Volvo S40 (1997)
Volvo S40 (1997) törésteszt
Meglepő módon 1997-es megjelenésekor a Volvo nem kínálta alapfelszerelésként az utasoldali légzsákot az S40-esbe.
Frontális és oldalsó ütközésvédelem | |||||
Gázolási rizikófaktor |
Teszteredmények:
Frontális 12(75%) Oldalsó 14(78%) Összesítés 26(76%)
Ennek ellenére az autó jól vizsgázott a törésteszteken, frontális ütközésnél csak a vezető lábfeje és bokája volt igazi veszélyben a fékpedál 164 milliméternyi hátrafelé mozdulása folytán; a légzsákok és az állítható magasságú, övfeszítős biztonsági övek, valamint a hátsó 3 pontos biztonsági övek kitűnően működtek. Egyetlen kifogás az överő-határoló hiánya miatt érheti a svéd gyárat: a bábuk mellkasán mért értékek épp az elfogadhatóság határán mozogtak. Az oldalsó behatások ellen az ülésekbe épített légzsákok megfelelő védelmet nyújtottak a medence, hasi és mellkasi sérülések ellen. A gyermekülések előre-, és hátrafelé is beszerelhetők az anyósülésbe, utóbbi esetben még egy extra tartóláb is kerül az üléstámla és a padlózat közé, ám az NCAP megállapításai szerint ez az oldalsó ütközések esetén komoly veszélyt jelent a gyerekekre, ezért lehet, hogy szerencsésebb a menetiránnyal megegyező irányba fordítani az ülést, így megkímélve gyermekünket az üléshuzat mintáinak számolgatásából eredő megkattanástól. (Természetesen utasoldali légzsákkal felszerelt modell esetében itt sem szabad elfeledkezni annak kikapcsolásáról, amennyiben a gyereket akarjuk navigátorként alkalmazni) Gyalogosok kerüljék az S40-est: nagy, nehéz és fémből készült, valószínűleg nem találnák meg melyik ponton nem annyira veszélyes lefejelni a motorháztetőt.