Mert ebben még anyag volt?
Daihatsu Materia (2007)
Veszélyben a vezető felsőteste, combja és lábfeje, ha egy Daihatsu Materiával csapják a falhoz. Pedig a vetélytársak között akad pár öt Euro NCAP-csillagos autó.
Toyota Yaris, Mazda2 és Ford Fiesta , hogy csak néhányat emeljünk ki az ötcsillagos kisautók közül. Persze a távol-keleti származású modellek között akad még sok négycsillagos is, mint a Suzuki Swift, a Mitsubishi Colt vagy a Nissan Micra. Ezért nézőpont kérdése, hogy elfogadhatónak vagy rossznak ítéljük meg a mifelénk elég ritka Daihatsu eredményét, de én inkább utóbbira hajlanék.
Frontális és oldalsó ütközésvédelem | ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Gázolási rizikófaktor | ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
Gyermekbiztonsági védelem | ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Teszteredmények:
Összesítés: 27
Frontális: 10 Oldalsó: 15 Biztonságiöv-emlékeztető: 2
Gyermekbiztonság: 33
Gyalogosbiztonság: 16
![]() |
![]() |
![]() |
Sérülés esélye a sofőrön frontális ütközés esetén | Sérülés esélye az utason frontális ütközés esetén | Sérülés esélye a sofőrön oldalütközés esetén |
A teszten balkormányos, első és oldallégzsákokkal rendelkező Materiákat ért utol a végzet, amelyekben az első ülések biztonsági öveinél az överő-határoló és övfeszítő, valamint a hátsó üléseknél az Isofix gyerekülés-rögzítési pontok is megtalálhatók. További biztonsági extra az elöl ülőket az öv becsatolására figyelmeztető csipogás, a blokkolásgátló, a vészfékasszisztens és az elektronikus fékerőszabályzó. Viszont akad pár apróság, ami hiányzik: nincs benne függönylégzsák és menetstabilizáló rendszer, valamint a ráfutásos baleseteknél gyakori ostorcsapás-effektus ellen sem véd a kis Daihatsuban semmi. Ennek megfelelően legalább könnyű: a mérlegen alig több mint egy tonnát nyomtak a teszt-Materiák.
Frontális ütközésre jobb anyagot is ismerünk, mint a Daihatsu Materia: a 64 km/órás, félátfedéses becsapódást követően az utascella ugyan stabil maradt, és az A-oszlop is csupán 12 milliméterrel csusszant hátra, de szinte ez az összes dicséret, amit elmondhatunk róla. A karambol hatására a vezető lábának síp- és combcsontja között jelentős mértékű csavaró erők lépnek fel, ami szinte biztos térdsérüléshez vezet. Ha ez nem volna elég, a műszerfal alsó részének kemény és kiálló részei is veszélyt jelentek a vezető lábára: kaszabol a kormányoszlop borítása, a magasságállító pöcök és a slusszkulcs foglalata is.
Már ez is bőven elég lenne egy "gyenge" minősítéshez, de a kuplungpedál sem tétlenkedik: hátrafelé 13,7, felfelé pedig két centit mozdul el, ami a lábfej igen jelentős sérülésveszélyét rejti magában. Pedig egyébként elegendő túlélőtér maradna itt is. A Daihatsu kis doboza oldalütközésnél sem tud szépíteni: feláras hozzá a függönylégzsák, ezért oszloptesztet nem is végeztek rajta, holott amúgy nem rossz az oldalvédelme. Összesen 27 pontot kapott a felnőtt utasok védelmére, ami ma már elég gyenge eredmény, de a négy csillag még jár érte.
Dicséretes, hogy elég jó a Daihatsu Materia fedélzetén a gyermekbiztonság, viszont a figyelmeztető jelzések (és főleg azok hiánya) miatt sok kritikát kapott a kis japán. A menetiránynak háttal fordított gyerekülés beépítéséhez például ki lehet kapcsolni az első utasülés előtti légzsákot, de erre a veszélyre és a légzsák állapotára nem figyelmeztet elég egyértelműen a Daihatsu. Megfelelő jelölés hiányában a hátsó üléseknél lévő Isofix rögzítési pontokat sem könnyű megtalálni egy Materiában.
Ha fejbe vágnak egy Ytong falazóelemmel, az bizony fájni szokott, ezért a Materia kocka formája alapján azt hihetnénk, durván gázol. Pedig a kellően puha és rugalmas lökhárító tisztességes védelmet nyújt az elütött gyalogos lábának, és nem túl kemény a motorháztető felső része sem, ahova egy felnőtt feje csapódik be. Egy komoly veszélyforrást viszont rejteget a Daihatsu bakancsorra: a gyilkos élű és az alsó részen túl kemény gépháztetőt.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
A BMW áprilisi tréfája a legfájdalmasabb
Nem jó poén, mert ezeket meg kell csinálniuk.
- Hírek
Kínai és angol technológiával, arab pénzből érkezhet a következő McLaren
Ezzel mindenki jól járna.
- Hírek
Trump vámtarifái az amerikai autóipart is kegyetlenül megszívatják
Nincs olyan amerikai autó, ami megúszná a vámokat.
- Olajdoktor
Forrest Gump motorolajat keres
És mert hogy már milliomos voltam, de imádtam füvet nyírni, attól fogva ingyen csináltam.
- Hírek
Brutál gyorsulást és horror árcédulát ígér az Icon restomod Ford Broncója
A legtöbb katalógusadat kiváló, de ennek megkérik az árát.
- Hírek
A Stellantis leépítéssel és gyártásleállítással válaszolt az amerikai vámokra
Gyorsan alkalmazkodnak.
- Nepperűző
Örökölt kabrió hírhedten hitvány motorral - mennyiért szabadulhatok meg tőle?
Esztétikailag sérült, eszegeti az olajat, néha kerreg. Sosem adtam el autót, ez mennyit érhet?
- Hírek
Megjött a Tesla negyedéves eredménye és gyalázatos
Ennél mindenki jobbra számított.
- Hírek
Verstappené a pole pozíció a Japán Nagydíjon
Ez pályafutása 41. pole pozíciója.
- Hírek
Nyert egy 911 GT3 RS-t, részegen rommá törte
Az új tulaj nem volt okos, így hamar szomorú véget ért a pompás nyereményautó.
- Gumidoktor
6 éves a téligumi, merjem még használni?
A szett hibátlanul viselkedik, a profilmélysége is rendben, de aggaszt a kora. Használhatom még vagy már kuka?
- Tesztek
A tárgyiasult modern burzsoáziaTeszt: Renault Rafale 300 - 2024.
Az autóipar a megszokásokról és a trendekről szól, amelybe a Renault Rafale beleillik, de egy picit mégis más.
- Technika
Most szombaton MűhelyPRN 300. adás élőben!
A 300. részt élő közvetítéssel ünnepeljük, tartsatok velünk!
- Hírek
Alig 40-nel döcögött az autópálya középső sávjában egy fogalmatlan suzukis bácsi
De legalább végig indexelt. Részletkérdés, hogy nem akart sávot váltani.
- Hírek
Így néz ki a használtautó-cunami a Dacia hazájában
Ömlik a használt autó a szomszédba.
- Hírek
Súlyos baleset történt a Forma-1-es Japán Nagydíj szabadedzésén, ezért félbeszakították
Az Alpine pilótája 260 km/h-nál dobta el a versenyautót.
- Közélet
A BYD szerint csak kevés kínai gyártó marad majd Európában
Elképesztően tartós akkumulátort és villámgyors töltést is ígér a BYD, Szegeden pedig sokkal több készül, mint egy egyszerű gyáregység.
- Hírek
Pánikszobát kapnak a Tesla-kereskedések az erőszakos ügyfelek és vandálok miatt
Így védenék az alkalmazottakat a támadásoktól.
- Hírek
Szétrúgott egy Cybertruckot, de biztosan megbánta
A férfi a tulaj szeme láttára abuzálta a Teslát, végül a Cybertruck kamerái buktatták le.
- Hírek
Lenyűgöző, nyúlánk kupét és kabriót mutatott a Genesis
Mindkét pompás vonalú alkotás a Genesis G90-en alapul.
