Az ismert univerzum legrútabb járművét egy Aston Martin- és Bentley-dizájner tervezte, Mercedes alapokra. Ken Greenley, isten vagy.
Hogy Van Gogh levágta a fülét, és egy kurvának adta megőrzésre? Piha. József Attila vonat alá feküdt Szárszón? Katonadolog. De hogy a brit Royal College of Art autótervezési tanszékének vezetője, az Aston Martin Virage és a Bentley Azure dizájnere aggkorára megvilágosodik, és Ssangyong Rodiust tervez, az elmebomlás a javából.
Hogy egy személyes vallomással kezdjem, anyámnak tetszett. Igaz, nagyon sötét volt, és csak pillanatokra látta, de azt mondta, "Szép nagy". Aztán visszament a házba. Hideg volt kint.
Apám megállt léptében. "Hű." Aztán közelebb ment, de csak óvatosan, ívben, mint vizsla a pitbull körül a kutyafuttatóban. "Hű. Hű de kurva ronda."
És boldogan vihogott hozzá. Én is vihogtam. És lelkendezve jártuk körül. "Nézd azt a kereket! Uáhuáhhhá! És azt a vájatot fölötte! Hahaha! A hűtőmaszk! És a rettenetes spoiler! Hihihihiii! A pótféklámpával! Hááááháhá!" És így tovább. Csodálatos családi pillanat volt. Rég nem voltunk ilyen közel egymáshoz.
A szerkesztőség kiránduló ovisokként tobzódott körülötte. "A márkajelzés megvolt? Talpasbetűs! Alatta meg Power AWD! Hahahaha! Merci-paródia! Kilógnak a szegecsek a fényezés alól a küszöbön, hihihi!"
Bori, a velvet főszerkesztője fülig érő szájjal kérdezte, hogy "Az a rettenetes behemót az utcában nálatok van teszten?" Keki a folyosón kapott el kacarászva, hogy az undok szörnyeteggel én jöttem-e. A Rodius átvételének pillanatától csak boldog, mosolygós embereket láttam magam körül. Ismeretlenek mutogattak rám ordítva nevetve az utcán. Bohóc voltam. Sikeres, körülrajongott bohóc.
Nem mondom, eleinte nehéz volt megszokni, hogy egy oszló bálnatetem vár rám a parkolóban. Pláne hogy bele kellett ülni. De bent minden sokkal könnyebb. Kívülről a Rodius magatehetetlen esetlensége komikusan szívszorító. Egy saját súlya alatt összeroppanó szerencsétlen, kihívásokkal küzdő, gyámolításra szoruló. Egy kisgyerek, akit direkt kövérnek, bicebócának, nyúlszájúnak, himlőhelyesnek, vaksinak és dadogósnak csináltak a szülei. És még be is pisil álmában.
Rodius-szépítő pályázat
A totalcar városképvédelmi megfontolásokból pályázatot írt ki a HVTM virtuáltunerei számára: szépítsék meg a Rodiust a lehető legszerényebb változtatásokkal. Mindent ér, de lehetőleg gondolkozzanak szerény költségvetésű koreai dizájnerként, ne csináljanak belőle ormótlan Lamborghinit. A pályázat a tehetség fényes diadala. Ken Greenley életrajza impozánsabb a mi tunereinkénél, de a döntősök tervei agyba-főbe verik a hús-vér behemótot. A legmegalázóbbak a pusztán néhány vonallal vagy törléssel alapvetően megjavított Rodiusok, és sok ilyen akad. Reszketve várjuk a faceliftet, remélem Ken nem lesz rest ötleteket lopni.
Köszönjük a részvételt.