A legszebb Mégane

2003.12.12. 10:49

A Mégane II formáján lehet, és érdemes is vitatkozni, de az kétségtelen, hogy a bátorság elismerésre méltó. Szubjektíve nekem a Mégane II formavilága kicsit sok, a Scénic II-é viszont pont jó. Felismerhető benne az eredeti Mégane, de valahogy pont annyit nyújtottak rajta, hogy a legszélsőségesebb elemek, az első-hátsó lámpák épp fogyaszthatóra szelídültek. Elmúlt a hátsó kalapdoboz-dizájn is, jó ez, ahogy van.

csik.jpg

Íratlan szabály lehet a Renault-nál, hogy az aktuális Scénic mindig jobban kell kinézzen, mint az alapjául szolgáló Mégane. Így volt ez a Scénic I-nél, amit az autós dizájnerszakma kevés sikeres hölgyeinek egyike, Anne Asensio tervezett. Asensiót le is nyúlta a Ford, meg közben a szögletes is visszatért, főleg a Renault-nál, így a Scénic II formatervéért már egy szigorú férfi felelt.

Oldalról sem kelt nehézkes buszlimuzin-hatást, és kellemes a hasznossal, hogy a tető vonala miatt elöl hatalmas lesz a fejtér, a hátrafelé lejtés pedig jó aerodinamikai tulajdonságokat ad. Ha most kéne pénzben fogadni, arra tennék, hogy a Scénic formája néhány év múlva frissebbnek hat majd, mint a Mégane-é.

Uras dolog a kártyás ajtónyitás és indítás, amit még a Laguna II-ben láthattunk először. Aztán a pszeudo-kártyás változatot a Megane II-ben, ami jóval olcsóbb, viszont nem lévén több, mint egy kártya alakú slusszkulcs, egyesíti a kártya és a slusszkulcs összes hátrányát: nem tud többet, mint hagyományos megoldás, de ha ráülünk, mindketten megbánjuk.

Tesztautónkban viszont természetesen rendes kártya volt. Ezt akár a forgalmiba is csúsztathatjuk és zsebre vághatjuk - ha az autó mellé értünk, és megérintettük a kilincset, nyílik az ajtó. Beülünk, a kártyához nem nyúlunk, csak nyomunk egy kuplungot (vagy féket), és a START/STOP gombot. És a motor már el is indult.

Egyetlen kis aggályom, hogy ha ilyenkor kiszállok, egy elméleti gonosztevő pedig be, hiába tudja az autó, hogy a kártya már nincs benne, simán üzemel, míg a tolvaj el nem tűnt a látóhatáron. És még tovább is, míg le nem állítják, de ez engem kevésbé vigasztal.

A Renault direkt programozta így, abból indulván ki, hogy mondjuk a kabátzsebemben a kártya, a kabátom egy pillanatra felakasztom a garázsban, miután már beindítottam az autót, aztán beszállok, kijárok a kertből, az utca közepén az autó kártya híján leáll, miközben nyolcvanöttel, zseniálisan a határon autózva feltűnik egy betonkeverő autó. A Scenic tehát biztonsági okból nem áll le.

Hát, ördög tudja. Nem mondom, hogy aki hülye, haljon meg, sőt, éljenek a hülyék, de szerintem nem azokat kéne büntetni, akik rendeltetésszerűen használják az autót. Úgyhogy ha Scénic II-t vennék, mindenképpen kiegészíteném egy anya-gyermek rendszerű riasztóval, ami tilt, ha nem vagyok az autóban.

< >