-asszisztens), EBFD (elektronikus fékerőelosztó, bocs ez négy) és felszereltségtől függően ESP.
Pontos ára még nincs, így aztán csak annyit sikerült megtudnunk, hogy nagyjából tartani fogja a 206CC árát, így az alapmodell körülbelül 4 850 000 forinttól lesz elérhető. Magyarországra március 15-e után (ha elmúlnak a március közepén rendszeresen beköszöntő esőzések, illetve elzárják a vízágyúkat) érkeznek az első 207CC-k. Aki nem bír addig várni, üljön repülőre, és a héten nyíló genfi autószalonon a Peugeot standján megtalálja.