Suzuki Grand Vitara (2002)
Suzuki Grand Vitara (2002) törésteszt
A 2001-ben bemutatott Suzuki Grand Vitara nem kápráztatta el az NCAP szakembereit.
Frontális és oldalsó ütközésvédelem | |||||
Gázolási rizikófaktor |
Teszteredmények:
Frontális 8(50%) Oldalsó 15(83%) Összesítés 23 Gyalogosbiztonság 0(0%)
A karosszéria szerkezete meglehetősen instabil, sérülékeny, elég rosszul tűrte az ütközéseket, gyalogosvédelmből pedig egyáltalán nem szerzett pontot a Suzuki terepjárója.
Sérülés esélye a sofőrön frontális ütközés esetén | Sérülés esélye az utason frontális ütközés esetén | Sérülés esélye a sofőrön oldalütközés esetén |
A frontális ütközés gyakorlatilag tönkretette a kasztnit, a sofőr ajtaja beszorult, a lábtér mögötti homlokfal is jelentősen sérült. A légzsákok megakadályozták a súlyosabb fej- és nyaksérüléseket, de magas volt a mellkasi terhelés, az utasok lábait pedig keményen veszélyeztették a műszerfal alatti kiálló szerkezetek. A hátul középre szerelt kétpontos öv manapság már elképzelhetetlen lenne, nem sok haszna van.
Méreteihez képest épp hogy csak elfogadható az autó oldalvédelme, a sofőr mellkasára elég nagy ütést mért a B-oszlop és az ülés pereme.
Menetiránnyal megegyező irányban ült mindkét gyerekbábu, üléseiket Isofix-pontokon rögzítették. A kisebbik gyerek nyakát túlzott erőhatások érték, ami elsősorban az ülés irányának köszönhető, az apróbb gyerekek jobban járnak a fordított üléshelyzettel. Általánosságban megfelelő védelmet nyújtott a két ülés, a matricázás minősége is kielégítő.
A gyalogosokat szinte egyáltalán nem óvja az autó, ezt a teljesítményt nulla ponttal díjazták a tesztelők.
A Grand Vitara alapáron két első légzsákkal, valamint elöl előfeszített biztonsági övekkel felszerelve kerül forgalomba, a hátsó üléssorra varrták az Isofix-füleket.