Nyekergő golyó

2003.08.07. 09:37

 
   
   

Amiben egy Street -zás még egy go Kartozásnál is jobb: ebben is nyitott tetővel, a motor brummogását és a levegő áramlását szűretlenül élvezve ökörködhetünk -még bukósisak sem kell! Persze az élet nem (mindig) méznyalás: néha esik az eső, dugó van, vagy autópályán kell százkilométereket letudnunk, esetleg haza kell vinnünk a hó eleji nagybevásárlást: egy rendszámmal ellátott autót azért általában mégiscsak közlekedésre használ a tulajdonos. Erre a Street Ka már csak sok kompromisszum megkötésével al kalmas.

 
   
 

100 felett jelentőssé válik a szélzaj, elkezdi elnyomni még a négy darab brutális, inkább hátmasszírozásra, mint minőségre hajtó ovális kétutas hangsugárzót is. És ami a leginkább furcsa: a Street Ka nagy sebességnél nem funkcionál tökéletesen nyitott országúti autóként: a szél elsüvít az oldalablakok mellett és ravaszul visszabújik a pilóta jobb, illetve az utas bal fülébe. Uraknak usankában, hölgyeknek kendőben ajánlatos nyitott tetővel autópályára merészkedni.

 
   
   

A szép és jól tartó, fűthető bőrülésből, a bőrkönyöklőre támaszkodva, a bőrkormányt markolva zavaró végigtekinteni a tömegmini Ka ordasan olcsó műanyagain és nyomkodni a kopogós, mégis hajladozóan lágy ágyazatban nyugvó kezelőszerveket. Bár a kasztni merevségével semmilyen probléma nincs, valamitől mégis folyamatos surlódó nyekergés hallatszik az utasoldali ajtó környékéről. Az viszont egyenesen vérlázító, hogy a "Pininfarina" feliratú krómküszöböt átlépve a profin megtervezett tetőmechanikát behajtva szemünkbe ötlik a fényezés sérülése, melyet a mégsem-olyan-profi tetőkeret okoz ezen a csaknem hatmilliós autón.

 
   
 

A 214 literes csomagtér jól pakolható és kisebb kirándulásokra, óvatos vásárlásokra megfelel. Defekt esetén sem kell kipakolni: a pótkerék az autó aljára került. Végszükség esetén a tető becsukásával még egy csomagteret kapunk: a ponyva búvóhelye is feltölthető ezzel-azzal vagy 100 liternyi mértékben. Egyéb kis vackokat a hihetetlenül silány, a tesztautóban csak zsebkendő begyűrésével rögzíthető fedéllel megvert kesztyűtartóba rejthetünk, egy pénztárca, telefon, vagy óra pedig elzárható a két ülés között elhelyezett kis rekeszbe. Ez a rekesz rejti egyébként a csomagtér mechanikus nyitására szolgáló kulcslyukát is.

 
   
   

Egy 3650 mm-es kisautónál rafinált biztonsági berendezésekre van szükség a piaci elvárások teljesítéséhez. A StreetKa alapértelmezésben négy légzsákkal szerelt, van benne jó vastag bukócső és üzemanyag-elzáró szelep nagy baj esetére, valamint tudatosan tervezett, merevített biztonsági utascella. Nem csoda, hogy a kocsi egy tonnánál is többet nyom. A Ford lopásvédelemről is gondoskodik: immobilizer, kis elvihető kódpálcika a rádión, valamint a világ leghalkabb riasztója védi a Street -t.

A StreetKa általunk tesztelt "Elegance" verziója 5.859.000 forintért vihető haza. Aki lemond a hatlemezes CD-tárról, klímáról, fűthető bőrülésről és az állítható magasságú utasülésről, 630.000 forintot spórolhat. Vigyázat, rosszindulatú megjegyzés: a Mazda MX5 alapára 5.099.900 forint. Bár a csomagtere csak 144 liter.

  Értékelés: Teljesen célfüggő. Nő, bár inkább pasivadászathoz 5,          
sítúrához ˝.