Skoda Fabia (2000)

Skoda Fabia (2000) törésteszt

2001.05.11. 18:16

Egy ember elég egy autóba-valami ilyesmire gondolhatott a Skoda, amikor a Fabia-t leküldték a biztonságtechnikai részleghez, hogy szereljék föl: szériaként csak a sofőrnek jár överő-határoló és légzsák, minden másért ikszelgetnie kell a megrendelőn a leendő tulajdonosnak, a fizetésről nem is beszélve.

Frontális és oldalsó ütközésvédelem          
Gázolási rizikófaktor        


Teszteredmények:
Frontális 12(75%) Oldalsó 14(78%) Összesítés 26(76%)

 
   
   

Azon kívül, hogy szeretjük az asszonyt és ezért költünk a kocsi jobb oldalára, kérhetünk még ABS-t és oldalsó légzsákokat. További elmarasztalás a hátsó-középső kétpontos biztonsági öv miatt jár. Ezzel együtt a kocsi négy csillagot érdemelt ütközési tulajdonságaira, mivel a karosszéria és az utastér kialakítása stabil, erős, ami megfelelően védi a bent ülőket a külső világ agresszív behatásaitól. Az oldalsó ütközési vizsgálatnál a baba feje ütközött a középső ajtóoszloppal, ám az oszlopban lévő hab-betét megóvta őt az igazán súlyos sérüléstől. A behatástól a mellkast viszonylag nagy terhelés érte a befelé mozduló ajtóoszlop-ajtó-ülésperem hármastól, valamint a hasat veszélyeztette az ajtó könyöktámasz alatti deformálódása, ennek ellenére az eredmények jónak mondhatók egy oldallégzsákokkal nem felszerelt autónál. Gyermekülések tekintetében a konszern által a csehekre erőltetett VW ülés alkalmatlannak bizonyult funkciója ellátására, ezért ezeket a gyár a továbbiakban már nem is kínálja. Meglepő módon a motorháztetőn találunk puhább kialakítású részeket, a szélvédő dőlésszöge pedig állítólag nem növeli a baleseteknél kialakuló sérülési veszélyfaktort.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.