Ezektől eltekintve (ha el tudunk, persze) kényelmes természetű autósnak mindig jó dolog a 2.0 HDI 407-tel közlekedni. Puha, igazi franciához méltó fotelből navigálhatjuk a másfél tonnás hajót. A hagyományosan értelmezett adrenalintúltengéses, sportos vezetési élmény nem létezik benne. Ha elszámítunk egy kanyart vagy féktávot, a rendkívüli orrnehézség ellenére sem valószínű, hogy vége a világnak, mert az 50 km/h felett automatikusan élesedő menetstabilizáló rendszer ügyesen kezeli a helyzetet. Az 1997 köbcentis, 16 szelepes, közös nyomócsöves turbódízel négyezres fordulatszámon ébredő 136 lóereje, és ami egy ekkora tömegű autónál még fontosabb, a 2000 1/min-től meglévő 320 Nm-es nyomatéka könnyedén kapja hátára a kasztnit.
Katalógus szerint 208 km/h a végsebesség és 11 másodperc a 0-100-as gyorsulás. Mi ezt nem próbáltuk, de autópályán a 150-160, uram bocsá' 170-180-as utazót kényelmesen, erőlködés nélkül tartja az autó, a remek hatsebességes váltóval pedig mindig öröm föl- és visszakapcsolgatni, ha a helyzet úgy kívánja. Hogy miért nem ilyen jó az előző tesztben próbált ötsebességes is, nincs magyarázat.
Ami még sokaknak fontos lehet: a harcsaszájú Peugeot-t mindenki megnézi, ha előzni akarunk, akkor pedig a ragadozóarc elől menekülve mindenki elengedi. A fogyasztás - hála a hat sebességnek és a hosszú áttételű végfokozatnak - nálunk a teszthéten 7,5 liter körül alakult, mérésünket a számítógép is megerősítette. Ezek után a 407-es fogyasztását számlálgató manócskának már elhiszem azt is, hogy amíg nem futottunk bele néhány főváros-átszelő dugójárásba, a tempós országúti autózást 6,4 literből oldotta meg a böhöm jószág.
Nem csak a fogyasztás adatait könnyű előcsalni a számítógépből a középkonzolra ömlesztett, de logikusan rendszerbe szervezett gombtengerrel. Ha egyszer rászánunk egy negyedórát az autó lelkének megismerésére, utána bármit könnyedén elintézhetünk. Jellemző például, hogy míg a bemutatón hiába kerestem a klíma kikapcsolásának lehetőségét, a teszten már oda se nézve, három gombnyomással iktattam ki és be a légkondit.
A legolcsóbb 407-es az 1.8-as benzines Sphere kivitelű autó, ennek ára 5 250 000 forint; szintén Sphere felszereltségű 110 lovas, 1.6-os dízelt félmillióval többért kapunk. A Peugeot a biztonságon nem spórol: a már taglalt ESP mellé mindegyik 407-hez alapáron jár vezető- és utasoldali, függöny-, oldal- és kormányoszlop-légzsák, lőporos övfeszítő és fékasszisztens. Az automata klíma már csak a magasabb felszereltségű autókban kétzónás, ahogy bőrkormány és -váltógomb, behajló tükrök is csak ezekhez tartoznak alanyi jogon. Mi a nagyobb motorhoz minimálisan járó Symbole becenevű kivitelt kaptuk, ezen a szalonban 6 650 000 forintos cédula fityeg. Ami még hiányzott belőle a Supreme nevű csúcsmodellhez képest: elektromosan állítható bőrülés, tempomat és a tolatóradar - bár ez utóbbi kapcsolóját megtaláltuk a középkonzolon. Hmm.
A legolcsóbb 130 lovas TDCi Mondeo 6 365 000 forintba kerül, körülbelül hasonló felszereltséggel, jóval kiegyensúlyozottabb futóművel, jóval több hellyel - és jóval kevesebb egyéniséggel. Egy D-4D motoros SOL felszereltségű Avensis unalmasabb belterével, de tagadhatatlan megbízhatóságával 6 655 000 forint. A 407-es olyan autó, hogy ha valaki beleszeret a formájába, nem hátul akar utazni benne, és meg tud barátkozni azzal, hogy néha le-lepottyan róla egy s más, az mindig boldog lesz vele és benne.
Értékelés: Kitűnő a motor, rossz a tömegeloszlás, van sok apró hiba, szeretem a formáját, picit drága: 3 és fél |