A hétvégén teljes gőzzel dübörgött a Hungaroringen a Renault World Series rendezvény, amellyel egy időben sajtótájékoztatót is tartott a hazai Renault vezérképviselete. Három modellt mutattak be, a Logan utódját a Dacia Sanderót, a Renault első SUV-ját, a Koleost valamint a Twingo RS-t, ami nincs.
A hazai piac számára legfontosabb esemény a Logan utódja, a Sandero érkezése. Az új modell a költségek minimalizálása érdekében 70 százalékban már meglévő alkatrészekből épül, ám kívülről nem találunk rajta loganos motívumot. Ez nem véletlen, a Renault szemmel láthatóan igyekszik elfelejteni a Logant, sőt nyártól már nem is lesz kapható a négyajtós.
A Sanderót a csúszkálós vezetéstechnikai pályán próbáltuk ki, amely a legkevésbé sem alkalmas arra, hogy az autóról benyomásokat szerezzünk, hiszen az ember egyrészt a feladatra koncentrál, másrészt ez biztosan nem az a közeg, amelyben lehet vagy érdemes autókat összevetni.
A beltér kisebb minőségi változáson esett át, mint a külső, de egyértelmű, hogy ezt a modellt egy fokkal feljebb kívánja pozicionálni a Renault. Ez az árban is megmutatkozik, hiszen a belépő Ambiance felszereltség 2 150 000 forinttól indul, igaz, fapadosnak nem nevezhető. Tartalmaz két légzsákot, szervokormányt, központi zárat, elektromos ablakemelőket, ABS-t, 15 colos kerekeket, 3 állítható hátsó fejtámlát, hogy csak a legérdekesebbeket emeljem ki.
Az olcsó, fapados Dacia imidzs tehát ezennel úgy tűnik a múlté – majd kiderült, hogy ennek mennyire örül majd a hazai piac – persze az autó a kategóriában még így is kedvező árú. Egy kérdésre elhangzott, hogy bár nem szerepel majd az árlistákban a négyajtós Logan, külön kérésére hoznak be az autóból. A felületes ismerkedés alapján azt érzem, a Sandero árában még mindig benne van a Dacia elnevezés kissé negatív értéke, azaz a Sandero elődjéhez hasonlóan minden bizonnyal jó ár/érték arányú jármű.
A vezetéstechnikai pályáról kisbusz vitte az újságírókat az Adventure Parkba, ahol a Renault első SUV-ját, a Koleost lehetett kipróbálni. Nem értem, hogy őszinte legyek, miért erőlködnek a SUV-ok terepen való bemutatásával, hiszen a felállított pálya a legtöbb személyautónak sem biztos, hogy kihívást jelent. Hárommal végigmenni egy hepehupás földúton megint csak nem a mély benyomásokat gerjesztő próba lehetősége.
Sokkal célszerűbb lett volna ezzel az autóval és a Sanderóval is valami normális aszfaltos szakaszon ismerkedni, ha már abba a pár órába ennyi mindent bele kívántak sűríteni. Így végigmentünk a kijelölt földúton, melynek során leginkább a kissé megmosolyogtató fedélzeti felszerelésre, a kormányszög-visszajelzőre lettem figyelmes, amely az első kerekek elfordulási szögét írja ki, illetve ábrázolja grafikusan a középkonzolon.
Hogy ennek mi értelme, ki használja és hol, azt hirtelen nehéz lenne megmondani, tán majd ha Babodon dagasztjuk a sarat a Koleossal, kiderül. Az öszkerékhajtási rendszert egyébként a Nissan szállítja – ami egyértelműen pozitívum –, az autót Koreában a Samsung szereli össze. 150 vagy 175 lóerős dCi, illetve 170 lóerős benzinmotorral vásárolható majd meg a Koleos három felszereltségi szinten. Épp csak az árát nem tudjuk, ami a kategóriába újoncként belépő autó számára kritikusabb kérdés, mint általában.
A Twingo RS állítólag a World Series miatti kényszerből került bemutatásra, hiszen még hivatalos nemzetközi bemutatója sem volt. A legkisebb RS Renault 1,6 literes 133 lóerős motorral célozza meg az elsősorban 30 évnél fiatalabb vevőkört. Korábban a magyar Renault még abban sem volt biztos, hogy az új Twingót behozzák Magyarországra, most meg itt van, ha minden jól megy, még az RS-t is meg lehet majd vásárolni.
Ára egyelőre ennek sincs, a sajtótájékoztató alkalmával nem is találkoztam a kocsival, ám a nagytestvéreket, a Megane RS-t és a Clio RS-t ki lehetet próbálni a vezetéstechnikai pálya másik csúszós szakaszán.