Lancia Y Elefantino (1999)
Lancia Y Elefantino (1999) törésteszt
A Lancia Y gyengén teljesített a törésteszteken. Karosszériája a frontális ütközést követően instabillá vált, kockáztatva a sofőr túlélési esélyeit.
Frontális és oldalsó ütközésvédelem | |||||
Gázolási rizikófaktor |
Teszteredmények:
Frontális 3(19%) Oldalsó 10(56%) Összesítés 13(41%)
Az ütközés hatására a műszerfalon keresztülhúzódó tartórúd és az A-oszlop elvált egymástól, a hegesztés elégtelen minősége miatt. A kormány olyan mértékben mozdult hátra és fölfelé, hogy a vezető mellkasa elhajlította a volánt ez elég életveszélyes.
A lábtér kialakítása sem sikerült túl biztonságosra, a hegesztés itt is gyenge volt, egy éles elem felnyisszantotta a bőrt a bábu térdén. A nyomokból arra következtettek, hogy az utas feje nekiütődött a műszerfalnak, de az ütközés mértéke nem jelentett komolyabb balesetveszélyt. Az oldalsó ütközés eredményei is lehangolóak, az ajtó annyira benyomódott a karosszériába, hogy még az ülés lapját is összetörte, ez a bent ülők alsó fertályaira nézve rendkívül fenyegető. A sofőr feje és bordái egyaránt ütköztek a bejövő ajtóval, míg a has környékén a kartámasz jelentett rizikót.
A tesztelt gyermekülések rosszul teljesítettek, matricázásuk sem volt megfelelő. Az Y biztonsági felszerelései a vezetőoldali légzsák, és az előfeszítős biztonsági övek.