Renault Clio (1996)

Renault Clio (1996) törésteszt

2001.09.27. 15:33

Jelen töréstesztben szereplő modell idén lenne tíz éves, az első autók között volt amiket az NCAP tesztelt.

Frontális és oldalsó ütközésvédelem          
Gázolási rizikófaktor        


Teszteredmények:
Frontális n.a.(%) Oldalsó n.a.(%) Összesítés n.a.(%)

 
   
   

Tekintettel erre, a két csillagos eredmény egész jónak számít, köszönhetően az ajtókba szerelt oldalvédelemnek és az előfeszítős elülső biztonsági öveknek. Az első légzsákok az extralistán szerepeltek, a töréstesztre bocsátott modell vezetőoldalival rendelkezett.
Az utastér instabilitását a műszerfal részleges leszakadása okozta, a kormánykerék hátrafelé 10,5 fölfelé pedig 13,3 centimétert mozdult el, ez mérsékeltnek minősül. Emiatt az elmozdulás miatt a légzsák nem biztosított megfelelő védelmet a nekicsapódó fejnek de a nyakvédelem értékelése mégis 'jó' maradt. A mellkas védelmét lerontották a törések, különösen a műszerfal elmozdulása.
A kormányoszlopon elhelyezett kiálló szerkezetek nagy erejű ütéseket mértek a térdekre, és ezeket semmiféle védőburkolat nem enyhítette.
A boka és a lábfej ugyancsak veszélyben volt a lábtér deformációja folytán. Az oldalsó ütközés magas mellkasi terhelést és jó fejvédelmet állapított meg.
Az elsőként javasolt Renault Argonaut gyermekülés túl nagynak bizonyult ahhoz, hogy a hátsó ülésre be lehessen szerelni, így másodikra egy Britax Freeway-jel próbálkoztak. Ez a frontális ütközésben jól megtartotta a baba testét, csak fejének engedélyezett túlzott szabad mozgást.
Gázolási szempontból az autó orra nem felelt meg az NCAP elvárásainak, de ez nem is meglepő, hiszen az autó orrának kialakítása jó öt évvel előzte meg a követelmények kialakítását.