Subaru Legacy Outback (2003)

Subaru Legacy Outback (2003) törésteszt

2003.01.21. 10:35

Az elsősorban atombiztos négykerék-hajtásáról és ralisikereiről ismert márka családi autójából a kombi tesztelte az NCAP, mivel ez a limuzin-kivitelnél jóval nagyobb mennyiségben fogy.

Frontális és oldalsó ütközésvédelem          
Gázolási rizikófaktor        


Teszteredmények:
Frontális 10(63%) Oldalsó 16(89%) Biztonsági öv figyelmeztető 1 Összesítés 27

 
   
   

Az autó egy varacskosdisznó keménységével állta a próbát, érintetlen maradt az utastér, és alig torzult a karosszéria.
Gond nélkül lehetett az ajtókat kinyitni a frontális ütközést követően, a lábtér gyakorlatilag érintetlenül vészelte át a szimulált balesetet. A műszerfal alatt ugyan találtak pár veszélyes, az elöl ülők lábait potenciálisan fenyegető elemet, de összességében jól vizsgázott a Legacy.
Az autó a fejlégzsák hiánya miatt nem tudott makulátlan eredményt elérni oldalról, de az oldallégzsákok és a már említett erős szerkezet teszik dolgukat, és óvják a Subaru belsejében utazókat.
Saját márkajelzéssel látták el a 3 évesek számára ajánlott, valóságban Römer Duo típusú, menetiránnyal megegyező állású és ISOFIX kapcsokkal, valamint tetőpányvával rögzített gyermekülést. A kisebb gyerekek számára egy fordított állású, de szintén szubarusított Römer Babysafe ülést teszteltek. Mind a két ülés remekül teljesített, és - ez is ritkaság - az EuroNCAP szakemberei tökéletesnek találták az ülések használatával kapcsolatos figyelmeztetések kivitelezését. Az utasoldali légzsák kikapcsolhatóvá tételéről jelenleg folynak az egyeztetések az anyacég és az európai márkakereskedők között.
A lehetséges fejütközési pontoknál igyekeztek megpuhítani a motorháztetőt, de a Legacy lökhárítója és az orrész éle nem hagy sok esélyt az elgázolt gyalogosoknak.