MG TF (2003)
MG TF (2003) törésteszt
A középmotoros angol roadstert az 2002-ben átdolgozták, megerősített oldalvédelmet és egy T-betűt kapott neve végére.
Frontális és oldalsó ütközésvédelem | ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Gázolási rizikófaktor | ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Teszteredmények:
Frontális 10(63%) Oldalsó 16(89%) Összesítés 26
![]() |
|
![]() |
![]() |
Mindemellett az MG TF a piac jelenleg egyik legbarátságosabb orrkiképzéssel ellátott autója, a Honda CR-V mellett csak ez a kis sportautó védi három zöld csillag erejéig az elgázolt gyalogosokat.
A frontális ütközést elég jól viselte az autó, a beépített segédkeretek és a hosszanti merevítők hatékonyan nyelik el az ütközés energiáját, bár a sofőr mellkasán elég nagy erőket regisztráltak. A pedálok tervezése nem sikerült tökéletesen, a pedálsor hátracsúszása a vezető lábfejét és lábszárát fenyegeti sérüléssel, ráadásul a műszerfal alatti szerkezeti elemek mindkét utasra nézve veszélyesek.
Az oldalsó ütközést, talán éppen az új merevítéseknek köszönhetően könnyedén viselte a karosszéria, a bent ülőket nem érte semmilyen komolyabb ütés.
Roadsterhez illően az autó kétüléses, így a gyártó nem javasolja, hogy a jobb oldalra gyermekülést helyezzünk. A nagyszerű három csillagos gázolási eredményt leginkább az autó középmotoros építésével magyarázhatjuk, bár a gyerekek fejütközési pontját nem sikerült tökéletesen kipárnázni.
Alapkiépítésben veztőoldali légzsákot és előfeszített biztonsági öveket szerelnek az MG TF-be.
![](https://indexadhu.hit.gemius.pl/redot.gif?id=0thA4uchz4z8jgoCRrjw6uUUnKQFaphXhF49ybHqN0r.B7/stparam=xaoeoinhyh/fastid=gqdxotmherulagkvfrbfvmkfkckr/nc=0)