Jeep Cherokee (2003)
Jeep Cherokee (2003) törésteszt
Amit elbukott a lábvédőn, azt behozta a biztonságiöv-emlékeztetőn...
Frontális és oldalsó ütközésvédelem | |||||
Gázolási rizikófaktor |
Teszteredmények:
Frontális 9(56%) Oldalsó 15(83%) Biztonságiöv-emlékeztető 1 Összesítés 25
Amit elbukott a lábvédőn, azt behozta a biztonságiöv-emlékeztetőn, így négy csillagot gyűjtött a Cherokee. Az amerikai piacra szánt autók mindig botlanak egy kicsit az EuroNCAP tesztjein, ennek hátterében a két kontinens közötti eltérő közlekedésbiztonsági szemlélet áll.
Sérülés esélye a sofőrön frontális ütközés esetén | Sérülés esélye az utason frontális ütközés esetén | Sérülés esélye a sofőrön oldalütközés esetén |
Míg Európában a teszteken alaphelyzet, hogy a sofőr bekötve vezeti az autót, az amerikaiak a felelőtleneknek is adnak egy esélyt a túlélésre: a tengerentúlon kötelező felszerelés egy műanyag burkolat a kormányoszlop köré, mely a bekötetlen vezető tartja egy helyben. Ez az elem azonban erősen megnöveli a lábsérülések esélyét.
Elég masszív a terepjáró karosszériája, az ajtó és a lábtér alig deformálódott, de a fékpedál és a kuplung mozgása veszélyes lehet a lábakra nézve. A bevezetőben említett műanyag elemet most is kifogásolták, a bumfordi műanyag akár maradandó sérülést is okozhat a vezetőnek. A hátsó ülés középső öve hárompontos, és a háttámla megfelelő rögzítéséig nem lehet becsatolni, ami hasznos biztonsági funkció.
A terepjárók nagy hasmagasságuk miatt általában elég biztonságosak az oldalütközés során, a Cherokee is jól vette az akadályt, annak ellenére, hogy oldallégzsákok nem voltak benne. A maximális pontszámot nem kapta meg, mivel az ülések háttámlája befolyásolta a bábukon mért mellkasi terhelés értékét.
ISOFIX-fülekkel és a tetőhöz csatolt övvel rögzített, menetirányban beszerelt ülésekkel tesztelték, mire számíthatnak a gyerekek. Az ülések remekül védtek az oldalütközésben, de a frontális ütközésnél jobban jártak volna fordítva elhelyezett székekkel. Az idősebbik fej-, a kisebbik gyermek nyaksérüléseket szedhetett volna össze.
A Jeep semmilyen kísérletet nem tett arra, hogy megóvja az elgázolt gyalogosokat, az EuroNCAP reméli, hogy a jövőben megváltozik ez a hozzáállás.
A 2002-es Cherokke széri biztonsági felszerelései az előfeszített, erőhatárolt biztonsági övek, a szakaszosan felfújódó első légzsákok és az ISOFIX rögzítési pontok. 2003 augusztusa óta a biztonsági öv bekapcsolására figyelmezetető berendezéssel is felszerelik az autót, amiért az NCAP-teszten pluszpont jár.