Citroën C5 (2008)
Citroën C5 (2008) törésteszt
A nagy családi autók között a Citroën C5 második kiadása hozta a papírformát, azaz szép eredményt ért el – már ami a benne ülő felnőttek és gyerekek védelmét illeti. Az esetleg elgázolt gyalogos sorsa viszont lehetne jobb – ez nem kívánságműsor, de ha lehet válogatni, érdemesebb egy C6 elé lépni.
A Citroën C5 a hozzá hasonló méretű kocsikhoz hasonlóan jól vészeli át, ha 64 km/órás sebességgel, 40 százalékos átfedéssel nekiküldik a deformálódó akadálynak. Ez nem is csoda a 407 eredménye után, hiszen közeli rokonokról van szó, és a Citroënnek arra is vigyáznia kell, hogy lépést tartson az igazi konkurensnek számító aktuális Lagunával. Végül a felnőttek védelmére öt, azaz maximális csillagszámot kapott 35 ponttal, a gyermekvédelmi osztályzat négyes, a gyalogosgázolás kimenetele már kevésbé pozitív, a végeredmény négyből két csillag. Ez a teljesítmény szép – de átlagos, a mai hasonló méretű autók mindegyike ugyanezt hozza.
Frontális és oldalsó ütközésvédelem | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() |
Gázolási rizikófaktor | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | |
Gyermekbiztonsági védelem | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() |
Teszteredmények:
Összesítés: 35
Frontális: 15 Oldalsó: 16 Biztonságiöv-emlékeztető: 2 Oszlop: 2
Gyermekbiztonság: 38
Gyalogosbiztonság: 11
![]() | ![]() | ![]() |
Sérülés esélye a sofőrön frontális ütközés esetén | Sérülés esélye az utason frontális ütközés esetén | Sérülés esélye a sofőrön oldalütközés esetén |
A frontális ütközés videóján kiválóan látszik, hogy a kétliteres HDI motort rejtő orr mintaszerűen deformálódik, miközben az utascella látszólag rezzenéstelenül vészeli át az irgalmatlan ütést. A légzsákok mintaszerű időzítéssel fúvódnak fel, a vezető előtt térdlégzsák akadályozza meg, hogy a kormányoszlop komoly kárt tegyen a lábaiban. Az utast nem védi ilyen, de alsó végtagja így sem ütközik a szerelvényfalnak. Az övek becsatolását nem csak elöl, hanem a hátsó soron is szenzorok ösztönzik – ez két további pontot hozott a konyhára. Az oldalütközés és az oszlopteszt maximális pontszámot hozott a C5-nek. Hatékonyan dolgoznak az oldal- és a függönylégzsákok, miközben az utascella deformációja emésztgeti a mozgási energiát. A videókat nézve az ember szinte kedvet kap egy jobbkézszabály nem-megadásához.
Azonban mindenkit lebeszélnénk arról, hogy a villanyoszlopra csavarodást gyakorolja. Nem azért, mert a C5 rossz ebben a műfajban, hanem azért, mert az Euro NCAP tesztjén az oldalütközéshez képest (50 km/h) jóval kisebb tempóval érkezik oldalról a pózna – mindössze 29 km/órával. A rettenetes alakváltozást látva megérthetjük, hogy például egy fa miért hajlítja hatékonyabban a fémet, mint Uri Geller. A gyereket a szokásos Britax-Römer Isofix-ülésekben ültették be hátra; az anyósülésen nincs ehhez csatlakozó. Az eredmény jó, mindenkinek javasoljuk, hogy az övvel becsatolható ülések helyett isofixeseket használjanak. A szokásos NCAP-intelem: a rögzítési pontok helyét a C5 sem jelzi elég világosan.
Az alsólábszár-, felsőlábszár-, gyermekfej- és felnőttfej-próbatestekkel végigtapogatva a C5 orrát kiderült, hogy a gyalogosok sorsa lehetne jobb is. A lökhárító ugyan elég puha, de az orr felső éle keményen bánik a lábszárcsonttal, és azok a részek is meglehetősen ridegek, ahová tipikusan a felnőttek feje szokott becsapódni. Ezért a két csillag. Igaz, a közvetlen előd még feleennyit kapott, tehát a fejlődés markánsan megmutatkozott.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Az Audi is leállította átmenetileg az USA-ba irányuló exportot
Várnak, helyzetet értékelnek.
- Gumidoktor
Elcseszte a gumis a forgásirányt, lehet belőle szálszakadás?
Négy új gumi közül egyet rosszul szereltek fel, de mentem már vele párezer kilométert. Sérülhetett a gumi?
- Hírek
Összetört egy Corvette, egy papucs a gyanúsított
Felugratott egy padkára, aztán egy ház oldalába fúrodott egy nő egy Corvette-tel.
- Hírek
A Xiaomi SUV-ja is megkaphatja a forradalmi üvegtetőt
Egy teszt során 12 fokot vert a Tesla Model 3-ra.
- Hírek
Blokád alá kerül az Erzsébet híd kedd délutántól (és parkolni is szívás lesz)
Ha jót akarsz, kedd délutántól szerda hajnalig ne akarj átmenni Budáról Pestre vagy fordítva!
- Hírek
Május 21-én újra találkozik a hazai autóipar krémje Budapesten, a MOL Campuson!
A konferencia idén a globális trendek hazai hatásaira fókuszál, különös tekintettel azokra a változásokra, amelyek már itt kopogtatnak az ajtón.
- Hírek
A Tesla megjavította a Cybertruckot – rosszabb lett
Csálén álló elem, karcok és égésnyom is maradt a visszahívásban javított Cybertruckon.
- Hírek
2027-ig tizenöt tisztán elektromos modell lehet a Toyota palettáján
Ráfekszenek a villanyautózásra, de az eredeti tervhez képes óvatosabban.
- Hírek
Felveszi a kesztyűt a rendőrség: az összes elérhető traffipaxot bevetik
A ROADPOL egész Európát érintő sebesség ellenőrzési kampányhoz kapcsolódva 24 órás Speedmarathon is lesz.
- Tesztek
Bérelt helye van a konditerem előttTeszt: Mercedes-AMG E 53 HYBRID 4MATIC+ Edition 1
Úgy ki van gyúrva, mint a srác, aki nem csak díszből veszi meg az éves kondibérletet.
- Hírek
Újra előveszi a cápaorrot a BMW? Kémfotókon a következő X5
A negatív dőlésű orrkialakítás a 90-es években eltűnt, de a legújabb modellekhez újra elővennék.
- Hírek
India enyhíthet import vámjain, de ezt az ipara nem akarja
Az európai autógyártók nagyot nyernének ezzel, a Tata és a Mahindra viszont csak vesztene.
- Hírek
Ilyen lehet a Honda új elektromos autójának végleges formája
A japán Red Bull Showrunon mentek vele egy kört.
- Hírek
Fogadjunk, hogy te is egy ilyen autós játszótérre vágysz!
Ha szeretnél látni élőben egy Mercedes 540K-t, egy 60-as évekbeli versenyautót, vagy akár csak egy Pagoda SL-t, akkor ne hagyd ki ezt az élményt.
- Hírek
Cseszegeted a Teslát? Vigyázz, vesz a kamera!
A Teslák beépített kamerái azonnal bizonyítékot gyűjtenek.
- Hírek
Leégett egy villanyautó Kajászón, vitte magával a házat is
Kigyulladt egy parkoló Hyundai Ioniq, a tűz pedig átterjedt a közeli lakóházra is.
- Hírek
Őrült zsenik megalkották a világ legnagyobb Ladáját
A Garage 54 ismét szürreális projekttel jelentkezett.
- Hírek
Brutál strapabírónak ígérik a legkeményebb Ford Rangert
Az eddigi legfickósabb Ranger 4,5 tonnát vontathat, nagy a gázlómélysége és több ponton masszívabb, mint a sima tesói.
- Hírek
Nem adnak üzemanyagot a 15 évesnél idősebb járműveknek a világ legszennyezettebb városában
Európához hasonlóan ott is kitűzték a 2035-ös céldátumot.
- Események
Van egy király európai autód, amit megmutatnál másoknak? Gyere autóztatni a Parkoló Parádéra!
- Hírek
F1 kibeszélő: Tsunoda nem tett csodát, beszari a McLaren?
A Japán Nagydíj végül többnyire unalmas vonatozásba fulladt, de ennek ellenére is bőven akad izgalmas beszédtéma a Forma-1 háza táján!
