Adatlap Saab 9-5 Aero - 2005
Adatlap Saab 9-5 Aero - 2005
A Saab 95 ki tudja, hányadik frissítésének nemzetközi bemutatójára érkezett a meghívó. Mivel szerkesztőségünk egyik része összeférhetetlenség miatt el van tiltva a Saab szinte minden rendezvényétől - és az ígéretes programot vétek lett volna kihagyni -, új hús után néztünk. Nem kellett messzire menni, a szomszéd asztaloknál ülő velvetes kollégák örömmel ajánlkoztak az autó és önmaguk tesztelésére. Néhány meghátrálás és többszöri szerepcsere után Györgyit dobtuk a vadak elé. Nézzük, mit nyújt neki és önöknek az új 95-ös!
Miután elindultunk a számunkra kijelölt tűzpiros Saab 9 5-ös kombival, igen hamar mögénk került egy ezüstszínű testvér. Először még meg is örültünk neki, ám mikor bekanyarodtunk a Klapka utcába, hogy felvegyünk Katit, a másik Saab megállt mögöttünk. Egyértelművé vált: ezek követnek minket.
Ráadásul rendkívül profin. Észrevétlenek ugyan nem maradtak, viszont levakarhatatlanul jöttek mögöttünk, végig a körutakon és a Margit hídon, ami engem meglehetősen idegesített, nem értettem ugyanis, mi abban a logika, hogy ideadnak egy tízmilliós autót, hogy kocsikázzuk körbe vele a Balatont, de végig követnek.
Többször hátranéztem, de mivel nem integettek, feltételeztem, hogy nem barátkozni akarnak. Az első ülésen két magas, ABBA-frizurás, öltönyös ült, pont mint a dán művészfilmekben, a hátsó ülésen meg egy kissé vidámabb kopasz.
Miután svéd rendszámú, tűzpiros Saab kombival meglehetősen nehéz észrevétlennek maradni a körúti dugóban, minden eltűnési kísérlet hiábavalónak bizonyult, annál is inkább, mert az ABBA-frizurások rendkívüli ügyességgel reagáltak lminden sávváltásra. Végül nem bírtuk tovább, és felkanyarodtunk a Csaba utcán, bolyongtunk egy darabot a hegy alján, aztán az Istenhegyi és Böszörményi úton, sarkunkban a másik Saabbal, majd egy hirtelen sárgánál éppen hogy továbbugrottunk.
Az ok
Jó, jó. Mi vagyunk a hibásak, mert nem az itiner szerint, a számunkra kijelölt úton haladtunk. Például hihették, hogy utukat vesztett bolgár újságírók vagyunk, de az kérdéses, miért nem próbáltak jóra bírni? Várták a megfelelő alkalmat? Indulás előtt valóban be kellett ugrani a szerkesztőségbe, de a helyismert magabiztossá tett, és bíztunk az Aeróban, egyszer csak utolérjük a kollégákat.
Hogy miért követtek, sosem derült ki; mikor ebédnél rájuk mosolyogtam, jelezve, hogy nem haragszom, a svédek egyszerűen elnéztek fölöttem, amiből arra következtettem, hogy ők nem találták ezt olyan viccesnek.
Mindezen szabaduló manővereket nem én hajtottam végre, mindenki szerencséjére, én ugyanis nem tartozom a gyakorlott vezető kategóriába, talán mert nincs autóm. Tartós élettársi kapcsolat révén használati jogot gyakorolok egy Honda Accord felett, amely a mai napig biztosította nekem az összeköttetést a közutak világával. Ma azonban, átkelvén a tihanyi réven, én vezethettem egy vadiúj Saab 9 5-öst, amiről először mindössze annyit állapítottam meg, hogy kényelmes, csendes és piros.
Minden férfi azt állítja, a nők mindezekhez nem értenek, és vásárláskor kizárólag a külső esztétikai értékekre és a színre figyelnek, és rendkívül sajnálom, hogy a sztereotípiát én is csak erősítem. De először valóban nem tudtam mást tenni, mint alaposan körbejárni az autót, végül azonban úgy döntöttem, hogy emlékeim szerint láttam már szebbet is, viszont abban is biztos voltam, hogy ez nem tipikusan az az autó, amit huszonéves nők feneke alá terveztek.
Amit a huszonéves nőknek össze kell spórolniuk
Ha nagyon szegények, be kell érniük egy SAAB 9 5 LINEAR SPORT SEDAN-nal kétezres, 150 lóerős turbó motorral 8 595 000 forintért. Ha a négyajtósból a legvadabbra vágynak, a SAAB 9 5 AERO SPORT SEDAN jöhet számításba (2.3 TS 260 LE) 12 295 000 Ft-ért. Tesztautónk történetesen a legdrágább 9 5-ös volt, Aero felszereltségű Sport Kombi. Fogyasztói ára: 12 592 000 Ft