Az egyterűeket leszámítva nem sok autó akad manapság, amelyben vannak új ötletek. A Superbben van egy, mert egyszerre négy- és ötajtós. És most megérkezett Magyarországra.
A Škodát csak a škodások tartják igazi Volkswagennek – a Superb pedig olcsó Passat-alternatívaként jött szóba, kicsit kevesebbért többet nyújtva. A kisebb presztízs ellensúlyozására most is ugyanaz a recept, vagyis a Superb nagyobb és olcsóbb. És még egy dologban ügyesebb: úgy ötajtós, hogy ha flancolni kell, elő tudja adni a négyajtós limuzint.
Azon már sokat gondolkodtam, erre mi szükség. Az elmélet: a négyajtós limuzinokban nem vág a hátul ülők nyakába a hideg téli szél, amikor kinyitják a csomagtartót – ami ciki, ha ott történetesen egy vezérigazgató vagy a cseh kormány tagja ül. Erre régen a Citroën azt a megoldást találta ki, hogy a fényűzőbb XM-ekbe beépített egy üveget a csomagtartó és az utastér közé. A Škodáé viszont ügyesebb, mert az ajtó felnyitható kis fedélként is, meg óriási ötödik ajtóként is. Szerintem az egészet azért találták ki, mert a cseh cégvezetők panaszkodtak a régi Superbre: „Bezzeg amikor nem voltam igazgató, el tudtam vinni a kredencet a szolgálati Octaviával, most meg vehetek lapra szerelt bútort”.
A magyarországi sajtópremierre rányomta a bélyegét, hogy a Škoda hagyományosan a téli sportok támogatója, itthon is, külföldön is. Így aztán a hazai sajtót a gyakorló jégpályára hívták, a Puskás Ferenc Stadion tövébe. Azzal a kis megjegyzéssel a meghívó végén, hogy tessünk melegen öltözni. A többség ezt észre is vette.
Az ilyen jellegű sajtóbemutatók ugye a show-t szokták előtérbe helyezni, esetünkben a jégshowt. (Vezetni nem lehetett a kocsikat, igaz, mi már amúgy is teszteltük a kétliteres dízellel .) A jégcsarnokban tehát megnézhettük a gyorskorcsolyázók bemutatóját, aztán a szinkronkorcsolyázó csapat szép formációit, majd egy háromfős jéghoki-demót. A marketingvideót sem lehetett megúszni: a Superb Amerikában furikázott. Miután lement a műsor, szőnyeget terítettek a jégre, és ahogy kell, stroboszkóplámpák fényében, iszonyatos basszussal kísérve bejött a Superb. A volánnál Szuper Levente. Ez méltó válasz arra, hogy a Peugeot itthoni képviselete Oroszlán Szonját választotta háziasszonynak.
Itt azonban még nem ért véget a jeges show, megérkezett az összkerékhajtásos Superb is, persze ez alá nem terítettek szőnyeget. Mint kiderült, a csomagtartó akkora, hogy egy jégkorongkapus teljes felszereléssel befér. Igaz, a kissrác kilencéves volt, viszont a csomagtartó ettől függetlenül gigantikus, 565 literes. Hamarjában előkerültek a vontatókötelek is. Három ifi jégkorongos jelent meg a színen, hogy bebizonyítsák, jégen jobb a 4x4, mint a fronthajtás (ki hitte volna?). Ennek demonstrálására gond nélkül elcibálták az elsőkerekes Superbet (úgy tűnt, kipörgésgátló nélkül), majd fordult a kocka, és az összkerekes, 3,6 literes benzinmotoros, 260 lóerős, 350 Nm nyomatékú csúcs-Superb őket húzta el. Aztán az összes résztvevő a jégre tódult, és ezzel a záróképpel végződött a műsor.
Rímelő motorház, háromdimenziós hangsúly, kölcsönzött fellépés. És árak – lapozzon!