Miért pont Seicento?
![]() |
|
![]() |
![]() |
Persze az sem tett jó a gépjárműnek, amikor öcsém tévedésből
kénsavat öntött az ablakmosótartályba, és amikor lestukkolt egy
motorost, aki a felezővonalon próbált lavírozni a belvárosban.
Szerencsére mindkét eset az autó hátsó traktusát érintette,
ilyenformán a hátsó ajtón viszonylag kevés a festék, ellenben
ékeskedik két csúnya horpadás. (A motoros jól van, köszöni.)
|
Az autó fényezése egyébként maga a halál, ebben is emlékeztet a jóöreg PN-es Daciánkra: ahol lehet, pattogzik, ahol meg nem, lekopik magától. A legnagyobb kárt mégis az ablakon kidobott csikkek okozták, ugyanis mindkét ajtón, az ablak környékén gyanús fekete foltok akadnak, amelyeket reménytelen elüntetni. A hamutartót pedig megtalálni, merthogy sikerült a sebváltókar elé, az ember bokájának magasságában elhelyezni.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Van benne műszerfal is, meg helykínálat.
Pont amennyit három és fél méteren el lehet képzelni.
A szüzesség elvesztéséhez kevés, a mindennapi szükségletek
kielégítéséhez azonban éppúgy elég, mint az elődmodell
Kispolszkiban.
Mindezek ellenére átvettük a kisautót, nagyjából fél éve. Hogy miért? Keveset fogyaszt, olcsó is volt, újak a gumijai (Kormoran, de erről később), a vizsgáig még több mint egy éve van. Emellett a városban megy, ahogy kell. Igaz, ha az ember későn veszi észre a sárgát, hiába igyekszik utolérni a többieket, esélye sincs, de nem kell lemaradni. Ha sikerül elsőnek startolni, nyerő pozícióban vagyunk.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Sávot persze nem úgy váltunk, mint más autóval, hogy tükörbe
nézünk, visszakapcsolunk, meg ilyenek; magunk mellé nézünk, látjuk,
van-e három és fél méter, és ha van, az indexszel együtt már húzzuk
is a kormányt. Mindenhova befér, a többi autó meg úgyis meg tud
állni. Csak Kormoran gumit ne rakjon rá senki, hiába olcsó, mert
vízen csúszik, szárazon meg nem tapad. Az autó amúgy sem a
szerpentinek királya, hiszen a karosszéria úgy dülöngél kanyarban,
mint a szerző nyolc sör vagy egy szerkesztőségi értekezlet után.
![]() |
|
![]() |
![]() |
De a Seicentóval az ember
nem a gyorsulási vagy a szlalomversenyek ásza akar lenni.
Ebben az autóban az ember akkor is király, ha egyszerűen csak nem
marad le, tartja a tempót. Nincs az az érzése, hogy azért győztem,
mert a kocsimban több száz lóerő dübörög, meg rengeteg elektronika.
Nem, én technikás vagyok, nagyon jól vezetek, koncentrálok és
cikázok, a dugóban simán felveszem a versenyt bárkivel, mind a 39
lóerőmmel. (Tényleg annyi, nem vicc.) Ha meg lemaradok, ott a
válasz: könnyű annyi nyomatékkal. Ilyen az élet a legolcsóbb
kisautóban.
|
![]() |
|
![]() |
![]() |
Persze nőm néha hisztizik, hogy az Alfában, meg az eladósorban
lévő Bravában senki nem szól be neki, viszont
a kisautóban rendszeres konfliktusoknak van kitéve, 'Nyomd
má' bébi', meg 'Húzzá' má' bele', de én ezt nem hiszem, nekem nem
szoktak beszólni, bár a múltkor egy barchettás csávó gyanúsan
méregetett.
![]() |
|
![]() |
![]() |
A 95 ezer kilométer alatt volt néhányszor
szervizben is, olajcserén, meg néha futóműproblémákkal, ki kellett
cseréli a fél kipufogórendszert (nem márkaszervíz, egy év garancia,
21 ezer forint), de szerintem holnap be fog indulni és haza fog
hozni.
Városban 6,5-7, azon kívül annál is kisebb fogyasztással,
ráadásul egyszer Donovalyba is elvitt, úgy, hogy a sílécek a
vállunkat verték, és még csak meg sem fagytunk. Nem úgy, mint annak
idején a Kispolszkiban. Hát ezért a Seicento.
|
Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.
![](https://indexadhu.hit.gemius.pl/redot.gif?id=.F6V77.CUXd7e6SwcJgR4tWZDtwZl4NSsiZfOcIf2EX.Y7&stparam=zkfhkwhhir&fastid=hpepavqmgrzcyhlbwdjybpgpagky&nc=0)
Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Áltraffipaxot telepítettek Pilisszentkereszten
Autóból észrevehetetlen a különbség.
- Belsőség
Budapesti villamost, vagy piros Zsigulit építenél szívesebben?
Legózni mindig jó, ha szoci autókat vagy villamost építenél, most van itt az időd!
- Hírek
Egy Magyarországot bukott a Tesla
Több tényező is rontja a Tesla részvénypiaci megítélését.
- Hírek
Visszatér az Estafette: három új elektromos kisteherautót mutatott be a Renault
Mindhárom régi, klasszikus modellek nevét viseli.
- Hírek
Megfogták ittas vezetésért és elvették a jogosítványát, másnap megint ittasan vezetett
Nem érezte a súlyát az első igazoltatásnak.
- Hírek
Az Audi A7 Sportback lehet a Volkswagen szenvedésének következő áldozata
Az Audi modellpalettájának racionalizálásával csökkentené a költségeit a Volkswagen.
- Sajtóközlemény
Az e-learning tananyagok alapvetően változtatták meg a jogosítványszerzést
A B kategóriás jogosítványszerzők közül több mint 700 ezren már e-learning módszerrel tanultak.
- Hírek
Bocsánatot kért a magyar Nissan prosztó reklámjáért
A kampányuk eddig tartott.
- Hírek
Ónos eső, havazás - figyelmeztetést adott ki a HungaroMet
Reggelre már megjelent a hó pár helyen.
- Hírek
Hivatalos: ilyen lesz a 1,5 milliárd forintos Bugatti Tourbillon hangja
Gőzerővel halad a Bugatti Tourbillon fejlesztése.
- Tesztek
Bátorságod és félretett pénzed legyenHasználtautó teszt: Audi A4 B8.5 1.8 TFSI, 2013
Felszámol komoly összegeket, cserébe prémium minőségét látványosan megőrzi.
- Hírek
Sikerült kimaxolni a gyökérséget a magyar Nissannál – Az anyacégnél is kiverhette a biztosítékot a vállalhatatlan lépés
A magyar Nissannál úgy érezték, hogy a prosztóság menő és érdemes így reklámozni a márka autóit. Pedig nem.
- Hírek
Történelmi szövetségre léphet ember és baromfi, a környezetbarát közlekedés a cél
Kisebb szennyezés és kedvezőbb fogyasztás érhető el a Stellantis kísérleti abroncsaival.
- Hírek
A szemközti sávba repült egy autó az Árpád hídon, egy másik a villamossínen rekedt
A baleset körülményei egyelőre tisztázatlanok.
- Hírek
Trump most épp a sajátjait készül kiütni 100 százalékos vámmal
Az USA elnöke szerint ellopták országának autóiparát.
- Hírek
Elfelejtett sávot váltani az önvezető rendszere, oszlopnak hajtott egy Cybertruck
A nevével ellentétben ez még mindig nem egy teljesen önvezető rendszer.
- Hírek
Mindjárt kezdődik:a Flórián tér felé csak, ha muszáj
A felüljáró fejújítása miatt borítékolható a dugó a környéken. Sokaknak opció lehet a Megyeri híd.
- Belsőség
Kígyómarás, a Tigris sorsa és egy klímás hotelszoba AfrikábanTC Bamako 2025/13
Eldöntöttük, mi lesz a Tigrissel a futam végén, de vannak még kérdések.
- Közélet
Ki fizet, ha a frissen vásárolt autó már a hazaúton elhalálozik?Szavatosság, rejtett hibák és egyéb gyötrelmek
Ha baj van a használt autóval, a szavatosság majd megold mindent? Igen is, meg nem is. De mitől függ egy ilyen jogvita kimenetele?
- Hírek
A BMW szerint a V8-at semmivel sem lehet helyettesíteni, ezért kitartanak mellette
Legalábbis azokon a piacokon, ahol erre lehetőségük van.
- Gumidoktor
Legális-e a kisebb ET-s felni?
Tudom, hogy csalni fog a sebességmérő, de ez nem izgat.
![](https://indexadhu.hit.gemius.pl/redot.gif?id=.F6V77.CUXd7e6SwcJgR4tWZDtwZl4NSsiZfOcIf2EX.Y7&stparam=qnkkeoffsg&fastid=gddroiqaiqiamjlmscalsogvrrkh&nc=0)