BMW 3-as sorozat (2001)

BMW 3-as sorozat (2001) törésteszt

2001.11.29. 20:35

Az új 3-as javított ugyan elődje csapnivaló eredményein, de a legfelsőbb kategóriába még így sem sikerült betörnie: eredményeinek összesítése csak négy csillagot ér.

Frontális és oldalsó ütközésvédelem          
Gázolási rizikófaktor        


Teszteredmények:
Frontális 10(63%) Oldalsó 15(83%) Összesítés 25(74%)

 
   
   

Överő-határolóval és előfeszítővel ellátott biztonsági övei nem tudták hatékonyan lecsökkenteni a sofőr mellkasát érő terhelést, így a mellkasi sérülés esélye magas. Keményebb kialakítású pontok vannak a műszerfal alján, melyek a lábak védelmét lerontják közepesre. A hátsó ülés közepén lévő sima kétpontos öv által nyújtott védelem egyértelműen nem megfelelő.
Az oldalsó ütközésben a fej és a medence biztonságban voltak, de a has tájékán mért terhelés magasnak bizonyult. Az ajtóba épített, mellkast védő légzsák nem nyílt ki teljesen, így két bordát megütött az ülés oldalfala. A fejlégzsák széria felszerelés és kiválóan működött a pózna teszt során. Az egyik hátsó ajtó kinyílt, de a BMW kijavította a hibát, és az újratesztelésen már nem volt ebből probléma.
A 3-asban alapfelszerelés az utasoldali légzsák, így az NCAP joggal rója föl mulasztásként az ennek veszélyeire figyelmeztető feliratok hiányát. ISOFIX rendszerű BMW Junior gyermeküléseket teszteltek, amik nem biztosítottak megfelelő védelmet a gyerekek fejének. Sajnos a rögzítést segítő címkék színezése helytelen és nem is túl tartós. Gázolási szempontból nem túl szerencsés az új 3-as kialakítása, mindössze a gyermekek fejütközési pontjánál találunk némi párnázatot a motorháztető alatt.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.