Amiben egy Street
Ká-zás még egy go
Kartozásnál is jobb: ebben is nyitott tetővel, a motor
brummogását és a levegő áramlását szűretlenül élvezve ökörködhetünk
-még bukósisak sem kell! Persze az élet nem (mindig) méznyalás:
néha esik az eső, dugó van, vagy autópályán kell százkilométereket
letudnunk, esetleg haza kell vinnünk a hó eleji nagybevásárlást:
egy rendszámmal ellátott autót azért általában mégiscsak
közlekedésre használ a tulajdonos. Erre a Street
Ka már csak sok kompromisszum megkötésével al
kalmas.
100 felett jelentőssé válik a szélzaj, elkezdi elnyomni még
a négy darab brutális, inkább hátmasszírozásra, mint minőségre
hajtó ovális kétutas hangsugárzót is. És ami a leginkább furcsa: a
Street
Ka nagy sebességnél nem funkcionál tökéletesen nyitott
országúti autóként: a szél elsüvít az oldalablakok mellett és
ravaszul visszabújik a pilóta jobb, illetve az utas bal fülébe.
Uraknak usankában, hölgyeknek kendőben ajánlatos nyitott tetővel
autópályára merészkedni.
A szép és jól tartó, fűthető bőrülésből, a bőrkönyöklőre
támaszkodva, a bőrkormányt markolva
zavaró végigtekinteni a tömegmini
Ka ordasan olcsó műanyagain és nyomkodni a kopogós,
mégis hajladozóan lágy ágyazatban nyugvó kezelőszerveket. Bár a
kasztni merevségével semmilyen probléma nincs, valamitől mégis
folyamatos surlódó nyekergés hallatszik az utasoldali ajtó
környékéről. Az viszont egyenesen vérlázító, hogy a "Pininfarina"
feliratú krómküszöböt átlépve a profin megtervezett tetőmechanikát
behajtva szemünkbe ötlik a fényezés sérülése, melyet a
mégsem-olyan-profi tetőkeret okoz ezen a csaknem hatmilliós autón.
A 214 literes csomagtér jól pakolható és
kisebb kirándulásokra, óvatos vásárlásokra megfelel. Defekt
esetén sem kell kipakolni: a pótkerék az autó aljára került.
Végszükség esetén a tető becsukásával még egy csomagteret kapunk: a
ponyva búvóhelye is feltölthető ezzel-azzal vagy 100 liternyi
mértékben. Egyéb kis vackokat a hihetetlenül silány, a tesztautóban
csak zsebkendő begyűrésével rögzíthető fedéllel megvert
kesztyűtartóba rejthetünk, egy pénztárca, telefon, vagy óra pedig
elzárható a két ülés között elhelyezett kis rekeszbe. Ez a rekesz
rejti egyébként a csomagtér mechanikus nyitására szolgáló
kulcslyukát is.
Egy 3650 mm-es kisautónál rafinált biztonsági berendezésekre van
szükség a piaci elvárások teljesítéséhez. A StreetKa
alapértelmezésben négy légzsákkal szerelt, van benne jó vastag
bukócső és üzemanyag-elzáró szelep nagy baj esetére, valamint
tudatosan tervezett, merevített biztonsági utascella. Nem csoda,
hogy a kocsi egy tonnánál is többet nyom. A Ford lopásvédelemről is
gondoskodik: immobilizer, kis elvihető kódpálcika a rádión,
valamint a világ leghalkabb riasztója védi a Street
Ká-t.
A StreetKa általunk tesztelt "Elegance" verziója 5.859.000 forintért vihető haza. Aki lemond a hatlemezes CD-tárról, klímáról, fűthető bőrülésről és az állítható magasságú utasülésről, 630.000 forintot spórolhat. Vigyázat, rosszindulatú megjegyzés: a Mazda MX5 alapára 5.099.900 forint. Bár a csomagtere csak 144 liter.
Értékelés: Teljesen célfüggő. Nő, bár inkább pasivadászathoz 5, | |||||
sítúrához ˝. |
|