Hyundai i10 (2008)
A minik között a Hyundai i10 kiváló teljesítményt nyújt, különösen, ha az árát is figyelembe vesszük. Az Isofix ülésben utazó gyermekek védelme pedig a középkategóriában is megfelelne. Az i10 a gyalogosokkal szemben is kíméletes.
Az Euro NCAP a Hyundai Atos Prime -ot leváltó i10-est a szupermini kategóriába sorolja. Ebben a körben elég nagy a változatosság, hiszen megtalálható ebben a körben a Smarttól a Grande Puntóig szinte minden, ami kicsi kocsi. Itt a Hyundai közepes méretűnek számít és eredménye egészen jónak minősíthető, annak ellenére, hogy a felnőtt utasok védelmére négy csillagot kapott. Ma már vannak nála jobbak, de azok általában picit nagyobbak, leszámítva talán az ötcsillagos Fiat 500-ast. Meghökkentően jól szerepel a gyermekvédelmi versenyben és a gyalogosokat is kíméletesen üti el.
Frontális és oldalsó ütközésvédelem | |||||
Gázolási rizikófaktor | |||||
Gyermekbiztonsági védelem |
Teszteredmények:
Összesítés: 26
Frontális: 10 Oldalsó: 16 Biztonságiöv-emlékeztető: 1 Oszlop: -
Gyermekbiztonság: 37
Gyalogosbiztonság: 21
Sérülés esélye a sofőrön frontális ütközés esetén | Sérülés esélye az utason frontális ütközés esetén | Sérülés esélye a sofőrön oldalütközés esetén |
A Hyundai a nagy családi limók biztonsági arzenáljához képest szerény eszközökkel gazdálkodhat, nyilván a kedvező ár érdekében. Így mindössze két első- és két oldallégzsákkal indult neki 64 km/órával a deformálódó akadálynak. A karambol során igen stabil maradt az utascella. A két első légzsák azonban nem nyújtott megfelelő védelmet, amit elsősorban a vezető mellkasa szenvedett meg, nekicsapódva a kormánynak. A szerelvényfal struktúrája az alsó végtagokra jelent közepes veszélyt. Mivel függönylégzsákok nincsenek az alapváltozatú i10-esekben, elmaradt az oszlopteszt is, további két pontot levonva a „felnőtt utasok védelme” végeredményéből, ezen kívül a öv becsatolására figyelmeztető jelzések is csupán egy pontot értek. Az oldalütközés során is csupán a normál oldallégzsákra számíthatunk, viszont ezzel is elég hatékonyan védi a vezetőt az i10.
A gyerekeket igen hatékonyan védi a dél-koreai jármű, feltéve, hogy az előírt Römer ülésekben szállítjuk őket. Hogy mást ne mondjunk, hozzá képest az új Citroen C5 mindössze egyetlen ponttal tudott többet elérni. Megérdemli tehát a négy csillagot. Hiába elégedetlenkedik a szervezet az Isofix-csatlakozók jelzésének nem túl egyértelmű volta, illetve az első légzsák nem kikapcsolásának veszélyeire figyelmeztetés miatt. Ezt ugyanis minden kocsinál megemlítik.
A kategória átlagát messze túlteljesíti az i10, ami a gyalogosgázolás várható kimenetelét illeti: három csillagot kapott. A lökhárító jól vigyáz a lábakra, a motorházfedél felületei többnyire elég puhák, viszont az orr felső része elég kártékony.