A franciák értenek a divathoz. Elhatározzák, hogy csinálnak egy remek csinos kisautót, és tényleg. Aztán megengedik a törököknek, hogy készítsenek egy helyi igényekre szabott modellt, és megszületik Clio Quasimodo. Az eszeveszett stílusrombolásra csak a praktikum a mentség, és persze az eredmény: a Thaliát viszik, mint a cukrot. A Kárpátok közt a ráció az úr.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Négy nap, 840 km. A második nap
hátulról ellopták a rombuszt. Azt hittem, ebből már
kinőttünk. Szomorú dolog. Persze a műveletnél megsértették a
fényezést. Muszáj megcsináltatni a szervizben, mert oda a 12 évre
szóló korrózióvédelmi és 3 éves fényezési garancia. Remélhetőleg
nem kell az egész csomagtartót fényezni öt milliméter karcolás
miatt.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Az 510 literes csomagtartó a
Thalia erőssége, a konkurenciákhoz képest a legnagyobb (Polo
Classic - 455 l, Suzuki Sedan- 325 l, Opel Astra 5 ajtós 360 l ,
Opel Astra Sedan 4 ajtós 500 l, Daewoo Lanos- 390 l). A támlát a
további jobb helykihasználás érdekében ki lehet szedni, bár nekünk
többszöri nekifutásra sem sikerült. Én aztán nem feszegettem. Ha
szorgos török kezek berakták, maradjon csak ott.
Az óriási csomagtartó alaposan rányomja bélyegét az autó kinézetére. Mi tagadást, a helyes kis Clio-t rettenetesen elcsúfították a fenekére akasztott hátizsákkal. Látszik rajta, hogy eredetileg nem ilyennek képzelték. Nem hiszem, hogy a leendő vásárlók elsősorban a külsejébe szeretnek majd bele.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Az ára viszont meggyőző: 2.445.000-ft ért már
jól felszerelt autót kapunk: 1.4-es, 16 szelepes motor,
szervokormány, távirányítós központizár, ködlámpák, minden külső
műanyag elem színre fújva, villanyablak elöl, elektromos állítású,
fűthető tükrök, SRP biztonsági rendszer (programozott leeresztésű
légzsákok) az utas előtt is, övelőfeszítővel és överő-határolóval
ellátott biztonsági övek, magnó sebességfüggő hangerő
szabályozással, kormányoszlopra szerelt vezérlővel és persze
kedvező hitelfeltételek.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Az állítható kormány mellett sajnos
az ülés magasságállítása kimaradt, így egy magas ember
szinte beveri fejét a tetőbe, és ha lehajtja a napellenzőt, semmit
sem lát. Persze mindent meg lehet szokni, ahogy a rettenetesen
nehezen mozgó váltókart is.
![]() |
|
![]() |
![]() |
A kuplung ezzel szemben nagyon finoman működik, a fékre
pedig elég rágondolni, és már meg is áll az autó, pedig dobfék van
hátul. ABS nincs. Természetesen financiális okokból maradt ki, de
ideologizálhatjuk azzal (idétlenül), hogy ha megszokjuk az ABS-es
autót, mi lesz ha egy ABS nélkülivel bajba kerülünk.
![]() |
|
![]() |
![]() |
A motor kiváló, és belülröl rendkívül csendes. A 98 lóerő
elég a 980 kg súlyú autóhoz, ugyanezt a motort szerelik a legkisebb
Scénic-be is. Dinamikus, és nem fogyaszt sokat, vegyes használatban
beéri a hét literrel.
A rövid teszt alatt a futóműre sem volt különösebb panasz. Az autó magasabb pár centivel a Clio-nál, és a hosszirányú útegyenetlenségeknél talán ezért billeg egy kicsit. A keresztben fekvő akadályokat viszont nagyszerűen veszi. Persze azért ne várjunk csodát.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Belül a
sorjás, kopogós műanyagok uralkodnak. Csak úgy csillognak a
napfényben. A kapcsolók helyesek, a formákkal nincs baj, csak az az
átkozott műanyag mindenhol. Hiába bőrjakó-nagyhatalom,
Törökörszágban is a plasztik a legolcsóbb.
![]() |
|
![]() |
![]() |
A fordulatszámmérős műszeregyüttes hibátlan. Egy éjszakán át
autózhatunk csak azért, hogy gyönyörködhessünk a kezelőszervek
hangulatos piros derengésében, hallottam már ilyenről. Indítás után
egy gombnyomással a folyadékkristályos kijelzőn ellenőrizhetjük az
olajszintet, ez a kis extra még belefért. A pillanatnyi fogyasztás,
a külső hőmérséklet és a hasonló nélkülözhető információk kijelzője
viszont kimaradt.
Hátul három alacsony, vékony ember tűrhetően elfér. Középen fejtámla és hárompontos öv is jár. Először a fekete csat, majd a piros, nem ám össze-vissza. Az elv nem rossz, csak a hely kevés, így a csatok a feneket nyomják.
![]() |
|
![]() |
![]() |
A Törökországban gyártott, és ott Clio
Symbolnak nevezett Thaliát alapárban a hangzatos gleccserfehér,
királykék és andalúz piros színekben választhatjuk. 60 ezer forint
felárral a
hologram-szürke, sarki fény ezüst, lakkfekete, cseresznyepiros
és éjkék variációk is megrendelhetők. A belső kárpit viszont
csak egyféle változatban kapható: Voltige by Renault - szép kék,
piros ecsetvonásokkal.
A szerződés megkötésekor a márkakereskedő (Baumgartner) külön kérésre - és persze jópárezer forintért - váltózárat szereltet az autóba. A szerelést ők végzik, tehát a garancia nem szenved csorbát az idegen kéz általi beavatkozástól. Így múzsánk bármennyire népszerű, csak a miénk marad.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Frissítve: Kigyulladt egy kamion az M1-es autópályán
A lángoló kamion miatt a Budapest felé vezető oldalon egy sávon halad a forgalom.
- Hírek
Nevet változtat és újdonságokat ígér a Magyar Autóklub
A szakembereiknek a Trabanttól a Tesláig mindenhez érteniük kell. Erről beszélt a MAK elnöke.
- Hírek
Árat emel a BKK, drágulnak a jegyek
A legtöbb jegytípus ára emelkedni fog, de van itt egy közepesen jó és egy nagyszerű hír is.
- Égéstér
Klasszikusok a TC flottában
Két klasszikus, szinte már közhelyes autóval bővült a Totalcar flottája, Pásztor Csabi egy korai, BMW-féle Minire cserélte a Honda Accordját, Sturcz Berci viszont nem egy retróautót, hanem egy igazi veteránt, egy 1974-es Volkswagen Bogarat fogott be napi használatra a Peugeot 1007-ese helyett. A két autóvásárlás okai és indokai mellett az új Renault Rafale előnyei és hátrányai is szóba kerülnek.
- Hírek
Hivatalos: kipenderítették a Red Bulltól Liam Lawsont
Az F1 újonca nem sokáig húzta a Red Bullnál. Mondjuk ez az eredményei alapján érthető is.
- Tesztek
Hű maradt terepes múltjához az első elektromos VitaraBemutató: Suzuki e Vitara – 2025.
Hamarosan kapható lesz a Suzuki első villanyautója, az Indiában készülő e Vitara, ami összkerékhajtással tűnik ki a kategóriából.
- Hírek
Valahogy nem a porcelánboltba betévedt elefánttal értenek egyet a porcelánok
Forintban milliós drágulás vár az autókra az USA-ban Trump vámjai miatt.
- Hírek
Roncstelepre való autókból csinálna hatalmas üzletet a Toyota
Újfajta üzemet nyit a Toyota az Egyesült Királyságban.
- Hírek
Édes-savanyú hírt kaptak a magyarországi akkumulátorgyártók
Lassan beindulhat az akkumulátorgyártó ipar, de a fejlődés macerás lesz.
- Hírek
Utashoz sietett a kretén taxis, szerinte ilyenkor leszarhatja a KRESZ-t
A videóban láthatsz még sok más idiótát, akiket nem érdekelnek se a szabályok, se a többiek.
- Hírek
Beindult a Nissan: jön az új e-Power, elektromos Juke és sok minden más
Majdnem minden kontinensen mással készülnek.
- Hírek
Döbbenet! Úgy tűnik, tényleg kirúgja két futam után a szenvedő újonc versenyzőjét a Red Bull!
A Japán Nagydíjon így már Yuki Tsunoda lehet Max Verstappen csapattársa.
- Hírek
Ha a Teslának Gigafactoryja van, akkor ez mi?
Óriási gyártóbázis épít a BYD. Már most 60 ezren dolgoznak, élnek ott, de 200 ezerre növelhetik majd a létszámot.
- Hírek
Ha ma mennél tankolni, akkor van egy rossz hírünk
Drágult a benzin és a gázolaj is.
- Hírek
Még idén nyáron visszatérhetnek a V8-as Hemi motorok
Egy szivárogtatás szerint három különböző méretben kezdik meg a híres V8-as motorok gyártását.
- Közélet
Egy újabb eredetvizsgás kalamajkaMotorcserés autót adnál el? Erre is készülj!
Motorszám-motorkód: A jogalkotó egyszerűsíteni próbál, de a jogalkalmazók ezt is túlbonyolítják néha. Az autósok így könnyen elvesznek a részletekben.
- Tesztek
10 millióért cuki fapadTeszt: Hyundai Inster Launch Edition (42 kWh)
A legolcsóbb villanyautók közé érkezett az Inster, egyelőre nincs sok ellenfele.
- Hírek
Bréking: Itt a legújabb Nissan Leaf!
A harmadik generáció jelentősen más lesz, mint eddig.
- Hírek
Kerekszemű furcsaság az új Nissan Micra
Az új Micra a Renault 5 alapjaira épül, de ez nem biztos, hogy baj.
- Hírek
Kaliforniában már jóval könnyebb áramot tankolni, mint benzint
A 700 ezer otthoni töltőhelyet nem számolva.
- Hírek
Mi történik, ha 23 ezer liter tej ömlik az útra? Büdös lesz
Egy tartálykocsit vontató kamion felborult Baltimore közelében.
- Hírek
Olcsó villanyautóból durva versenygép? Jön a Hyundai Insteroid
Egy Inster alapú versenyautóról mutatott néhány kedvcsináló képet a Hyundai.
- Hírek
A Hyundai ráönt egy csomó pénzt az amerikai piacra
A Hyundai és a Kia azt tervezi, hogy a jelenlegi 700 ezer darabos autógyártó kapacitást 1,2 milliósra növeli.
- Hírek
Olaszország kedvence volt az öreg Ypsilon, az újjal durván bezuhantak az eladások
A rendkívül gyenge eladásokat valószínűleg több tényező összjátéka okozza.
