Ahogy mostanában divatos, fém kulcsot már nem kapunk, csak egy
csúcstechnológiával teletömött műanyag utánzatot. Gombnyomással a
távirányítóról kívülről is mozgathatjuk
az összes, mindkét irányba automata funkcióval rendelkező
(végre, végre!), becsípődésgátlós ablakot. Ugyanezt belül az első
ülések közül végre az ajtókra átköltöztetett kapcsolókkal is
megcsinálhatjuk.
Az ablakemelőkkel kapcsolatban leltem rá az egyik, ha nem egyetlen
működési rendellenességre. Igaz ez sem lehet általános probléma,
szervizben valószínűleg percek alatt orvosolható. Az ablakok
egyikénél, felhúzáskor az elektronika
minduntalan visszafordította az üveget, valamilyen nem létező
akadályt érzékelve. Rövid használati utasítás lapozgatás után
kiderült, hogy a gyógyír a problémára a felhúzás közben nyomva
tartott gyerekzár gomb, mely nemes egyszerűséggel kiiktatja ezt a
funkciót.
Biztosítéktáblából van bőven. Hármat sikerült lokalizálnom, de nem
kizárt, hogy valahol megbújva található még. Bár így is jutott a
kocsi minden nagyobb egységébe: az utastérbe a műszeregység
oldalára, a motorháztető alá és a csomagtartó kárpitja mögé is. Az
utóbbiak közelében egy-egy
angol és német gyártmányú elektronikai vezérlő egység szabad
szemmel is felfedezhető.
A beépített számítógépek fontosabb funkcióinak megismerése a négy
kisebb-nagyobb méretű kijelző és egy igen vaskos - a
13 hangszórós hifire külön kötetben kitérő - használati
utasítás segítségével alig egy óra alatt megtehető. A fennmaradó,
kevésbé funkcionális szolgáltatások későbbi felfedezésének fényében
a biztosítékok és komputerek nagy száma alighanem indokolt.
Az alapfelszerelés részét képezi még többek között a háromfokozatú
fűtés az első ülésekben, a fényre sötétedő belső visszapillantó
tükör, a tempomat (az irányjelző kar végén), a kétzónás, automata
klíma, az igazi fémből készült, krómozott díszbetétek és a
lámpamosó is.
Összességében az embernek olyan érzése támad, hogy a svéd mérnökök
ebben a Saabban élték ki az alapváltozat tervezése közben
elfojtott egészséges nagyzási hóbortjukat. Kicsit több mint
12 millióért mindenből a legfinomabbat válogatták az Aeróba.
Aero alapár: 10 795 000
Tesztelt ára: 12 339 000
Értékelés: 4 csillag: Mégiscsak egy Aero, utánozhatatlan vadászgép élménnyel. |
|
Nem tudom, hogy hányadik vagyok, de fanatikus amerikaiautó
rajongóként nem tudom szótlanul hagyni, hogy az amúgy kiváló cikkben az
alábbival találkoztam:
"Legfeljebb csak Starsky és Hutch módjára szállhatnak be a
tolvajok."
A fent említett filmben a Starsky-nak 1 Ford GranTorino-ja volt,
amiben szépen nyíltak az ajtók, tehát nem passzol a cikkbe. Ami ideillő
hasonlat lett volna, az a Hazárd megye lordjai, ugyanis ott volt a
Dodge Charger (Lee Generális) ajtaja behegesztve, emiatt szálltak be az
ablakokon keresztül...
Remélem nem volt bántó az észrevételem, további jó munkát
kívánok!
Üdvözlettel:
BZ, egy lelkes olvasójuk