Vászontetős, és nincsenek használhatatlan hátsó ülései. Mélyvörösénél semmi sem emeli ki jobban az ősz haj és a napbarnított arcbőr kontrasztját. És nem ezt nem fogják érettségire vagy diplomaosztóra ajándékozni.
A Pininfarina, a kabriófelelős álomcsapat óriási, felszteroidolt Brera-feneket rajzolt a Spider Alfa 159-ről és a Breráról is ismert orra mögé. A Spiderre írhatták volna azt is; Brera Cabriolet, de így mennyivel stílusosabb, és a Spidernek sokkal több köze van a stílushoz, mint bármi máshoz.
A hűtőmaszk vízszintes krómszilái és a lámpabura nélküli
gonosz pókszemek a rájuk boruló motorháztetővel minden
formatervezési trenddel szembemennek, fütyülnek a légellenállás
rabságában szenvedő irányelvekre. A Spider plasztikus
részletmegoldásai, bogártemető fényszórói
hiába nem újdonságok, még mindig hatásos izgatószerek, és a
kabrió nem túl félénk arányain még hangsúlyosabbak.
Az első kerekeken durván túlnyúló orr és a karosszéria legvégébe kitolt hátsó kerekek becsapják a szemet, a Spider mintha előrecsúszott volna a tengelyeken, a pók előrenyúlt szegény verdeső lepkéért. Szinte álltában is orra bukik. A túlméretezett, vastag izomkötegekkel összefogott magas far erős, hátsókerekes sprintert sejtet a dizájn mögé bújtatva, mintha elemelkedett farral füstölné a hátsó kerekeit. Pedig erről szó sincs.
A fenekén a Spider felirat és az oldalán a Pininfarina-logó retróhangulata jól elfér az 1966 óta gyártott modellen . A krómkilincs szokatlanul visszafogott, pedig az Alfákon gyakran ez a főfogás. A lyukmintázatú alufelni nélkül odalenne az egész dizájnprodukció, de szerencsére a tesztautó a hagyományos lyukas Alfa-felnik harapós újraértelmezett változatát kapta. Ez az egyik legjobb részlet az autón, és ez a legjobb felni a választékban, a küllős Audi-sztájl borzasztóan kínos, nem is értem hogy ajánlhatják egyáltalán fel. A sok ökör majd azt választja, mert ilyent még nem látott, nem érti.
A műszerfal is ismerős. A sofőr felé fordított középkonzol és a kerek műszerekből felépített rendszer pont ilyen az előbb említett modelleken is. A durvára szálcsiszolt alumíniumpanelek gyönyörűek, de betesznek a felkelő napnak hátat fordító kabriózásnak, a visszatükröződés egyszerűen elviselhetetlen, viszont kiválóan derítene fotózáshoz. Háttal a napnak nincs nyitott tetővel spiderezés, de ez a kellemetlenség a nappali városi használatot sem könnyíti meg.
Az ülések magassága tág tartományokon belül állítható, de magas sofőröknek még így is gond lehet a túl alacsonyan beívelő szélvédő, 188 centivel már pont homlok felett ér véget, bezártság érzését keltve. Pont egy kabrióban. Az ülések mögött kialakított kis pad nagyon hasznos, van hely a kézitáskáknak, bár az olasz autókra nyitott Natival megállapítottuk, ismerünk olyan szánalmas nőszemélyeket, akik oda is bekucorodnának. Ezzel a hátsó pakolási lehetőséggel ki is váltották a tárolórekeszeket, nincs pohártartó, és a kesztyűtartó is kicsi, a térkép se oda, se az ajtózsebbe nem fér be.
A vászontető előnye - a valódi kabrióságon kívül, mert egy CC csak kényszermegoldás, hamis praktikum -, hogy a 253 literes csomagtartóban minden tetőpozícióban elfér két kézipoggyász, ami elég is ide, ez nem dinnyés-Merci. A vászontető másik előnye a gyors átalakulás lenne, de ez nem jött össze az olasz mérnököknek: a Spider 30 másodperc alatt hajtogatja magát ki-be.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
A Xiaomi SUV-ja is megkaphatja a forradalmi üvegtetőt
Egy teszt során 12 fokot vert a Tesla Model 3-ra.
- Hírek
A Tesla megjavította a Cybertruckot – rosszabb lett
Csálén álló elem, karcok és égésnyom is maradt a visszahívásban javított Cybertruckon.
- Hírek
Blokád alá kerül az Erzsébet híd kedd délutántól (és parkolni is szívás lesz)
Ha jót akarsz, kedd délutántól szerda hajnalig ne akarj átmenni Budáról Pestre vagy fordítva!
- Hírek
Május 21-én újra találkozik a hazai autóipar krémje Budapesten, a MOL Campuson!
A konferencia idén a globális trendek hazai hatásaira fókuszál, különös tekintettel azokra a változásokra, amelyek már itt kopogtatnak az ajtón.
- Hírek
Összetört egy Corvette, egy papucs a gyanúsított
Felugratott egy padkára, aztán egy ház oldalába fúrodott egy nő egy Corvette-tel.
- Nepperűző
Húsz év után cserélnénk családi Volkswagent, de mire?
Ezúttal is hosszú távra tervezünk, 4-4,5 millió forint a keret.
- Hírek
Az Audi is leállította átmenetileg az USA-ba irányuló exportot
Várnak, helyzetet értékelnek.
- Hírek
2027-ig tizenöt tisztán elektromos modell lehet a Toyota palettáján
Ráfekszenek a villanyautózásra, de az eredeti tervhez képes óvatosabban.
- Hírek
Felveszi a kesztyűt a rendőrség: az összes elérhető traffipaxot bevetik
A ROADPOL egész Európát érintő sebesség ellenőrzési kampányhoz kapcsolódva 24 órás Speedmarathon is lesz.
- Hírek
Ilyen lehet a Honda új elektromos autójának végleges formája
A japán Red Bull Showrunon mentek vele egy kört.
- Hírek
India enyhíthet import vámjain, de ezt az ipara nem akarja
Az európai autógyártók nagyot nyernének ezzel, a Tata és a Mahindra viszont csak vesztene.
- Hírek
Cseszegeted a Teslát? Vigyázz, vesz a kamera!
A Teslák beépített kamerái azonnal bizonyítékot gyűjtenek.
- Hírek
Újra előveszi a cápaorrot a BMW? Kémfotókon a következő X5
A negatív dőlésű orrkialakítás a 90-es években eltűnt, de a legújabb modellekhez újra elővennék.
- Hírek
Leégett egy villanyautó Kajászón, vitte magával a házat is
Kigyulladt egy parkoló Hyundai Ioniq, a tűz pedig átterjedt a közeli lakóházra is.
- Hírek
Fogadjunk, hogy te is egy ilyen autós játszótérre vágysz!
Ha szeretnél látni élőben egy Mercedes 540K-t, egy 60-as évekbeli versenyautót, vagy akár csak egy Pagoda SL-t, akkor ne hagyd ki ezt az élményt.
- Tesztek
Bérelt helye van a konditerem előttTeszt: Mercedes-AMG E 53 HYBRID 4MATIC+ Edition 1
Úgy ki van gyúrva, mint a srác, aki nem csak díszből veszi meg az éves kondibérletet.
- Hírek
Őrült zsenik megalkották a világ legnagyobb Ladáját
A Garage 54 ismét szürreális projekttel jelentkezett.
- Hírek
F1 kibeszélő: Tsunoda nem tett csodát, beszari a McLaren?
A Japán Nagydíj végül többnyire unalmas vonatozásba fulladt, de ennek ellenére is bőven akad izgalmas beszédtéma a Forma-1 háza táján!
- Események
Van egy király európai autód, amit megmutatnál másoknak? Gyere autóztatni a Parkoló Parádéra!
- Hírek
Brutál strapabírónak ígérik a legkeményebb Ford Rangert
Az eddigi legfickósabb Ranger 4,5 tonnát vontathat, nagy a gázlómélysége és több ponton masszívabb, mint a sima tesói.
- Hírek
Nem adnak üzemanyagot a 15 évesnél idősebb járműveknek a világ legszennyezettebb városában
Európához hasonlóan ott is kitűzték a 2035-ös céldátumot.
