A SportWagon olyan paradox szóösszetétel, hogy szakállas nyelvészprofesszorok rögtön aláhúznák piros golyóstollal. Mindkét tagja kompromisszumautót sejtet, a "Sport" az ésszerűség, a "Wagon" a sportosság rovására. Semmiképpen sem tűnik hát érthetőnek, hogy miért vártam kollégámmal nevetgélve, néha virgoncan motorberregést utánozva az autó kulcsaira.
Furcsa viselkedésünk az importőr szalonját felmosó, a téli latyakkal folytatott kilátástalan küzdelembe belefásult takarítónőnek is szemet szúrhatott, aki rosszallása jeléül lesből támadva igyekezett kiütni lábunkat a felmosófával. Persze hiába, hisz eddigre lélekben Richard Burns-sé alakulva bámulatos reflexszel tértünk ki orvtámadásai elől.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Mert ugye a WRX elnevezés első két betűje gyanúsan a World Rally Championship-re hajaz, amit történetesen ezúttal (is) egy Subaru Impreza nyert, a fent nevezett személy kezei közt. Persze az az autó igazából nem volt egy utcai kombi, de igazából én sem vagyok Richard Burns.
Viszont az utcai kombik legtöbbjébe beülve nem kerül kagylóülés az ember feneke alá, nem Momo sportkormányt markol meg, nincs alatta állandó összkerékhajtás és nincs előtte egy 218 lóerős boxer turbómotor, aminek a hangja kedvéért azonnal ki kell kapcsolni a rádiót. Nyáron az ECS Motorsport jóvoltából vezethettem egy Impreza WRX STI RA-t, ami a rendes kereskedelmi forgalomban kapható Subaruk közül a legközelebb áll a raliautóhoz. Azóta is a gyönyörtől reszketve lúdbőrzök, ha eszembe jut, de az egy kvázi-versenyautó volt egy versenypályán. Ez meg itt a való világ.
![]() |
|
![]() |
![]() |
A való világban aznap hajnalban éppen hó esett. A WRX-ért egy nyári gumikon futó Nissan 200 SX-szel mentünk, ami már egy kisebb gázfröccs gondolatára is azonnal keresztbefordult, akár egyenesben is. Ezek után tiszteletteljes óvatossággal hajtottam ki a WRX-szel a parkolóból. A való világ látszólag megváltozott: a felsózott utakat borító híg latyakot már csak füllel lehetett érzékelni, a Subaru egy lánctalpas magabiztosságával haladt.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Néhány perc normális autózás után egyszerre kezdett úgy tűnni, hogy rajtunk kívül kizárólag szőrmekalapos nyugdíjas bérszámfejtők közlekednek Budapesten, annyira érthetetlenül lassúnak érződtek a többiek. A Subaru egyszerűen nem vesz tudomást a tél ocsmányságáról. Sofőrjének kedvesen azt hazudja, hogy a tél csak mindenki másnak van itt, mi meg szépen elautózgatunk, ahogy épp jól esik.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Pillanatok alatt elképesztő, gondtalan biztonságérzetet ad, olyat, amire az aggódó családanyáktól kezdve a biztosítási ügynökökig mindenki vágy. És ekkor a huncut sofőr kaján vigyorral a padlóra küldi a gázpedált. A turbó halk fütyüléssel felpörög, a családanya elájul, a biztosítási ügynök lelki szemei előtt az égig nőnek a díjtételek, a kutya pedig szűkölve tehetetlenül rátapad a csomagtér hátsó falára.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Az olyan jeges-havas úton, amelyen a legtöbb autó kettesből, a gázzal finoman játszva, araszolva indul el, az Impreza közömbös kegyetlenséggel kilő. Nulláról százra 6,2 másodperc alatt. Végletes durvaság esetén egyszerre négy kerekével kapar el, de ilyenkor is arra, amerre a sofőr akarja, és nagyon-nagyon gyorsan. Egészen abszurd érzés, hogy letaposott havon jobban gyorsul, mint lassul. Fékezéskor a megcsúszó kerekeket az ABS nem hagyja blokkolni, hanem aprókat rá-ráenged, így a lassulás kevésbé intenzív. Ennek természetesen így is kell lennie, a hosszabb féktávért cserébe irányítható marad a kombi. Ugyanez történik az összes többi ABS-szel szerelt autóban is, csak azok nem tudnak a WRX-hez hasonló vehemenciával megindulni ugyanezen a felületen.
|
![]() |
|
![]() |
![]() |
A WRX sofőrje boldogan elélhet anélkül, hogy a technológiai háttérből egy szót is meg tudna vagy akarna érteni, ő csak annyit vesz majd észre, hogy míg mások csúsznak, állnak vagy ásnak, ő halad. A kétliteres turbó boxermotor jóvoltából akár vészesen gyorsan is. 218 lóerő önmagában is nagyon sok, de 218 szinte bármilyen körülmények közt az útra jutó lóerő még ennél is többet ér. A WRX pedig pontosan ezt csinálja: szép hangú, erős motorjának a teljesítményét leküldi az aszfaltra, akármi is van.
Az Impreza közlekedési feladatok ellátására az egyik legkiválóbb jószág. Elődjét a beltér érdektelen fantáziátlansága miatt szokták bántani. Okkal. Az új modell óriásit javult, a WRX pedig még ezen is túltesz. Minden anyag gusztusosan normális - ne tessék egy luxusautó fényűzésére gondolni, mert az nincs - de minden jó minőségűnek hat. Ehhez jön még hozzá a néhány sportkiegészítő által adott bonusz, a kiváló ülés, a sportkormány, a tisztes mennyiségű hely elöl-hátul, és többet nem lehet ok panaszra.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
A motorra állított pezsgőspoharak a múlté, a tetőn álló kung fu mester most a divat
Az autó vagy a Wing Tsun mester ügyesebb?
- Hírek
Budapestre jön Izrael miniszterelnöke, kismillió lezárásra kell számítani szerdától vasárnapig
Érdemes megnézni mikor, hol lesz korlátozás.
- Hírek
Az év lúzere: kétszáz méter után a falban végezte a Mustang
Az egyik kezével a telefonját fogva videót vesz fel, a másikkal pedig úgy fogja a kormányt, hogy egy vezetéstechnikai oktató azonnal sírva fakadna.
- Hírek
Nagyon pórul járhat a Stellantis
Ez a cég lehet a legnagyobb vesztese az amerikai vámbombázásnak.
- Hírek
Sebesség limitert építhetnek a gyorshajtók autóiba egy amerikai államban
Bár az ötlet érdekesnek hangzik, több probléma is akad vele. Ennek ellenére sokan támogatják.
- Tesztek
A tárgyiasult modern burzsoáziaTeszt: Renault Rafale 300 - 2024.
Az autóipar a megszokásokról és a trendekről szól, amelybe a Renault Rafale beleillik, de egy picit mégis más.
- Hírek
Macskamentás üléssel rukkolt elő a Honda, hogy jól érezze magát házi kedvencünk
Ha sikeres lesz, jön a kaparófaként szolgáló váltókar.
- Hírek
Itt az Insteroid, a Hyundai „modern álomautója”
A tanulmány kívülről egy retró versenyautó és egy modern WRC raliautó szerelemgyerekének tűnik.
- Tesztek
Egységnyi pénzért rengeteg autót ad a legek DaciájaBemutató: Dacia Bigster hybrid 155
700 literes csomagtartó, 1,8-as motor, ütős formaterv és 10 millió forintos ár. Hol itt az átverés?
- Hírek
Így néz ki a rendőrautó, amit felkapott a tornádó
A két tonnás Explorert játszi könnyedséggel hajította el a forgószél.
- Tesztek
A magyar realitás teteje: a szívóbenzinTeszt: Hyundai i30 1.5 DPI
A válasz természetesen a használt autó, de az újak között egy átlagos családnak ennél többre nincs szüksége – pénze pláne.
- Közélet
Drasztikus áresés a magyar villanyautóknál
Mennyi idősek a Használtautó.hu-n hirdetett autók? Mennyibe kerülnek? Hány forint egy benzines? És egy dízel? Vagy a hibrid? Netán az elekromos?
- Hírek
Az Isuzu elhozta a legízlésesebb pickup restomodot
A Délkelet-Ázsiára jellemző mindenes puttonyost gondolták újra.
- Közélet
Keressük Magyarország legrosszabb útszakaszát!
Tavaly a legrosszabb körforgalmat, idén pedig a legrosszabb útszakaszt keressük
- Hírek
Musk terrorizmusnak nevezte a Rómában történt tűzesetet
Hétfőn nem csak Rómában, hanem Svédországban is megrongáltak két Tesla kereskedést.
- Hírek
Tűz ütött ki egy római Tesla kereskedésnél, 17 autó teljesen kiégett
A tűz okát még kutatják.
- Hírek
A legenyhébb jóslat, hogy eljött a világvége
Trump ráolvasással akadályozná meg az autók drágulását a vámemelések miatt.
- Hírek
Űridővel döntött rekordot az Aston Martin Valkyrie a Top Gear pályáján
Az 1156 lóerős szörnyeteg 1 perc 9,6 másodperces időt futott.
- Tesztek
Unod már a kínai autókat? Erről ne maradj le!Bemutató: Jaecoo 7 PHEV - 2025.
A gánti bauxitos talajon, természetes terepen nyúztuk a kínai Range Rovert, a plug-in hibridként is kapható Jaecoo 7-et.
- Hírek
Közel 700 forintos benzin? Ez lett belőle
Latin-Amerika fityiszt mutat elektromos autózásban Kelet-Közép-Európának.
- Hírek
Baleset az M86-oson: nyerges vontató és személygépkocsi ütközött
A baleset a Szombathely felé vezető oldalon, a 133-134-es kilométer között történt.
