Fiat Seicento (2000)

Fiat Seicento (2000) törésteszt

2001.05.11. 16:22

Kis mérete ellenére ennyire talán mégsem kellett volna rosszul szerepelnie a Seicentonak a teszteken.

Frontális és oldalsó ütközésvédelem          
Gázolási rizikófaktor        


Teszteredmények:
Frontális 2(13%) Oldalsó 10(56%) Összesítés 12(35%)

 
   
   

A légzsák nélküli, de övfeszítőkkel (igaz rossz minőségű) ellátott kisautó sofőrbabája több életveszélyes sérülést is szerzett. Az ütközéstől a kormány a vezető mellkasával találkozott, lábát a fékpedál fenyegette szétzúzással, míg utasa a műszerfallal ismerkedhetett közelebbről. A hátsó ülésen pedig csak kétpontos, nagyobb ütközésnél gerinc és hastájéki sérüléseket könnyedén okozó biztonsági övet helyeztek el. Oldalirányú ütközésnél épp az ajtón található kényelmi extra, a könyöktámasz veszélyezteti leginkább az ott ülőt, az ütés hatására ez az alkatrész hajlamos belefúródni a delikvens oldalába. A gyerekeket inkább ne utaztassuk a "hatszázasban", a gyártó ugyanis csak menetirányba állított gyereküléseket kínál, amiknél az ostorcsapás jellegű sérülés kockázata nagyobb, mint a hátrafelé nézőknél, és a mellkason mért terhelés is túl magas volt. Az ülések címkéi rossz minőségűek, zavarosak, és könnyen leszedhetők.