Renault Espace (1999)
Renault Espace (1999) törésteszt
Az Espace a buszlimuzin kategória legjobbja volt, mind frontális, mind oldalsó ütközési tulajdonságai kiemelkedően biztonságos autóvá teszik.
Frontális és oldalsó ütközésvédelem | |||||
Gázolási rizikófaktor |
Teszteredmények:
Frontális 11(69%) Oldalsó 16(89%) Összesítés 27(79%)
A frontális ütközést jól teljesítette, az ajtók probléma nélkül nyithatóak voltak a törést követően. A lábfejek biztonsága felülmúlta a kategóriában tesztelt összes autóét, bár a kormányoszlop környékén találunk sérülés okozására képes kemény szerkezeteket. Aggasztó volt, hogy az utas feje nem középen, hanem a varrásnál ütközött a légzsáknak, ez okozhat felületi sebeket. A hátsó ülésen lévő kétpontos övért is pontlevonás járt.
Az oldalsó ütközési tesztben levontak két pontot mivel a vezető ajtaja kinyílt az ütközés hatására, de a Renault szerint azóta lecserélték a zármechanizmust biztonságosabbra. A javasolt gyermekülések rögzítése a padlóra támaszkodó A alakú keret segítségével lehetséges, de ezek elhajlottak a tesztek során, így nem voltak képesek a helyükön tartani az üléseket.
A légzsák veszélyeire figyelmeztető és az ülések felszereléséhez segítséget nyújtó matricák sem elhelyezésükben, sem kivitelezésükben nem feleltek meg az NCAP kívánalmainak. A gázolási tesztek eredménye átlagos lett, azzal a kitétellel, hogy van még mit javítani az orrkialakításon. Az Espace szériafelszerelései között találunk dupla légzsákokat és előfeszítős, erőhatárolós biztonsági öveket elöl és szervokormányzást. A többi biztonsági öv erőhatárolóval ellátott.