Kár, hogy ezt a korábbi találkozásunk alkalmával lelkünkre leginkább a minőségével ható autót ilyen hülyeségekkel járatja le a gyártó. Mert ha minden rendben lenne, akkor elmondhatnánk, hogy a Stilo Multi Wagon is megőrizte, sőt, továbbfejlesztette az ötajtós modell masszivitását. A finom, puha anyagok megtartása mellett sikerült leküzdeni az üvegtető keltette szélzajt. A kétzónás automata klíma változatlanul tökéletesen uralja a levegő minőségét, és a hifi is - bár szégyenszemre alapáron csak rádiósmagnó a fejegység - még mindig kellemesen szól.
A csomagtérajtó mostanság divatos módon két részletben nyitható: csak az üveg - rátolatásos parkolások esetére, vagy az egész far, pakoláshoz. Mindkét zárat relés elektromos reteszeléssel, a nagy ajtót érintéssel, a fogantyú egyszerű megmarkolásával nyithatjuk. Hiba, hogy a hátsó ülések ledöntésével nem kapunk sík felületet, de pozitívum, hogy a hátsó könyöktámasz mögül kis ajtón át benyúlhatunk a puttonyba. Az ülések és a csomagtérroló között kiakasztható plusz rolók feszülnek a teljes álcázás végett.
Az ablakemelőknél is nagyfokú átgondoltságot tapasztalunk: a vezetőülésből vezérelve lefelé mindegyik automata, a hátsók innen csak felfelé azok, viszont minden utas automatikusan is felhúzhatja a saját ablakát. A Multi Wagonban már az alapfelszereltség része a tologatható és dönthető támlájú 1/3 - 2/3 arányban osztott hátsó ülés. Ha öreg és lusta lennék, és már nem szeretnék annyira vezetni, a könyöklőre támaszkodva itt innám meg reggeli kávémat, a poharat el-elvéve rafinált tartójából, itt olvasnám el a reggeli sajtót hátradőlve, lábamat a lehajtott anyósülésen nyugtatva, és innen nézném éjszaka a város és a közlekedés fényeit, no meg a csillagokat a panorámatetőn keresztül. Közben dőlne rám a hátsó légrostélyból nyáron a hűvös, télen a meleg, de mindig 22 fokos levegő. És úgy érezném, mintha nem az alsó középkategóriában ülnék. És sosem gondolnék forintokra.
Az általunk kipróbált autó egy-két extrával szegényebb alapváltozata, azaz a Stilo Multi Wagon DYNAMIC 1.9 JTD 115 L.E. típus 5 290 000 forintba kerül, ez kicsit alacsonyabb, mint a fő konkurens Peugeot 307 SW 110 lovas dízelének listaára, de kicsit magasabb, mint annak jelenleg érvényes akciós ára. Ha az alaphoz hozzávesszük azokat a dolgokat, amiktől a Stilo nem Astra vagy Golf, azaz például a bő negyedmilliós üvegtetőt, az asztallá alakítható anyósülést; bejelöljük a listán továbbá a többi feláras miegymást, amit már nem szívesen nélkülöznénk egy ötmilliós autóban - a bőrkormányt, a tempomatot, a nagyobb kereket, a metálfényt, a CD-váltót, ilyesmik -, akkor igen könnyen hatmillió fölé szaladhatunk az árral. Ez már kissé soknak tűnik egy alsó-középkategóriás kombiért, még ha félig egyterű is.
Értékelés: 3,5, az apró hibák miatt. | |||||
Ha a gyártás igazán beindul és ezek eltűnnek, akkor már 4, az ár miatt. Ha egyszer piacra lép majd egy minden jóval felszerelt ÚJ dízeles Stilo kombi ötmillió alatt, az már akár ötcsillagos is lehet |