Miért pont Seicento?
Persze az sem tett jó a gépjárműnek, amikor öcsém tévedésből
kénsavat öntött az ablakmosótartályba, és amikor lestukkolt egy
motorost, aki a felezővonalon próbált lavírozni a belvárosban.
Szerencsére mindkét eset az autó hátsó traktusát érintette,
ilyenformán a hátsó ajtón viszonylag kevés a festék, ellenben
ékeskedik két csúnya horpadás. (A motoros jól van, köszöni.)
|
Az autó fényezése egyébként maga a halál, ebben is emlékeztet a jóöreg PN-es Daciánkra: ahol lehet, pattogzik, ahol meg nem, lekopik magától. A legnagyobb kárt mégis az ablakon kidobott csikkek okozták, ugyanis mindkét ajtón, az ablak környékén gyanús fekete foltok akadnak, amelyeket reménytelen elüntetni. A hamutartót pedig megtalálni, merthogy sikerült a sebváltókar elé, az ember bokájának magasságában elhelyezni.
Van benne műszerfal is, meg helykínálat.
Pont amennyit három és fél méteren el lehet képzelni.
A szüzesség elvesztéséhez kevés, a mindennapi szükségletek
kielégítéséhez azonban éppúgy elég, mint az elődmodell
Kispolszkiban.
Mindezek ellenére átvettük a kisautót, nagyjából fél éve. Hogy miért? Keveset fogyaszt, olcsó is volt, újak a gumijai (Kormoran, de erről később), a vizsgáig még több mint egy éve van. Emellett a városban megy, ahogy kell. Igaz, ha az ember későn veszi észre a sárgát, hiába igyekszik utolérni a többieket, esélye sincs, de nem kell lemaradni. Ha sikerül elsőnek startolni, nyerő pozícióban vagyunk.
Sávot persze nem úgy váltunk, mint más autóval, hogy tükörbe
nézünk, visszakapcsolunk, meg ilyenek; magunk mellé nézünk, látjuk,
van-e három és fél méter, és ha van, az indexszel együtt már húzzuk
is a kormányt. Mindenhova befér, a többi autó meg úgyis meg tud
állni. Csak Kormoran gumit ne rakjon rá senki, hiába olcsó, mert
vízen csúszik, szárazon meg nem tapad. Az autó amúgy sem a
szerpentinek királya, hiszen a karosszéria úgy dülöngél kanyarban,
mint a szerző nyolc sör vagy egy szerkesztőségi értekezlet után.
De a Seicentóval az ember
nem a gyorsulási vagy a szlalomversenyek ásza akar lenni.
Ebben az autóban az ember akkor is király, ha egyszerűen csak nem
marad le, tartja a tempót. Nincs az az érzése, hogy azért győztem,
mert a kocsimban több száz lóerő dübörög, meg rengeteg elektronika.
Nem, én technikás vagyok, nagyon jól vezetek, koncentrálok és
cikázok, a dugóban simán felveszem a versenyt bárkivel, mind a 39
lóerőmmel. (Tényleg annyi, nem vicc.) Ha meg lemaradok, ott a
válasz: könnyű annyi nyomatékkal. Ilyen az élet a legolcsóbb
kisautóban.
|
Persze nőm néha hisztizik, hogy az Alfában, meg az eladósorban
lévő Bravában senki nem szól be neki, viszont
a kisautóban rendszeres konfliktusoknak van kitéve, 'Nyomd
má' bébi', meg 'Húzzá' má' bele', de én ezt nem hiszem, nekem nem
szoktak beszólni, bár a múltkor egy barchettás csávó gyanúsan
méregetett.
A 95 ezer kilométer alatt volt néhányszor
szervizben is, olajcserén, meg néha futóműproblémákkal, ki kellett
cseréli a fél kipufogórendszert (nem márkaszervíz, egy év garancia,
21 ezer forint), de szerintem holnap be fog indulni és haza fog
hozni.
Városban 6,5-7, azon kívül annál is kisebb fogyasztással,
ráadásul egyszer Donovalyba is elvitt, úgy, hogy a sílécek a
vállunkat verték, és még csak meg sem fagytunk. Nem úgy, mint annak
idején a Kispolszkiban. Hát ezért a Seicento.
|
Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.