A levegő ördöge

2003.07.24. 10:15

 
   
   

Ahogy mostanában divatos, fém kulcsot már nem kapunk, csak egy csúcstechnológiával teletömött műanyag utánzatot. Gombnyomással a távirányítóról kívülről is mozgathatjuk az összes, mindkét irányba automata funkcióval rendelkező (végre, végre!), becsípődésgátlós ablakot. Ugyanezt belül az első ülések közül végre az ajtókra átköltöztetett kapcsolókkal is megcsinálhatjuk.

 
   
 

Az ablakemelőkkel kapcsolatban leltem rá az egyik, ha nem egyetlen működési rendellenességre. Igaz ez sem lehet általános probléma, szervizben valószínűleg percek alatt orvosolható. Az ablakok egyikénél, felhúzáskor az elektronika minduntalan visszafordította az üveget, valamilyen nem létező akadályt érzékelve. Rövid használati utasítás lapozgatás után kiderült, hogy a gyógyír a problémára a felhúzás közben nyomva tartott gyerekzár gomb, mely nemes egyszerűséggel kiiktatja ezt a funkciót.

 
   
   

Biztosítéktáblából van bőven. Hármat sikerült lokalizálnom, de nem kizárt, hogy valahol megbújva található még. Bár így is jutott a kocsi minden nagyobb egységébe: az utastérbe a műszeregység oldalára, a motorháztető alá és a csomagtartó kárpitja mögé is. Az utóbbiak közelében egy-egy angol és német gyártmányú elektronikai vezérlő egység szabad szemmel is felfedezhető.

 
   
 

A beépített számítógépek fontosabb funkcióinak megismerése a négy kisebb-nagyobb méretű kijelző és egy igen vaskos - a 13 hangszórós hifire külön kötetben kitérő - használati utasítás segítségével alig egy óra alatt megtehető. A fennmaradó, kevésbé funkcionális szolgáltatások későbbi felfedezésének fényében a biztosítékok és komputerek nagy száma alighanem indokolt.

 
   
   

Az alapfelszerelés részét képezi még többek között a háromfokozatú fűtés az első ülésekben, a fényre sötétedő belső visszapillantó tükör, a tempomat (az irányjelző kar végén), a kétzónás, automata klíma, az igazi fémből készült, krómozott díszbetétek és a lámpamosó is.

 
   
 

Összességében az embernek olyan érzése támad, hogy a svéd mérnökök ebben a Saabban élték ki az alapváltozat tervezése közben elfojtott egészséges nagyzási hóbortjukat. Kicsit több mint 12 millióért mindenből a legfinomabbat válogatták az Aeróba.

Aero alapár: 10 795 000
Tesztelt ára: 12 339 000

 
  Költözés
 
 
 
   
   
Ha valaki hirtelen felindulásból szeretne egy újabb Saabot, vagy Saab-szervizbe vágyik, akár csak információt gyűjtene, ne cselekedjen ösztönösen, ugyanis a régi Kassák Lajos utcai telephelyen zárt kapukat talál. A Polar Mobil Kft. - Saab Vezérképviselet és Szervizközpont - 2003. július 7-től a kilencedik kerületbe, a Könyves Kálmán krt. 5. szám alá költözött. Az új hely Közép-Kelet-Európában a legmodernebb Saab értékesítési és szervizközpont lett. A 14 szervizállásos, 5 lakatos munkaállást magába foglaló szerviz és 8 autó bemutatására alkalmas szalon majdnem a Lurdy házzal szemben található. Az új hely mellett a Duna Plazaval szemközti, Váci úti régi szalon tovább működik. A villanyposta címek és a telefonszámok nem változtak.
  Értékelés: 4 csillag: Mégiscsak egy Aero, utánozhatatlan vadászgép élménnyel.        
 
 

Nem tudom, hogy hányadik vagyok, de fanatikus amerikaiautó rajongóként nem tudom szótlanul hagyni, hogy az amúgy kiváló cikkben az alábbival találkoztam:

"Legfeljebb csak Starsky és Hutch módjára szállhatnak be a tolvajok."

A fent említett filmben a Starsky-nak 1 Ford GranTorino-ja volt, amiben szépen nyíltak az ajtók, tehát nem passzol a cikkbe. Ami ideillő hasonlat lett volna, az a Hazárd megye lordjai, ugyanis ott volt a Dodge Charger (Lee Generális) ajtaja behegesztve, emiatt szálltak be az ablakokon keresztül...

Remélem nem volt bántó az észrevételem, további jó munkát kívánok!

Üdvözlettel:
BZ, egy lelkes olvasójuk