Fiat Panda (2004)
Fiat Panda (2004) törésteszt
A legutóbbi kör egyik leggyengébben teljesítő résztvevője volt az új Panda.
Frontális és oldalsó ütközésvédelem | |||||
Gázolási rizikófaktor | |||||
Gyermekbiztonsági védelem |
Teszteredmények:
Frontális 10(63%) Oldalsó 10(56%) Összesítés 20 Gyermekbiztonság 21(43%) Gyalogosbiztonság 6(17%)
Az NCAP tesztek legutóbbi körének egyik leggyengébben teljesítő résztvevője volt az új Panda. Kis mérete ellenére karosszériája stabil, erős építésű, de az ütközőzónákat nem sikerült úgy kialakítani, hogy az autó megkímélje utasait a komolyabb sérülésektől.
Sérülés esélye a sofőrön frontális ütközés esetén | Sérülés esélye az utason frontális ütközés esetén | Sérülés esélye a sofőrön oldalütközés esetén |
Az alap biztonsági felszerelés előfeszített, erőhatárolós biztonsági övekből és vezetőoldali légzsákból áll. A szerkezetek nem tartották elég biztosan az elöl ülőket, mindkét bábu mellkasán kifejezetten magas terhelést mértek. A lábtér nagyrészt jól tűrte az ütközést, de a kuplungpedál elmozdulása miatt veszélybe kerültek a lábfejek, a kormányoszlop és a műszerfal alatti elemek pedig combtájékon fenyegettek.
Oldalról se volt kiemelkedő a Panda teljesítménye, a megütött oldalon kinyílt az ajtó, a bábuk mellkasán és gerincén komoly erőhatásokat regisztráltak. Az opcionális oldal- és függönylégzsákokkal minden bizonnyal jobb a helyzet.
A tesztelt autóban nem volt utasoldali légzsák, így figyelmeztető matricázásra se volt szükség. Menetiránynak megfelelő állású Kiddy Life ülésekbe helyezték a gyerekbábukat. A kisebbiken végzett mérések még elfogadható mértékű terhelést mutattak, de a hároméves gyereket helyettesítő baba nem volt védve az ütközések során.
A felnőttek fejütközési pontjai nyújtanak némi védelmet, de a lökhárító és a motorháztető éle kifejezetten barátságtalan kialakítású. Az egy csillag gyenge eredmény.
Az alap Pandában az öveken és a vezetőoldali légzsákon kívül blokkolásgátlót is találunk, a további légzsákok és kütyük az extralistán találhatóak.