Hyundai i10 (2008)
A minik között a Hyundai i10 kiváló teljesítményt nyújt, különösen, ha az árát is figyelembe vesszük. Az Isofix ülésben utazó gyermekek védelme pedig a középkategóriában is megfelelne. Az i10 a gyalogosokkal szemben is kíméletes.
Az Euro NCAP a Hyundai Atos Prime -ot leváltó i10-est a szupermini kategóriába sorolja. Ebben a körben elég nagy a változatosság, hiszen megtalálható ebben a körben a Smarttól a Grande Puntóig szinte minden, ami kicsi kocsi. Itt a Hyundai közepes méretűnek számít és eredménye egészen jónak minősíthető, annak ellenére, hogy a felnőtt utasok védelmére négy csillagot kapott. Ma már vannak nála jobbak, de azok általában picit nagyobbak, leszámítva talán az ötcsillagos Fiat 500-ast. Meghökkentően jól szerepel a gyermekvédelmi versenyben és a gyalogosokat is kíméletesen üti el.
Frontális és oldalsó ütközésvédelem |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Gázolási rizikófaktor |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
Gyermekbiztonsági védelem |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Teszteredmények:
Összesítés: 26
Frontális: 10 Oldalsó: 16 Biztonságiöv-emlékeztető: 1 Oszlop: -
Gyermekbiztonság: 37
Gyalogosbiztonság: 21
![]() |
![]() |
![]() |
Sérülés esélye a sofőrön frontális ütközés esetén | Sérülés esélye az utason frontális ütközés esetén | Sérülés esélye a sofőrön oldalütközés esetén |
A Hyundai a nagy családi limók biztonsági arzenáljához képest szerény eszközökkel gazdálkodhat, nyilván a kedvező ár érdekében. Így mindössze két első- és két oldallégzsákkal indult neki 64 km/órával a deformálódó akadálynak. A karambol során igen stabil maradt az utascella. A két első légzsák azonban nem nyújtott megfelelő védelmet, amit elsősorban a vezető mellkasa szenvedett meg, nekicsapódva a kormánynak. A szerelvényfal struktúrája az alsó végtagokra jelent közepes veszélyt. Mivel függönylégzsákok nincsenek az alapváltozatú i10-esekben, elmaradt az oszlopteszt is, további két pontot levonva a „felnőtt utasok védelme” végeredményéből, ezen kívül a öv becsatolására figyelmeztető jelzések is csupán egy pontot értek. Az oldalütközés során is csupán a normál oldallégzsákra számíthatunk, viszont ezzel is elég hatékonyan védi a vezetőt az i10.
A gyerekeket igen hatékonyan védi a dél-koreai jármű, feltéve, hogy az előírt Römer ülésekben szállítjuk őket. Hogy mást ne mondjunk, hozzá képest az új Citroen C5 mindössze egyetlen ponttal tudott többet elérni. Megérdemli tehát a négy csillagot. Hiába elégedetlenkedik a szervezet az Isofix-csatlakozók jelzésének nem túl egyértelmű volta, illetve az első légzsák nem kikapcsolásának veszélyeire figyelmeztetés miatt. Ezt ugyanis minden kocsinál megemlítik.
A kategória átlagát messze túlteljesíti az i10, ami a gyalogosgázolás várható kimenetelét illeti: három csillagot kapott. A lökhárító jól vigyáz a lábakra, a motorházfedél felületei többnyire elég puhák, viszont az orr felső része elég kártékony.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Trump vámtarifái az amerikai autóipart is kegyetlenül megszívatják
Nincs olyan amerikai autó, ami megúszná a vámokat.
- Hírek
A BMW áprilisi tréfája a legfájdalmasabb
Nem jó poén, mert ezeket meg kell csinálniuk.
- Hírek
Kínai és angol technológiával, arab pénzből érkezhet a következő McLaren
Ezzel mindenki jól járna.
- Hírek
Brutál gyorsulást és horror árcédulát ígér az Icon restomod Ford Broncója
A legtöbb katalógusadat kiváló, de ennek megkérik az árát.
- Olajdoktor
Forrest Gump motorolajat keres
És mert hogy már milliomos voltam, de imádtam füvet nyírni, attól fogva ingyen csináltam.
- Tesztek
A tárgyiasult modern burzsoáziaTeszt: Renault Rafale 300 - 2024.
Az autóipar a megszokásokról és a trendekről szól, amelybe a Renault Rafale beleillik, de egy picit mégis más.
- Hírek
Nyert egy 911 GT3 RS-t, részegen rommá törte
Az új tulaj nem volt okos, így hamar szomorú véget ért a pompás nyereményautó.
- Gumidoktor
6 éves a téligumi, merjem még használni?
A szett hibátlanul viselkedik, a profilmélysége is rendben, de aggaszt a kora. Használhatom még vagy már kuka?
- Hírek
A Stellantis leépítéssel és gyártásleállítással válaszolt az amerikai vámokra
Gyorsan alkalmazkodnak.
- Nepperűző
Örökölt kabrió hírhedten hitvány motorral - mennyiért szabadulhatok meg tőle?
Esztétikailag sérült, eszegeti az olajat, néha kerreg. Sosem adtam el autót, ez mennyit érhet?
- Hírek
Megjött a Tesla negyedéves eredménye és gyalázatos
Ennél mindenki jobbra számított.
- Technika
Most szombaton MűhelyPRN 300. adás élőben!
A 300. részt élő közvetítéssel ünnepeljük, tartsatok velünk!
- Hírek
Verstappené a pole pozíció a Japán Nagydíjon
Ez pályafutása 41. pole pozíciója.
- Hírek
Pánikszobát kapnak a Tesla-kereskedések az erőszakos ügyfelek és vandálok miatt
Így védenék az alkalmazottakat a támadásoktól.
- Hírek
Súlyos baleset történt a Forma-1-es Japán Nagydíj szabadedzésén, ezért félbeszakították
Az Alpine pilótája 260 km/h-nál dobta el a versenyautót.
- Hírek
Így néz ki a használtautó-cunami a Dacia hazájában
Ömlik a használt autó a szomszédba.
- Közélet
A BYD szerint csak kevés kínai gyártó marad majd Európában
Elképesztően tartós akkumulátort és villámgyors töltést is ígér a BYD, Szegeden pedig sokkal több készül, mint egy egyszerű gyáregység.
- Hírek
Szétrúgott egy Cybertruckot, de biztosan megbánta
A férfi a tulaj szeme láttára abuzálta a Teslát, végül a Cybertruck kamerái buktatták le.
- Hírek
Lenyűgöző, nyúlánk kupét és kabriót mutatott a Genesis
Mindkét pompás vonalú alkotás a Genesis G90-en alapul.
- Hírek
Alig 40-nel döcögött az autópálya középső sávjában egy fogalmatlan suzukis bácsi
De legalább végig indexelt. Részletkérdés, hogy nem akart sávot váltani.
