Fiat Bravo (2007)
Fiat Bravo (2007) törésteszt
Az új Bravo nem csak szép, biztonságos is. Gond nélkül hozta az európai alsó-közepesek számára immár szinte kötelező öt csillagot.
Frontális és oldalsó ütközésvédelem | ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Gázolási rizikófaktor | ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
Gyermekbiztonsági védelem | ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Teszteredmények:
Összesítés: 33
Frontális: 13 (81%) Oldalsó: 18 (100%) Biztonsági öv-emlékeztető: 2
Gyermekbiztonság: 36 (73%)
Gyalogosbiztonság: 16 (44%)
Elődjét, a Stilót tavalyelőtt törte össze a minősítő intézet; akkor nem jött össze a kompakt Fiatnak az öt csillag. Az új modell viszont magabiztosan hozta a német és francia konkurencia szintjét - egy apró szépséghibával. Míg az Astra, C4 Focus Golf Megane, de még a Stilo is négy csillagot kapott a hátra bekötött gyermekek védelmére, a Bravónak csak hármat ítélt meg az NCAP. A kétcsillagos gázolási rizikófaktor átlagosnak számít a mezőnyben.
![]() |
![]() |
![]() |
Sérülés esélye a sofőrön frontális ütközés esetén | Sérülés esélye az utason frontális ütközés esetén | Sérülés esélye a sofőrön oldalütközés esetén |
Az EuroNCAP 1,9 literes dízelmotoros, Dynamic felszereltségű, balkormányos, ötajtós Bravókat vizsgált, egy ilyen autó 1300 kilogrammot nyom. Az autókban front-, oldal- és függönylégzsákok vigyáztak a felnőtt dummy-kra, öveik megfelelő, de nem túl erős szorításáról előfeszítők és erőhatárolók gondoskodtak. A műanyag apróságok biztonsági székeit a hátsó külső ülésekre szerelt ISOFIX-rögzítőrendszer tartotta helyén a megrendezett karambolokban. A Bravo csak az elöl ülők övének bekötésére figyelmeztet.
A frontális karambol szimulációján az utascella integritása nem sérült, a Bravo A-oszlopa a 64 km/h sebességű félátfedéses frontális ütközésben mindössze hat millimétert mozdult el hátra! A kormány is elképesztően stabilan tartotta pozícióját, alig három milliméternyit hajolt el felfelé. Komolyabb sérülésveszély a lábtérben sem jelentkezett, csupán a gyújtáskapcsoló tömbje, a kormányoszlop és a kesztyűtartó tett pár barátságtalan gesztust a combok, lábszárak felé.
Az oldalütközési próba után sem kellett nagyjavításra vinni a próbababákat. A póznatesztet (amikor is a tesztautót 29 km/h sebességgel oldalvást nekilökik egy oszlopnak) maximális pontszámmal védte ki a Bravo, az oldalütközési próbán (50 km/h sebességgel oldalról a bedrótozott autó oldalába csapódik egy másfél méter széles, deformációra képes autómakett) is csak a peches oldalon ülő bábu mellkasán mért terhelésre adtak az adhatónál kevesebb pontot az NCAP minősítői.
A hátsó ülések ISOFIX-dokkolójába becsattintott Britax-Römer gyermekülésekben ezúttal is másfél-, illetve hároméves műbaba kucorgott, mindketten a mentiránynak arccal fordítva várták a csattanást. Komolyabb bajuk nem esett, a Bravo valójában mindössze két százalékkal bukta el az elődje, a Stilo által még büszkén birtokolt negyedik csillagot. Simán megszerezhették volna, ha a Fiatnál valaki rendszeresen olvassa az NCAP jelentéseit, és nagy vörös zászlóval jelöli meg a minősítő intézet szerint a Bravóban is túl eldugott ISOFIX-kampókat, valamint emberfejnyi szemaforral jelzi az autó mindenkori sofőrjének, hogy most akkor be-, vagy épp kikapcsolt állapotban van-e az utasoldali légzsák (tudják, az idekötendő, menetiránynak háttal fordított gyerekülés miatt fontos ez).

A Bravo nem enyhíti az elé vetődött gyalogos áldozatok kínjait vajpuha motorháztetővel, vattaszerű lökhárítókkal, szivacsos szélvédőkerettel. A Fiatnál nyilván úgy gondolták, van annyira szép az autó, hogy ha el is üt valakit, azt úgyis lenyűgözik annyira a tagadhatatlanul gyönyörű formák, hogy észre sem veszi a combjából kiálló csontvégeket, a sorozat-bordatörés miatt beálló légszomjat, a koponyarepedést álmélkodásában. De azért hagytak menekülőutakat a kétlábúaknak. Ha sikerül úgy elüttetnünk magunkat, hogy lábszárunk a lökhárító közepére, csípőnk valamelyik fényszóró fölé, felsőtestünk pedig a gépháztető középvonalába csapódjon, még az sem kizárt, hogy saját lábunkon állhatunk sorba a kórházban egy vizitdíj-automata előtt.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Felveszi a kesztyűt a rendőrség: az összes elérhető traffipaxot bevetik
A ROADPOL egész Európát érintő sebesség ellenőrzési kampányhoz kapcsolódva 24 órás Speedmarathon is lesz.
- Hírek
A Tesla megjavította a Cybertruckot – rosszabb lett
Csálén álló elem, karcok és égésnyom is maradt a visszahívásban javított Cybertruckon.
- Hírek
2027-ig tizenöt tisztán elektromos modell lehet a Toyota palettáján
Ráfekszenek a villanyautózásra, de az eredeti tervhez képes óvatosabban.
- Hírek
Május 21-én újra találkozik a hazai autóipar krémje Budapesten, a MOL Campuson!
A konferencia idén a globális trendek hazai hatásaira fókuszál, különös tekintettel azokra a változásokra, amelyek már itt kopogtatnak az ajtón.
- Hírek
A Xiaomi SUV-ja is megkaphatja a forradalmi üvegtetőt
Egy teszt során 12 fokot vert a Tesla Model 3-ra.
- Hírek
Az Audi is leállította átmenetileg az USA-ba irányuló exportot
Várnak, helyzetet értékelnek.
- Gumidoktor
Elcseszte a gumis a forgásirányt, lehet belőle szálszakadás?
Négy új gumi közül egyet rosszul szereltek fel, de mentem már vele párezer kilométert. Sérülhetett a gumi?
- Hírek
Blokád alá kerül az Erzsébet híd kedd délutántól (és parkolni is szívás lesz)
Ha jót akarsz, kedd délutántól szerda hajnalig ne akarj átmenni Budáról Pestre vagy fordítva!
- Hírek
Összetört egy Corvette, egy papucs a gyanúsított
Felugratott egy padkára, aztán egy ház oldalába fúrodott egy nő egy Corvette-tel.
- Tesztek
Bérelt helye van a konditerem előttTeszt: Mercedes-AMG E 53 HYBRID 4MATIC+ Edition 1
Úgy ki van gyúrva, mint a srác, aki nem csak díszből veszi meg az éves kondibérletet.
- Hírek
Cseszegeted a Teslát? Vigyázz, vesz a kamera!
A Teslák beépített kamerái azonnal bizonyítékot gyűjtenek.
- Hírek
Ilyen lehet a Honda új elektromos autójának végleges formája
A japán Red Bull Showrunon mentek vele egy kört.
- Hírek
India enyhíthet import vámjain, de ezt az ipara nem akarja
Az európai autógyártók nagyot nyernének ezzel, a Tata és a Mahindra viszont csak vesztene.
- Hírek
Fogadjunk, hogy te is egy ilyen autós játszótérre vágysz!
Ha szeretnél látni élőben egy Mercedes 540K-t, egy 60-as évekbeli versenyautót, vagy akár csak egy Pagoda SL-t, akkor ne hagyd ki ezt az élményt.
- Hírek
Újra előveszi a cápaorrot a BMW? Kémfotókon a következő X5
A negatív dőlésű orrkialakítás a 90-es években eltűnt, de a legújabb modellekhez újra elővennék.
- Hírek
Leégett egy villanyautó Kajászón, vitte magával a házat is
Kigyulladt egy parkoló Hyundai Ioniq, a tűz pedig átterjedt a közeli lakóházra is.
- Események
Van egy király európai autód, amit megmutatnál másoknak? Gyere autóztatni a Parkoló Parádéra!
- Hírek
Brutál strapabírónak ígérik a legkeményebb Ford Rangert
Az eddigi legfickósabb Ranger 4,5 tonnát vontathat, nagy a gázlómélysége és több ponton masszívabb, mint a sima tesói.
- Hírek
Nem adnak üzemanyagot a 15 évesnél idősebb járműveknek a világ legszennyezettebb városában
Európához hasonlóan ott is kitűzték a 2035-ös céldátumot.
- Hírek
F1 kibeszélő: Tsunoda nem tett csodát, beszari a McLaren?
A Japán Nagydíj végül többnyire unalmas vonatozásba fulladt, de ennek ellenére is bőven akad izgalmas beszédtéma a Forma-1 háza táján!
- Hírek
Őrült zsenik megalkották a világ legnagyobb Ladáját
A Garage 54 ismét szürreális projekttel jelentkezett.
