![]() |
|
![]() |
![]() |
Sajnos igazi francia autóként a Peugeot ördöge is a részletekben lakozik. Nem ártott volna, ha a gyártósor BE gombjának megnyomása előtt Wolfsburgban körbeszalajtják a prototípust egy végső ellenőrzésre. Ha ez megtörténik, bizonyosan nem tört volna le a 15000 kilométert futott autó háttámlájának műanyagborítása a könyöklővel együtt (nem én voltam), a középső hátsó öv csatja nem akadna be az ülés billentése során a zsanérok közé, a kalaptartót nem kellene ököllel ki-és bepattintani a helyéről illetve helyére minden kiszerelésnél.
Nem látszana át az első ülések csupasz váza a huzat résén, nem dörzsölődött volna ki a kalaptartó sarka és a pótkereket sem egy műanyagfejű, gyorsan erodálodó csavarral kellene leengedni a földre defekt esetén. Furcsa, bizonytalan érzést kelt a Peugeot-felhasználókban a teljesen elektronizált kiegészítők "spét"-je: a gombok, kapcsolók, karok határozatlanul, svédes-németes kattanás nélkül működnek, a relék lustán húznak be, az elektronika sokat számol.
![]() |
|
![]() |
![]() |
A kürt, az ablakmosó, a reflektor: mindig hagynak egy század-tizedmásodpercnyi "Na, ez is megdöglött!"- gondolatot átsuhanni szegény júzer fején. Az irányjelző működését hang egyáltalán nem jelzi, de kb. minden tizedik kattintásra nincs is mit jelezni, mert az index egyszerűen nem kapcsol be - ??? Jobb lett volna kiküszöbölni ebből az autóból a franciás feeling negatívumait, elég lett volna csak a fényűző kényelmet és szeretetreméltóan filantróp viselkedést bennehagyni.
Az 1587 köbcentis, egy mai évautójánál kötelezően 16 szelepes, DOHC-vezérelt, hengerenkénti befecskendezéses motor 110 lóerőt ad le 5800 1/min fordulatszámon és 147 Nm forgatónyomatékot szolgáltat 4000-nél. Ezek az értékek számokban elegendőnek tűnnek, a valóságban azonban nem igazán látszanak. A Peugeot 182 km/h-ban jelöli meg az autó végsebességét, nálam 180-ig tartott a türelem és a szabad kifutó, meg kell viszont jegyezni, hogy a kilométeróra különösen pontos: 120-nál 8 kilométeres távon alig 1,5 %-os csalást tapasztaltam. 100-ig az autó gyorsulása elfogadható, sőt, már a folyamatos 40 is tartható ötödikben, de ha előzésre kerül a sor, még országúton is inkább harmadikba váltsunk vissza, mint negyedikbe. Jó-jó, de nem az igazi: vezettünk már meggyőzőbb egyhatost is.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Persze azok nem voltak ilyen nehezek. Csaknem 1400 kiló, amely 1860-ig pakolható - alsó középkategóriában ez nem mindennapos. Házon belül maradva: a Xsara 1.6-os kombija 1166, de a súlyosabb egyéniség Golf Variant 1.6 is csak 1232 kilogrammot nyom. Ez a tömeg a fogyasztásnak is ad egy pofont: kell a 60 literes tank, mert autónk az első, 540 kilométeres, kb. 2/5-2/5-1/5 arányú sztráda-országút-város tesztidőszakban 9,18, de kissé több országút és mérsékeltebb, 100-120-as tempó mellett is 8,83 liter 95-öst szürcsölt be 100 kilométerre vetítve. A 90 lovas, de nyomatékosabb HDI félmillióval kerül többe, ez ugye 2000 liter benzin, azaz bő 20.000 kilométer üzemanyagköltsége. Tessék választani!
![]() |
|
![]() |
![]() |
Változó erejű, alapvetően lágy kormányszervo, puhán működő, kissé határozatlanul fogó elöl hűtött, hátul sima tárcsafékek, kényelemre hangolt, de az ESP-vel mindig biztonságosan viselkedő futómű: az öreguras motor mellett ezek határozzák meg a 307 Break célközönségének vezetési stílusát. A Premium 205-ös, 16 collos Pirelli abroncsai, a sajnálatos módon kikapcsolhatatlan ESP, az alapfelszereltség részét képező ABS és az EBD ebben az autóban nem a padkán való előzéseket, vagy a csúszáshatáron vett hajtűket támogatja, hanem esetleges krízisekben segít úton tartani a gépet. Mindez együtt illeszkedik a 307 karakteréhez: ez egy nyugodt, békés családi autó elegendő erő- és biztonsági tartalékokkal, de alapvetően a 100 körüli országúti és 140-150 körüli autópályatempóhoz, beszélgetésekkel, zenehallgatással, vagy biztonságérzetben elszunnyadt utasokkal, csendes, biztos haladással az úticél felé. A motor, a szél és a futómű együtt sebességtől függetlenül valami nagyon finom, biztonságot sugalló, monoton hanggal nyugtatja a 307-es lakóit.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Bár jómagam sem vetem meg az úttal együtt rohanó, a géppel együtt lélegző, a kipufogóval és a körülöttem örvénylő orkánnal együtt üvöltő autózást - elnézést a giccsparádéért, de hát értik, mire gondolok -, mégis, higgyék el: a 307-es nyújtotta kényelmes biztonság érzete sem rossz dolog!
Értékelés: Az itt-ott gyenge alkatrészekkel és az óvatos természetű motorral együtt 4 3/4, azzal a kitétellel, hogy ennél többet egyetlen mai alsó-közép, kényelemre hangolt kombinak sem tudnék adni. A 307 Break etalon a kategóriában. | ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
![](https://indexadhu.hit.gemius.pl/redot.gif?id=0thA4uchz4z8jgoCRrjw6uUUnKQFaphXhF49ybHqN0r.B7/stparam=xaoeoinhyh/fastid=gqdxotmherulagkvfrbfvmkfkckr/nc=0)