Bűvös 4 centi
Az utóbbi időben annyira kiszámíthatóak lettek a törésteszt eredmények, hogy mára biztos eltűntek az angol fogadó irodák palettájáról. Például egy józan bukméker se fogadott volna az új Ford Fiesta öt csillaga ellen. Pedig csupán egy városi kisautó.
Alig néhány éve még pont egy kisautó öt csillagos törése elleni fogadás lett volna a biztos befutó. 2004 előtt senki nem tudta megugrani a mércét, ám az Athéni olimpia évében az egyébként nem túl sikeres Renault Modus neve mellé bevésték az ötödik csillagot is. Azóta inkább annak erős a hírértéke, ha egy kisautó nem hibátlanul teljesít. De ettől most nem kell tartanunk. Az 1,25 literes benzinmotorral szerelt, balkormányos, Trend felszereltségű és ötajtós Fiesta eredménye egészen kiváló lett, amit részben annak is köszönhet, hogy nem túl nehéz. A csattanás előtti mázsáláskor 1063 kilogrammot mutatott a mérleg, ez még kisautótól is igen jó érték.
Frontális és oldalsó ütközésvédelem |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Gázolási rizikófaktor |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
Gyermekbiztonsági védelem |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Teszteredmények:
Összesítés: 34
Frontális: 15 Oldalsó: 16 Biztonságiöv-emlékeztető: 2 Oszlop: 2
Gyermekbiztonság: 38
Gyalogosbiztonság: 20
![]() |
![]() |
![]() |
Sérülés esélye a sofőrön frontális ütközés esetén | Sérülés esélye az utason frontális ütközés esetén | Sérülés esélye a sofőrön oldalütközés esetén |
A jó eredmény másik oka, hogy a hatékony fogyókúra során nem a Fiesta biztonsági rendszereinek elhagyásával szabadultak meg a kilóktól. Az új kis Fordban megtalálhatók első-, oldal- és fejlégzsákok, sőt, még a vezető térdét is felfújódó lufi óvja. A biztonsági övek hatékonyságát előfeszítő és erőhatároló javítja, ráadásul az első üléseken a bekapcsolásukra is figyelmeztet a Fiesta. A gyereküléseket a hátsó, szélső helyeken Isofix rögzítési pontok várják, de blokkolásgátló, fékasszisztens és elektronikus fékerőszabályzó is javítja a biztonságot. Az első ülések fejtámláit ugyan próbálták úgy kialakítani, hogy ostorcsapás ellen védelmet nyújtsanak, de ez nem sikerült tökéletesen, az ADAC tesztjén a Fiesta csak a középmezőnyben végzett.
Bezzeg a frontális ütközés, ott bizony az élmezőnybe jutott a Fiesta, és nem is érdemtelenül. A 64 km/órás becsapódás erejét olyan jól csillapították az első gyűrődő zónák, hogy az A-oszlop alig négy centit mozdult el hátrafelé. Kitűnő védelemben részesült a felnőtt utasok minden testrésze a fejük búbjától a lábfejük kisujjáig. Az Euro NCAP szakértői külön kiemelték, hogy hála a térdlégzsáknak, magasabb utasoknak vagy nyakatekert testhelyzetben ülőknek sem kell lábsérüléstől tartania. A pedálrendszer sem nyomult a lábtérbe, és a mellkas sem csapódott a kormánynak, így a védelem ezeken a területeken is jónak bizonyult.
Az oldalsó ütközéseket hibátlanul, azaz pontok levonása nélkül vészelte át a Fiesta, sem az oszlopteszten, sem az oldalütközéskor nem találtak rajta kritizálni valót a tesztelők.
A gyerekek védelmében is mindent elkövet a Fiesta. A Britax Römer BabySafe és a Britax Römer Duo Plus ülésekbe helyezett, másfél, illetve három éves bébiket modellező műutasokat tökéletesen megóvta a kis Ford a sérülésektől. A bábukban elhelyezett érzékelők sem a frontális, sem pedig az oldalütközések során nem jeleztek veszélyes lassulási értékeket. Letolás csak azért jár a fordosoknak, mert az első utasülésre fordítva elhelyezett gyerekülés veszélyeire nem elég egyértelműen hívják fel a figyelmet. A hátsó üléseknél az Isofix rögzítési helyek jelölése is lehetne szembetűnőbb - bár ezt az összes autónál szóvá teszi az Euro NCAP.
A gyalogosvédelem eredménye is egyértelműen bizonyítja, hogy a Ford komolyan vette az Euro NCAP követelményeit. Itt ugyanis a legtöbb modell csúfosan leszerepel, és ezzel begyűjti a vérengző gyilkos jelzőt. A Fiesta lökhárítója viszont csupán kis ütéssel sújtja az elgázolt gyalogos lábát, és a motorháztető elülső része is elég puha, így a vertikális kihívásokkal küzdők feje nem kap túl kemény pofont. A szélvédő alatti részen már nem eléggé puhány a Ford kisautója, ezért a magasabb gyalogosok feje veszélyben van.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Rendőrautó előtt, iskola mellett nem átengedni egy gyereket a zebrán – hiba
Két sofőr már tudja: meglepően súlyos büntetés is járhat azért, ha nem állsz meg a zebránál
- Hírek
Gyorsabb töltéssel, áramvonalasabb külsővel és új beltérrel támad a frissített Toyota bZ4X2025 Kenshiki Fórum
Bár csak 2022-ben jelent meg a bZ4X, a Toyota máris frissítette.
- Közélet
Ki venné meg a Teslát, ha csődbe menne?
Vad találgatások kezdődtek a gyártó lejtmenete után.
- Nepperűző
Nem adták meg az elsőbbséget, csattantunk. Mennyit ér így a 2019-es Kiám?
Elsőtulajos, 58 ezret futott, automata, népszerű típus. De mennyit csap le az árból egy baleset?
- Hírek
Csütörtökön lélektani határ alá csökkenhet a 95-ös benzin átlagára
Az autósok nagy örömére 2025 kezdete óta folyamatosan csökken az üzemanyagok átlagára.
- Hírek
Visszatért a Toyota Urban Cruiser, és félig egy Suzuki2025 Kenshiki Fórum
A Suzuki és a Toyota közös munkájából született az új Urban Cruiser.
- Hírek
Frissült a Toyota Corolla Európában
A modell külseje és belseje is megújult kissé.
- Hírek
Trump terroristáknak bélyegezné a Teslát támadókat, Musk szerint Soros
Aki nincs velük, az ellenük van.
- Hírek
Pöttöm mopedautót mutatott a Toyota, ebben látják a városi mikromobilitás jövőjét2025 Kenshiki Fórum
Lényegében terveztek egy elektromos mopedautót, aminek a formája elég különc.
- Hírek
Idén is autómentes lesz a pesti rakpart a hétvégéken
A március 15-16-i lesz az első hétvége, amikor lezárják a rakpartot.
- Hírek
Jelenlegi vásárlói 85 százalékát elvesztheti a Jaguar, de ez a terv része
Rawdon Glover ügyvezető igazgató szerint csupán a vevőik 15 százaléka marad majd meg.
- Közélet
Vannak dolgok, amiket sosem szabadna vegyíteni!
A gyorshajtás és az elsőbbségadás elmulasztása önmagukban is vezető baleseti okok. Hát még akkor, ha vegyülnek egymással!
- Hírek
Nehéz zsebek: 100 ezer forintot lopott autómosókból egy fiatal
24 órán belül elfogtak.
- Hírek
A német Ford szakszervezete csődszéli állapotokról beszélt
Elmondásuk szerint az anyacég segítsége nélkül éveken belül lehúzhatják a rolót.
- Hírek
Így lövi lábon magát Trump az acél és alumínium vámokkal
Maga az elnök is elismerte, hogy az intézkedések valóban megemelhetik az inflációt, de szerinte ez hosszú távon nem lesz probléma.
- Tesztek
Ennél németebb új Opelt nem kaphatszMenetpróba: Opel Grandland PHEV - 2025
Akinek kevés a háromhengeres, vagy nem akar elektromosat, tökéletes opció a PHEV, amit végre vezethettünk is.
- Hírek
Vicces matricával gúnyolódott Elon Muskon a norvég Kia, a Tesla részvényesei behisztiztek
Ügyes paródiát dobott össze a Kia, de rendesen kihúzták a gyufát a Tesla rajongóinál.
- Hírek
Bemutakozott az elektromos Toyota C-HR+2025 Kenshiki Fórum
Az autó elvileg a hagyományos C-HR testvére, de belül teljesen mások.
- Hírek
Visszatér az Audi R8, de V10 nélkül
Helyette a Temerario V8-as hajtásláncát kapja.
- Hírek
Teherautónak csapódott, majd annak platóján landolt egy motoros Amerikában
Mérföldeken át vitte is tovább a szerencsétleül járt motorost.
- Hírek
Gigantikus befektetésre készül a Ford Európában
A cél az egyszerűsítés, a költségcsökkentés és a hatékonyság növelése.
- Hírek
Szeretnél egy világbajnok F1-es autót? Most vehetsz egyet magadnak!
A csapat 2009-ben történelmet írt azzal, hogy fennállása egyetlen szezonjában azonnal világbajnok lett.
- Olajdoktor
Eszi az olajat a Hyundai, rossz olajat töltött bele a márkaszerviz?
A legutolsó szerviz után hirtelen megnőtt az olajfogyasztás. A beletöltött olaj, vagy más lehet a gond?
- Hírek
Bejelentették: új vezérigazgató a Nissan élén
Sejteni lehetett, hogy a Honda-Nissan együttműködés kudarca után Makoto Uchida repül. Megvan az utódja.
- Hírek
Utcára vitték a legújabb Jaguart, élőben sem tűnik valóságosnak
A Jaguar Type 00 annyira megdöbbentő kint a külvilágban, hogy elsőre úgy tűnik, mintha a mesterseges intelligencia terméke lenne.
- Hírek
Csoda, hogy csak ekkora bajt csinált a részeg kamionos
Az M7-es autópálya egyik pihenőjét zúzta le a horvát sofőr.
