Citroën C5 (2004)
Citroën C5 (2004) törésteszt
Jól, de gyengébben teljesített a C5-ös, mint kisöccse, a szuperbiztos C4-es.
Frontális és oldalsó ütközésvédelem | |||||
Gázolási rizikófaktor | |||||
Gyermekbiztonsági védelem |
Teszteredmények:
Frontális 16(100%) Oldalsó 17(94%) Biztonságiöv-emlékeztető 3 Összesítés 36 Gyermekbiztonság 36(73%) Gyalogosbiztonság 8(22%)
Jól teljesített a C5, de nagyobb méretei ellenére gyengébben, mint kisöccse, a szuperbiztos C4-es. Törési szempontból biztonságos, könnyedén szerzett öt csillagot, ezzel szemben a gyerekek védelme átlagos, a gyalogosokat szinte semmi sem óvja.
Sérülés esélye a sofőrön frontális ütközés esetén | Sérülés esélye az utason frontális ütközés esetén | Sérülés esélye a sofőrön oldalütközés esetén |
A frontális ütközést minimális alakváltozással vészelte át az autó, az ajtókat gond nélkül lehetett kinyitni. Masszív karosszériája a dupla előfeszítésű, erőhatárolóval szerelt övekkel, a szakaszosan nyíló első légzsákokkal és a kormányoszlop alatt elhelyezett térdlégzsákkal kiegészülve kiváló védelmet nyújtott az elöl ülőknek. A lábtér kialakítása is mintaszerű, a pedálok elegánsan félrehúzódtak, a gazdag párnázás megvédte az utasok lábait.
Az ülésekbe integrált oldal- és a fejeket védő függönylégzsákok segítségével maximális oldalütközési pontszámot ért volna el, de az egyik hátsó ajtó kinyílt teszt közben, amiért levontak egy pontot a végeredményből. A Citroën mérnökei most vizsgálják, hogy mi okozhatta ezt a gikszert.
Az előre tekintő három és a hátrafele skubizó másfél éves gyerekbábuk biztonságban vészelték át az ütközéseket Britax gyártmányú üléseikben, de a frontális ütközés közben regisztrált terhelés kicsit magasnak bizonyult az idősebbik mellkasán. Az utasoldali légzsákot külön kapcsolóval lehet kiiktatni, használatáról és a gyereküléssel kapcsolatos veszélyekről gondos részletességgel tájékoztatnak a műszerfal szélén és az utasoldali napellenzőn elhelyezett feliratok.
A gyalogosok védelme az új C5 leggyengébb pontja, mindössze a gyerekek fejütközési pontjai alá került csillapítást biztosító párnázat.
A C5-ös két első, oldalsó, valamint térd- és függönylégzsákokkal védi az ütközéskor ide-oda csapódó testrészeket. Az utasokat előfeszített, erőhatárolós biztonsági övek tartják helyükön, és annak érdekében, hogy használják is, mindhárom ülést az övek bekapcsolására figyelmeztető hangjelző berendezéssel szerelték fel. A vezetési hibákat blokkolásgátló, elektronikus menetstabilizáló program és fékasszisztens segítségével korrigálja az autó.