Mercedes-Benz E-osztály (1998)

Mercedes-Benz E-osztály (1998) törésteszt

2001.08.16. 18:49

A pózna teszt bevezetése hozta meg a Mercedes számára a negyedik törésteszt csillagot, mivel ennek bevezetésekor fordultak az NCAP-hoz az E-osztály újratesztelése miatt.

Frontális és oldalsó ütközésvédelem          
Gázolási rizikófaktor        


Teszteredmények:
Frontális 10(63%) Oldalsó 15(83%) Összesítés 26(76%)

 
   
   

Az akadályt jól vette az alaphelyzetben kétoldali és oldalsó légzsákokkal, előfeszítős, överő határolós biztonsági övekkel, kipörgésgátlóval, ABS-sel, fékrásegítővel, és szervokormánnyal szerelt autó.
A frontális ütközésben a bal első kerék nekivágódott a lábtérnek, a súlyos csapás következményeként a hegesztés pár pontja felszakadt. A lábakat igazából nem ez, hanem a fékpedál hátramozdulása fenyegette, a térd, a comb és a medence környéke könnyen bajba kerülhet nagyobb sebességű ütközésnél. Oldalsó ütközésnél a beépített oldallégzsákok kiválóan védték a kart, a mellkast és a hasat, de nem javították annyival a biztonságot, mint a kategória egyéb autóiban található ilyen jellegű berendezések.
A Mercedes márkájú gyermekülések színkódja megfelelt a jelenleg hatályos ECE R 44.03 szabványnak, de a matricák nem utaltak az első ülésre helyezett gyermekülés és a légzsák bekapcsolva felejtéséből eredő kockázatokra. Az E-osztály orra kegyetlen, ha már elgázolnak, igyekezzünk fejjel a motorháztetőnek csapódni, mert itt több kíméletes is pontot talált a vizsgálóbizottság.