Citroën C5 (2001)
Citroën C5 (2001) törésteszt
Kétszer kellett tesztelni a cethalat, mivel az első próba folyamán kinyílt az egyik ajtó, de a következő alkalomra sikerült kiküszöbölni a zár hibáját.
Frontális és oldalsó ütközésvédelem | |||||
Gázolási rizikófaktor |
Teszteredmények:
Frontális 13(81%) Oldalsó 18(100%) Összesítés 30(88%)
Karosszériája rendkívül erősnek bizonyult, az A-oszlop gyakorlatilag nem is mozdult el eredeti helyéről. A kormánykerék több ütközésért is felelős, a sofőr feje és mellkasa egyaránt nekiütődött. Egyébként az utastér kialakítása stabil és biztonságos, az ajtók normálisan nyithatóak, míg a lábtér teljesen deformáció-mentes maradt.
Ennek ellenére voltak bizonyos kemény kialakítású elemek, melyek veszélyeztethetik a térdeket és a lábak felső részét. Maximális pontszámot ért el oldalsó ütközési tulajdonságaival a C5, négy, körben elhelyezett és fejet védő légzsákja anyaméhként öleli körül az utasokat.
Gyermekutaztatás esetén a gyújtáskulccsal kapcsolhatjuk ki az utasoldali légzsákot, állapotát pedig fényjelzés mutatja a műszerfalon. Ettől függetlenül a figyelmeztető címkék mennyisége kevésnek találtatott, a két ülés pedig közepes védelmet nyújtott a csemetéknek. A fejütközési pontokat ügyesen kipárnázták a motorháztető alatt, de a lökhárító és a motorháztető éle könyörtelennek tűnik.
Az autóban széria a kétoldali, szakaszosan felfúvódó légzsák, az oldal és fejlégzsákok, az övfeszítős és överő-határolós biztonsági övek elöl, az ABS, a fékasszisztens és vészfékezés segítő rendszer automatikus vészvillogó működtetéssel, valamint fejtámla az összes ülésen. Az ESP rendelhető extra.