BMW 5-ös sorozat (1998)
BMW 5-ös sorozat (1998) törésteszt
Az első tesztelés alkalmával a BMW légzsákja nem nyílt ki, így a gyár módosította, majd újra teszteltette az autót.
Frontális és oldalsó ütközésvédelem | |||||
Gázolási rizikófaktor |
Teszteredmények:
Frontális 12(75%) Oldalsó 14(78%) Összesítés 25(74%)
A változtatás során új ütközés-érzékelőket, överő-határolókat kapott az 5-ös, valamint megerősítették a lábtér hegesztési pontjait. A frontális ütközést jól vette az autó, a karosszéria szerkezete stabil maradt, és már a légzsákok is jól működtek. A bal első kerék viszont áttörte a sofőr lábterét, ez, és a műszerfal alatti kemény szerkezeti elemek veszélyeztették a lábakat. Az oldal és fejlégzsákok az autó széria felszerelésébe tartoznak, de nem látják el olyan jól funkciójukat, mint az egyéb tesztelt egységek. Az oldalsó ütközést követően a hátsó ajtó kinyílt, ami a bekötetlen utasokra nézve nem túl megnyugtató.
A tesztelt BMW gyermekülések nem felelnek meg az R44.03 szabványnak, de viszonylag jól látták el funkciójukat, leszámítva, hogy a fej védelme nem volt tökéletes. A matricák figyelmeztettek a légzsák kikapcsolására, de nem utaltak a közvetlen életveszélyre. A BMW orra különösen agresszív kialakítású a gázolások tekintetében.